Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات اجرایی طرح فاضلاب زرین‌آباد شهرستان «ایجرود» زنجان از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است و بعد از گذشت تقریبی ۱۲ سال با هزینه کرد ۲۰ میلیارد تومان در ایام‌الله دهه‌فجر سال جاری افتتاح می‌شود. ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان ایجرود بخش زرین‌آباد بیش از پنج هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد و این پروژه با هدف جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی ناشی از دفع فاضلاب به‌صورت چاه جذبی و پیشگیری از مشکلات زیست محیطی ناشی از هدایت فاضلاب در مسیرهای اصلی و فرعی عمومی شهر اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی دیگر استفاده از پساب تصفیه شده در این تصفیه‌خانه به عنوان منبع پایدار آب برای بخش صنایع و کشاورزی شهرستان ایجرود با حجم 370 هزار مترمکعب در سال از اهداف دیگر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان در اجرای این پروژه به شمار می‌رود.

معاون آبفا کشور: طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس طبق برنامه پیش نرفته استاستاندار اردبیل: اعتبارات تصفیه خانه آب نمین تامین شدارتقای طرح تصفیه خانه فاضلاب بوشهر اجرایی شد

تصفیه‌خانه فاضلاب زرین‌آباد با ظرفیت یک هزار مترمکعب در شبانه روز و با فرآیند لجن فعال و هوادهی ممتد احداث شده است و طول خط انتقال تصفیه خانه فاضلاب شهر زرین‌آباد بیش از یک و نیم کیلومتر و طول شبکه جمع‌آوری آن بیش از 16 کیلومتر است اما بعد از گذشت تقریبی 12 سال هنوز افتتاح نشده است.

باب‌الله فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از زنجان، با بیان اینکه حدود 100 پروژه طرح اقتصادی و عمرانی در طی ایام دهه‌فجر در شهرستان ایجرود افتتاح می‌شود، اظهار داشت: آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها و بهره‌برداری از آنها با رقمی بالغ بر 70 میلیارد تومان در طی این ایام انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین پروژه قابل افتتاح در طی ایام مبارک دهه‌فجر، تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان زرین‌آباد است که رقمی بالغ بر 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته فرماندار ایجرود، عملیات اجرایی این طرح از سال 1386 آغاز شده است و بعد از 12 سال به اتمام می‌رسد و آماده بهره‌برداری در بهمن ماه است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه مجری طرح فروش انشعاب فاضلاب را آغاز کرده است، گفت: شهروندان با مراجعه به اداره آب‌وفاضلاب این شهرستان نسبت به خرید انشعاب فاضلاب اقدام کنند علاوه بر این با همراهی دستگاه مجری طرح هزینه خرید انشعاب به صورت اقساطی از شهروندان زرین آبادی دریافت می‌شود.

فرماندار ایجرود تصریح کرد: طی ایام دهه فجر در 12 روستای شهرستان ایجرود، با حدود 1100 خانوار بهره‌برداری از گاز انجام می‌شود و همچنین 40 پروژه مختلف در زمینه طرح‌های هادی در روستاها و پروژه‌های کشاورزی و دامداری نیز در این ایام افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/1011/ز

R7557/P1549/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی افزود: در نمایشگاه اکس پو۲۰۲۴ مبادله تفاهم نامه مابین شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت مس سونگون انجام شد.

خانی گفت: بر اساس این تفاهم نامه قسمتی از پساب تصفیه خانه مرند برای مصرف صنعتی در اختیار شرکت مس سونگون قرارخواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: فرصت‌های سرمایه گذاری متعددی در این نمایشگاه مطرح است که مهمترین آنها مربوط به مبادله تفاهم نامه واگذاری پساب مرند به شرکت مس سونگون است.

خانی تاکید کرد: این تفاهم نامه در راستای کمک به توسعه صنعت استان و کمک به آزاد سازی آب شرب از صنایع، به نفع مردم منطقه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: بر اساس این قرارداد، سالانه ۵٫۳ میلیون مترمکعب پساب شهر مرند، تصفیه و در اختیار مجتمع مس سونگون قرار خواهد گرفت.

وی گفت: مدت این تفاهم نامه ۲۰ ساله بوده و بر اساس آن حدود ۱۰۶ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خواهد شد.

کد خبر 6094384

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • وعدۀ افتتاح بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۱۴۰۴
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه