Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران توضیحاتی درباره دلایل سقوط هواپیمای اوکراینی به دلیل شلیک موشک ارائه کرد بخش‌هایی از آن در زیر آمده است:

* بیش از یک هفته شرایط منطقه و التهابات منطقه و احتمال درگیری نسبت به سالهای گذشته شاید از ابتدای انقلاب بی سابقه بود و احتمال درگیری بالا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* نیروهای هر دو طرف در آماده باش صددرصد بودند بخصوص که آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند ۵۲ نقطه در ایران را می‌زنند. برای همین همه‌ی یگان‌های آفندی و پدافندی در آماده باش صددرصد بودند.

* آنچه در بررسی‌های ما انجام شد شب حادثه وضعیت آمادگی را در سطح جنگی قرار دادند و بالاترین سطح آماده باش توسط شبکه یکپارچه پدافند به سامانه‌ها ابلاغ می‌شود. 

* در این شرایط تعدادی از سامانه‌های پدافندی به رینگ پدافند تهران اضافه شد. یعنی اولین سامانه‌های که در محدوده‌ی غرب تهران مستقر می‌شود، این حادثه توسط آن رقم خورده است.

* در چندین مرحله بالاترین سطح آماده باش به همه‌ی شبکه تاکید می‌شود و همه سامانه‌های پدافندی در بالاترین سطح آمادگی به سر می‌بردند.

* در چندین مرحله به همه‌ی سامانه‌ها اعلام می‌شود که موشکهای کروزی به سمت کشور شلیک شده و آماده باشند.

* سامانه‌ها در بالاترین سطح آمادگی بودند یعنی فقط کافی است یک دکمه را شما فشار بدهید.

* او موظف بوده تماس بگیرد و تاییده بگیرد و خبط اپراتور هم از همین نقطه است، منتها در آن شرایط گویا شبکه ارتباطی او با اختلال مواجه شده بود.

* او ده ثانیه فرصت داشته که تصمیم بگیرد که بزند و می‌توانسته نزند و در این شرایط این تصمیم بد را می‌گیرد.

* مصاحبه‌ای هم با این اپراتور انجام شده که پخش خواهد شد و او اظهار می‌کند که ما چندین بار درخواست کردیم که آسمان کشور از پروازها متوقف شود یعنی اصطلاحاً «کلیر» شود.

* در آن لحظاتی که این اتفاق می‌افتد این سامانه مواجه می‌شود با هدفی در ۱۹ کیلومتری که «کروز» تشخیص داده می‌شود.

کد خبر 477310

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی

منابع خبری از شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی از سمت لبنان خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،منابع خبری از شلیک دستکم 30 موشک از جنوب لبنان به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گفته منابع عبری، پایگاه نظامی میرون ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی با ده‌ها موشک از جنوب لبنان مورد حمله قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به اسرائیل
  • حزب الله پایگاه خربه ماعر را زیر آتش سنگین قرار داد
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • کامبک آلومینیوم ناکام ماند ؛ انتقام به سبک اوسمار | چهار شلیک قرمز برای صعود به نیمه نهایی جام حذفی