Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@03:14:12 GMT

هر اونس طلا ۱۵۶۲دلار و ۳۴سنت شد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۵۹۰۳

هر اونس طلا ۱۵۶۲دلار و ۳۴سنت شد

به گزارش رویترز، در حالی که تحریم های جدید آمریکا علیه ایران موجب افزایش احساس عدم قطعیت و بالا رفتن تقاضا برای خرید طلا شده است، روز جمعه قیمت فلز زرد شاهد افزایش بود و پنجمین افزایش هفتگی متوالی بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

65 درصد افزایش به 1562 دلار و 34 سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.37 درصد افزایش به 1560 دلار و 10 سنت رسید.

اهداف تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بخش تولید، معادن و منسوجات ایران و همچنین مقامات ارشد این کشور است که واشنگتن مدعی است در حمله انتقام جویانه 8 ژانویه علیه پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق دخیل بوده اند.

جفری سیکا، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «علل اصلی رشد قیمت طلا بحث ها در مورد ایران است و اینکه آیا ما مجددا شاهد افزایش تنش در منطقه خواهیم بود یا نه... بی ثباتی در خاورمیانه موجب آشفتگی در بازار طلا می شود.»

وی افزود، با توجه به تحریم های جدید واضح است که این تحریم ها تبعات اقتصادی خواهند داشت.

طلا که اغلب در هنگام بروز وضعیت های آشفته سیاسی و ژئوپلتیک به عنوان محلی امن برای سرمایه گذاری تلفی می شود، روز چهارشنبه و پس از حملات موشکی ایران علیه مواضع نیروهای آمریکایی به بالای 1600 دلار رسید. اما پس از کاهش سطح تنش بین دو طرف قیمت فلز زرد 4 درصد کاهش داشت.

در همین حال آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که رشد فرصت های شغلی در آمریکا در ماه دسامبر کمتر از حد انتظار رشد داشته و این به رشد بیشتر قیمت طلا کمک کرده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا قیمت طلا بازار جهانی طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

به نقل از ایسنا این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901148

دیگر خبرها

  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت