Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@05:39:54 GMT

رشد ۲۷۴ درصدی بازار گواهی سپرده کالا

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۵۸۸۰

رشد ۲۷۴ درصدی بازار گواهی سپرده کالا

ایران اکونومیست- حجم و ارزش معاملات بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در سومین ماه زمستان به ترتیب ۲۷ و ۲۷۴ درصد رشد داشت.

 در جریان دادوستدهای بورس کالای ایران در سومین ماه زمستان معامله‌گران در بازار گواهی سپرده کالایی این بورس بیش از یک میلیون و 584 هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا را به ارزشی بیش از 1728 میلیارد و 910 میلیون ریال دادوستد کردند تا حجم و ارزش کل معاملات به نسبت هفته قبل به ترتیب 27 و 274 درصد رشد یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این مدت خریداران بیش از 314 هزار و 300 گواهی سپرده سکه طلا را از چهار خزانه بانک‌های سامان، صادرات، رفاه و ملت خریدند و ارزشی بیش از 1602 میلیارد و 601 میلیون ریال را رقم زدند. این آمار در حالی به ثبت رسید که در هفته گذشته به دلیل التهاب ایجاد شده در بازار نقدی سکه و رشد بهای اونس جهانی طلا در پی بروز تنش های بین ایران و آمریکا، معامله گران به سمت سرمایه گذاری امن تر سوق پیدا کرده و به گواهی سپرده سکه اقبالی بیشتری نسبت به دو هفته پیش نشان دادند؛ به طوری که حجم و ارزش معاملات به ترتیب 344 و 391 درصد رشد را تجربه کرد تا بازار گواهی سپرده سکه روزهایی طلایی را پشت سر بگذارد.

به این ترتیب، سپرده سکه با ثبت این آمار معاملاتی توانست با در اختیار گرفتن سهم 93 درصدی از ارزش کل معاملات، بازار گواهی سپرده کالایی را قبضه کند.

این گزارش می‌افزاید: بیش از یک میلیون و 218 گواهی سپرده زعفران نگین هم در هفته گذشته به ارزشی بیش از 107 میلیارد و 358 میلیون ریال معامله شد. در این معاملات نیز تعداد اوراق معامله شده 13 درصد رشد کرد و به لحاظ ارزشی نیز افزایش 15 درصدی برای آن ثبت شد. حجم معاملات گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به حدود 31 هزار ورقه بهادار و ارزش معاملات آن به بیش از دو میلیارد و 196 میلیون ریال رسید.

معامله گران همچنین بیش از 19 هزار و 975 گواهی سپرده پسته فندقی 32-30 را در حالی معامله کردند که ارزش 15 میلیارد و 531 میلیون ریالی برای آن به ثبت رسید.

همچنین 3785 گواهی سپرده زیر سبز نیز به ارزشی حدود یک میلیارد و 222 میلیون ریال در حالی در هفته گذشته خرید و فروش شد که حجم و ارزش معاملات این اوراق به ترتیب 64 و 62  درصد افزایش یافت.

 تسنیم

برچسب ها: معاملات ، بورس کالا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معاملات بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

به گزارش مهر، روز گذشته (۴ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، فعالیت شرکت‌های بورسی را از این مالیات معاف کرد که این مساله موجب رشد شاخص کل در آغاز معاملات روز چهارشنبه شد.

کد خبر 6087226 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گواهی عدم‌حضور چیست و چه فوایدی دارد؟
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت