Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه معاونین و مدیران مربوطه به بررسی اقدامات و راهبردهای مشترک برای ارتقا وضعیت در حوزه عدالت جنسیتی و پروژه های مشترک پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،«معصومه ابتکار» در نشست مشترک با وزیر علوم در حوزه عدالت جنسیتی گفت:  در مهم ترین برنامه دولت دوازدهم در حوزه زنان و خانواده پیگیری ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه است که با تلاش ها و همکاری های صورت گرفته در نهایت ۸ شاخص یا محور اصلی عدالت جنسیتی تبیین، تعیین و ابلاغ شد که اولین آنها محور آموزش و پژوهش بوده و این از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در این دوره دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: ما در معاونت بر روی شاخص های خانواده کار کرده ایم و در این شاخص ها تاکید زیادی بر روی مسائل مرتبط با وزارت علوم  وجود دارد. چرا که روز به روز سطح تحصیلات دانشگاهی و نفوذ دانشگاه ها در زندگی مردم بیشتر می شود واین امر ارتباط تنگاتنگی با تمام ابعاد زندگی مردم پیدا کرده است.

 

ابتکار تصریح کرد: بیشتر مبانی کار ما ماده ۱۰۱ و ۱۰۲ قانون برنامه ششم و مصوبات ستاد ملی زن و خانواده  است که به تمامی دستگاه ها ابلاغ شده است.

 

معاون رییس جمهور با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای رشته مطالعات زنان، به برگزاری دو نشست سراسری  تخصصی با دعوت از ۳۰ گروه پژوهشی- آموزشی در این حوزه با هدف بررسی مشکلات و مسائل موجود و آسیب های وارده به این رشته اشاره کرد و  گفت: باید تلاش کنیم تا  مطالعات زنان و خانواده جایگاه واقعی خود را به دست آورد.

 

وی با بیان اینکه طرح گفتگوی ملی خانواده  در حال حاضر با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و انجمن جامعه شناسی ایران در دست اجراست، گفت: در ۳۱ استان با هدف شناخت معضلات خانواده و توجه به اختلال ارتباطی موجود در خانواده های ایرانی و به منظور پیدا کردن راه حل برای افزایش مهارت های ارتباطی و همچنین ارتباط بین نسلی این طرح را به اجرا درآورده ایم که در این مسیر از مهم ترین گروه های هدف دانشجویان بوده اند.

 

وی ضمن انتقاد از نبود مهارت شنیداری و مهارت حل مشکلات پیچیده که هر دو از مشکلات ارتباطی نشات می گیرد، بر اهمیت آموزش این مهارت ها و اعلام آمادگی جهت برنامه ریزی برای این موضوع با همکاری وزارت علوم تاکید کرد: در این نشست وزیر علوم با بیان اینکه وزارت علوم به لحاظ جمعیت دانشجویی و نیز اعضای هیئت علمی وزارتخانه خاصی محسوب میشود، گفت: در حال حاضر ۵۲ درصد دانشجویان کشور را دختران تشکیل می دهند و در بعضی رشته ها بین ۸۰ تا ۱۰۰درصد دانشجویان ما، دختران هستند.

 

وی با اشاره به اینکه چند سال قبل هرچه به سمت تحصیلات تکمیلی پیش می رفتیم  تعداد دختران دانشجو کمتر می شد، افزود: خوشبختانه در سال های اخیر این فاصله کمتر شده  ضمن اینکه از بین نخبگانی که با تایید بنیاد ملی نخبگان عضو هیئت علمی دانشگاه ها شده اند تعداد قابل توجهی از دختران نخبه دیده می شوند.

 

غلامی با اشاره به اجرای طرح رصد دانش آموختگان فارغ التحصیل بین سال های ۹۲ تا ۹۴  از طریق کد ملی و سیستم بیمه ای کشور گفت: در این زمینه آمار خوبی مبنی بر اشتغال فارغ التحصیلان دختر دریافت کرده ایم.

 

وزیر علوم با اشاره به اجرای طرح مهارت افزایی  دانشجویان توسط دانشگاه ها از سال ۹۷ افزود: این کار مانند کارگاه های فوق برنامه است که نوعی آموزش ضمنی برای ورود به بازار کار عملی محسوب می شود و در این زمینه دانشگاه های فنی و حرفه ای عملکرد خوب و موفقی داشته اند.

 

در این جلسه دکتر زهرا جواهریان معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت با تشکر از حضور مستمر نماینده وزارت  علوم در جلسات بررسی شاخص ها گفت: بحث اول ما در این نشست بحث شاخص های عدالت جنسیتی است که از بین ۱۷۹ شاخص، ۲۲ مورد خاص وزارت علوم است. یعنی در سه مولفه دسترسی و برخورداری آموزشی در مقاطع تحصیلات دانشگاهی، مقدار منابع نظام آموزشی پژوهشی در مقاطع تحصیلات دانشگاهی و برون داد نظام آموزشی و پژوهشی در مقاطع تحصیلات دانشگاهی وزارت علوم به عنوان متولی اصلی شناخته می شود.

 

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری و ابلاغ رییس جمهور در خصوص  سهم ۳۰ درصدی زنان در مدیریت کشور، گفت: قطعا وزارت علوم رشد خوبی در این دو سال داشته است  ولی ما درخواست داریم که در این زمینه و در مدیریت میانی و عالی تغییراتی ایجاد شود.

 

جواهریان به امضای تفاهم نامه با وزارت علوم در سال ۹۷ که در راستای آن موافقت نامه ای هم تنظیم شده اشاره کرد و گفت: در همین زمینه طرح توانمند سازی سفیران فرهنگی دانشگاه های کشور را اجرا کردیم و برنامه های در دست اجرای ما شامل: حمایت از برگزاری جشنواره های زن و علم یادواره مریم میرزاخانی، حمایت از برگزاری نمایشگاه های توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد و لباس و صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه های ملی منطقه ای با  دانشگاهها و همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی است.

 

سوسن باستانی معاون بررسی های راهبردی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده نیز تاکید کرد در بحث عدالت جنسیتی علاوه بر کمیت باید کیفیت را نیز مد نظر قرار دهیم.

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی حاج قاسم سلیمانی سردار شهید قاسم سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی انتقام سخت مسجد عدالت جنسیتی نشست مشترک وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد

به گزارش خبرنگار مهر، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه حجاب و عفاف اظهار کرد: طرح زیست عفیفانه با عنوان «زندگی و بالندگی» در این معاونت پیگیری می‌شود و مربیانی از سراسر کشور با همکاری آستان قدس رضوی آموزش می‌بینند تا به والدین، آموزش‌های لازم را ارایه دهند.

وی افزود: تاکنون چهار دوره آموزشی برگزار شده است که این مربیان، ابتدا برای والدین و در ادامه برای دانش‌آموزان، آموزش‌ها را ارایه خواهند داد.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور اظهار کرد: هویت دختران و کمک به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در حوزه‌های سبک زندگی، از دیگر برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری است که در حال انجام است.

وی با اشاره به طرح‌هایی که این معاونت با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری می‌کند، گفت: از آنجا که معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری دستگاه اجرایی نیست، بیشتر در حوزه قانون‌گذاری و سیاستگذاری فعالیت می‌کند و طرح‌هایی را با همکاری وزارت علوم در کمیسیون‌های مرتبط مجلس پیگیری می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهور تاکید کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار، از دیگر برنامه‌هایی است که طبق مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری پیگیری می‌شود.

کد خبر 6094156

دیگر خبرها

  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • توضیح دانشگاه تهران درباره پست جدید همسر ابراهیم رئیسی
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • پاسخ به حاشیه‌سازی‌ها پیرامون انتصابات در دانشکده علوم خانواده
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • واکنش دانشگاه تهران به حواشی برخی انتصابات در دانشکده خانواده
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد