Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد ۱۰ کشور از جمله لبنان، ونزوئلا و جمهوری آفریقای مرکزی که بدهی‌های آن در پرداخت سهم مشارکت اجباری در بودجه سازمان ملل متحد افزایش یافته است، حق رای خود را در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از دست دادند.

استفان دوژاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد، در کنفرانس مطبوعاتی روزانه خود اعلام کرد: ”۱۰ کشور عضو که بدهی‌های معوقه آن‌ها انباشته شده است، مشمول ماده ۱۹ شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ماده ۱۹ تعلیق رای در مجمع عمومی را برای کشور‌هایی که بدهی‌های آن‌ها مساوی یا بیشتر از سهم مشارکت آن‌ها برای دو سال کامل گذشته است، پیش‌بینی می‌کند.

سخنگوی سازمان ملل گفت ۱۰ کشوری که مشمول ماده ۱۹ شده‌اند، عبارتند از «جمهوری آ‏فریقای مرکزی، کومور، گامبیا، لبنان، لسوتو، سائو تومه و پرینسیپ، سومالی، تونگا، ونزوئلا و یمن».

سخنگوی سازمان ملل یادآور شد:«در اکتبر ۲۰۱۹ مجمع عمومی تصمیم گرفت که کومور، سائو تومه و پرینسیپ، و سومالی بتوانند حق رای خود در مجمع عمومی تا پایان نشست کنونی در ماه سپتامبر حفظ کنند».

ماده ۱۹ منشور سازمان ملل پیش‌بینی می‌کند که مجمع بتواند به کشور‌هایی که سهم مشارکت خود را در بودجه سازمان ملل بد پرداخت می‌کنند، برای حفظ حق رای آن‌ها هنگامی که کوتاهی آن‌ها در پرداخت به علت شرایطی خارج از اراده آن‌ها است، مجوز بدهد.

بودجه عملیاتی سازمان ملل متحد حدود سه میلیارد دلار است. بودجه عملیات صلح سازمان ملل متحد نیز بالغ بر حدود شش میلیارد دلار است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بودجه سازمان ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طارمی دومین رئیسش در پورتو را می‌بیند

به گزارش "ورزش سه"، اعضای تیم مدیریتی جدید باشگاه پورتو به رهبری آندره ویلاش بوآش، رئیس باشگاه، در هفتم می کار خود را آغاز خواهند کرد.

این بدان معناست که رئیس جدید باشگاه، 10 روز پس از انتخاباتی که در رقابت پینتو دا کاستا با بیش از 80 درصد آرا برنده شد، روی کار خواهد آمد.

اجبار آندره ویلاش بوآش برای برگزاری زودتر مراسم معارفه‌اش به‌عنوان رئیس باشگاه پورتو نتیجه داد. او عجله داشت تا هر چه زودتر این مراسم برگزار شود و باید مورد تایید هیئت مدیره قرار می‌گرفت.

لورنسو پینتو، رئیس مجمع عمومی باشگاه، استدلال‌های ارائه شده توسط برنده انتخابات را پذیرفته و مراسم را برای 7 می، ساعت 12 بعد از ظهر، در استادیو دو دراگو برنامه‌ریزی کرد.

طبق اعلام آبولا، با این حال، حتی اگر لورنسو پینتو مجمع عمومی سهامداران را یک روز پس از روی کار آمدن اعضای کادر جدید مدیریتی باشگاه تشکیل دهد، ویلاش بوآش در 29 مه، در صورتی‌که اوضاع خوب پیش برود، اختیار تام باشگاه را در اختیار خواهد گرفت.

ماده 377 قانون شرکت‌های تجاری در کشور پرتغال، مدت زمان لازم برای رعایت تشریفات قانونی انتقال مالکیت را 21 روز اعلام کرده است. ویلاش بوآش چند روز بعد از معارفه‌اش باید برای نشستن روی صندلی ریاست به‌صورت رسمی صبر کند.

دیگر خبرها

  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • برنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • طارمی دومین رئیسش در پورتو را می‌بیند