Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار کاشمر گفت: هم اکنون تردد در جاده کاشمر به ریوش و ریوش به نیشابور با زنجیر چرخ امکان پذیر است و کسانی که قصد تردد در این مسیرها را دارند باید حتما قبل از سفر از وضعیت راهها مطلع شوند و از تردد غیرضروری اکیدا پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مسلم ساقی در این خصوص افزود: شب گذشته با توجه به اعلام گزارش هواشناسی و کاهش دما و بارندگی برف و باران و لغزندگی جاده ها برای جلوگیری از بروز حادثه مسیر کاشمر به کوهسرخ و ریوش مسدود شد که هم اکنون با تلاش نیروهای امدادی و راهداری باز است هرچند بارش برف در محورهای مواصلاتی به کوهسرخ از امروز ظهر شروع خواهد شد و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود

وی ادامه داد: با تلاش نیروهای راهداری طی ۲۴ ساعت گذشته با سه اکیپ شامل گریدر و خودروی نمک پاش و خودروهای سبک، کار خدمات رسانی و شن و  نمک پاشی در جاده‌های برفگیر شهرستان کاشمر انجام شد و با  چهار مرحله نمک پاشی و تیغ زنی بیش از ۸۰ تن شن و نمک در سطح جاده های شهرستان پاشیده شد. 

فرماندار کاشمر گفت:شب گذشته تعدادی از مسافران به ظرفیت ۳۵ خانوار و ۱۴۰ نفر که قصد عبور با خودرو از مسیر کوهستانی ریوش به کاشمر را داشتند به دلیل مسدود بودن جاده ریوش به کاشمر در شهر ریوش اسکان داده شدند.

ساقی افزود: براساس اعلام هلال احمر به دلیل برف شدید و بسته شدن محورهای مواصلاتی به کوهسرخ ۱۵ خودرو در این مسیرها در برف گرفتار شدند که  نجاتگران این شعبه آنها را رها کردند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام هواشناسی کاشمر در ایستگاه ریوش هشت سانتیمتر برف، ایستگاه قوچ پلنگ ۱۶.۵ میلیمتر بارش، ایستگاه تنورجه ۱۰.۵ میلیمتر بارش و ۲۱ سانتیمتر برف، ایستگاه خلیل آباد ۱۳ میلیمتر بارش و ایستگاه مهدی آباد ۸.۵ میلیمتر بارش ثبت شده است. 

بخش کوهسرخ کاشمر به مرکزیت شهر ریوش در ۲۳۱ کیلومتری جنوب غرب مشهد ۲۸ روستا با جمعیت ۲۵ هزار و ۱۴ نفر دارد و یکی از دو بخش شهرستان کاشمر است. مرکز شهرستان ۱۹۵ هزار نفری کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جاده خدمات رسانی محورهای مواصلاتی مسافران هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۵۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان

بهروز مرادپور با اشاره به ورود سامانه بارشی به آسمان لرستان از غروب امروز دوشنبه، اظهار داشت: در این راستا بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا روز شنبه هفته آینده در استان ادامه خواهد داشت، گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و… در استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بر لزوم احتیاط در تردد به‌ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم تأکید کرد و گفت: پتانسیل بارشی این سامانه بارشی در ساعاتی از روزهای چهارشنبه و جمعه نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع اغلب مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • امداد رسانی به مصدومان واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر به شادمهر
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد