Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی از ثبت ۴۹۰۰ مداح و هیئت مذهبی لرستان در سامانه «طوبی» خبر داد و گفت: مداحان باید در جلسات خود، مروج آموزه‌های دینی باشند.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان این‌که در حال حاضر ۲۴۰۰ هیئت مذهبی ثبت شده در سطح استان داریم، گفت: همچنین ۲۵۰۰ مداح استان ثبت سامانه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توانمندسازی تشکل‌های دینی و ارتقای آن‌ها برای نقش‌آفرینی بیشتر و کارکرد اجتماعی در عرصه فرهنگی جزء سیاست‌های این اداره‌کل است که این توانمندسازی را با برگزاری دوره‌های آموزشی توجیهی هدف‌گذاری کرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با یادآوری این‌که این هیئت‌های مذهبی و مداحان در سامانه طوبی ثبت اطلاعات شده‌اند، اضافه کرد: این سامانه به‌منظور تکریم ارباب‌رجوع، ساماندهی بهتر مداحان، نیازسنجی دوره‌های آموزش تخصصی مورد نیاز، ارتقای علمی و فرهنگی و بصیرت‌افزایی مداحان و تعامل و ارتباط مداحان با یکدیگر راه‌اندازی شده است.

وی با بیان این‌که هیئت مذهبی و مداحان در واقع یادگار حضرت زینب کبری(س) هستند و این مجموعه‌های فرهنگی و دینی نقش بسزایی در سرنوشت کشور دارند، گفت: ما شاهد این موضوع هستیم که هر هفته افراد زیادی در هیئت مذهبی حضور داشته و عزاداری می‌کنند اما باید از ظرفیت هیئت مذهبی و مساجد در ترویج فرهنگ‌های اسلامی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه استفاده کنیم و مداحان باید در جلسات خود، ترویج کننده آموزه‌های دینی باشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی حجت الاسلام سعید مهدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان مداح هیئت مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۵۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان، اظهار داشت: این همایش بین‌المللی با موضوع تاب‌آوری در برابر مخاطرات، تغییرات اقلیمی و بلایا در آبان‌ماه سال جاری با حضور مهمانان و پژوهشگران داخلی و خارجی در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این همایش بین‌المللی با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: همایش یاد شده در محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست‌کند، تجارب و حفاظت از معماری دست‌کند برگزار خواهد شد.

حسن‌پور، افزود: پژوهشگران، اساتید دانشگاه و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را دراین‌خصوص تا ۳۰ اردیبهشت به دبیرخانه این همایش بین‌المللی ارسال کنند.

کد خبر 6093859

دیگر خبرها

  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • هنر، ابزار استدلال و استقناع هنرمندانه عفاف و حجاب
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر