Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مقام‌های ۲ کشور کانادا و اوکراین به اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر نقش عامل خطای انسانی در سقوط هواپیمای متعلق به خطوط هوایی اوکراین، واکنش نشان دادند. تاریخ انتشار: 13:27 - 21 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۵۴۹۸ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ سران دو کشور اوکراین و کانادا، به اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر نقش خطای انسانی غیرعمدی در سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین، واکنش نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین امروز شنبه، ۲۱ دی، ادعا کرد که پیش بینی می‌شود به گفته وی ایران در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی مواخذه شوند.
وی در ادامه افزود: «خواستار پرداخت غرامت از سوی ایران هستیم.»    بیشتر بخوانید:  همکاری کامل ایران با اوکراین پیرامون تحقیقات سقوط هواپیما  بیانیه اوکراین درباره تابعیت مسافران بوئینگ ۷۳۷   از سوی دیگر سازمان امنیتی اوکراین اعلام کرد که اطلاعیه ایران به ساقط کردن هواپیمای بوئینگ تحقیقات اولیه ما را تایید کرد.  
در همین حال «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا نیز مدعی شد که پس از اطلاعیه ایران به سرنگونی هواپیمای اوکراینی این کشور به گفته وی باید مواخذه شود.
یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین صبح روز چهارشنبه، ۱۷ دی، پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی در منطقه بین «پرند» و «شهریار» سقوط کرد.
۱۱ شهروند اوکراینی، ۱۰ شهروند سوئدی، ۴ شهروند افغانستانی، ۳ آلمانی و ۳ انگلیسی نیز از سرنشینان این هواپیما بوده‌اند که همه آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.
ستاد کل نیروهای مسلح روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دلیل سقوط این هواپیما خطای انسانی غیر عمد بوده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین حوادث بین الملل سقوط هواپیمای اوکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، این خرید بزرگ پس از آن انجام شد که قزاقستان به منظور ارتقای ناوگان هوایی خود، ۱۱۷ هواپیمای نظامی متعلق به دوران شوروی از جمله رهگیرهای میگ-۳۱، بمب‌افکن‌های جنگنده میگ-۲۷، جنگنده‌های میگ-۲۹ و بمب‌افکن‌های سوخو-۲۴ مربوط به دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی را به حراج گذاشت.

ارزش قرارداد فروش اعلام‌شده یک میلیارد تنگه قزاقستانی یا ۲.۲۶ میلیون دلار بوده که نرخ میانگین هر هواپیما را تنها به ۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار می‌رساند.

هرچند انگیزه ایالات متحده از خرید این تعداد هواپیمای قدیمی و غیرقابل استفاده فاش نشده است با این حال کارشناسان می‌گویند امکان دارد آنها برای استفاده و مصرف در اوکراین، جایی که هواپیماهای مشابه در حال خدمت هستند، خریداری شده باشند.

با توجه به اتکای اوکراین به تسلیحات دوران شوروی، این هواپیماها می‌توانند به عنوان منبع قطعات یدکی یا به صورت استراتژیک به عنوان طعمه در فرودگاه‌ها مستقر شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟
  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)