Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بنابر اعلام مقامات بیمارستانی شهر «ووهان» یک مرد ۶۱ ساله با علائم شبیه به ذات‌الریه و در پی شیوع نوعی ویروس که هنوز شناسایی نشده، جان خود را از دست داده و هفت بیمار دیگر نیز در شرایط ناپایدار قرار دارند.

در مجموع ۴۱ نفر به این ویروس آلوده شده‌اند که در تست‌های آزمایشگاهی اولیه به نوع جدید کروناویروس اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرد اولین قربانی شیوع این ویروس بوده که از ماه دسامبر شیوع پیدا کرده و پیش از این نیز به دلیل ابتلا به بیماری کبدی مزمن تحت درمان قرار داشته است.  

مجله بیماری‌های تنفسی

به گفته منابع بیمارستانی از سوم ژانویه تاکنون موارد جدیدی از ابتلا به این ویروس شناسایی نشده است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز پنج‌ شنبه اعلام کرد: نسخه نوظهور و جدیدی از خانواده ویروس‌هایی که عامل شیوع مرگبار بیماری سارس (Sars)  و سندروم تنفسی خاورمیانه (Mers) بوده می‌تواند عامل شیوع این بیماری باشد.  

به گزارش روزنامه گاردین، کروناویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که می‌تواند عامل انواعی از بیماری‌ها همچون سرماخوردگی معمولی و سارس شود. برخی از انواع این ویروس موجب بروز بیماری‌های شدیدی نمی‌شود درحالیکه برخی از آن‌ها عامل سندروم تنفسی خاورمیانه است که از گروه بیماری‌های شدید به حساب می‌آیند.

کد خبر 477318 برچسب‌ها بیماری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۶۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مفقود شدن مرموز «یسنای» ۴ ساله در زمین کشاورزی +تصویر
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فوت مرموز دختری بعد از مهمانی رفتن با نامزدش
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور