Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@07:47:52 GMT

گرسنگی چه بلایی سرتان می‌آورد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۷۰۹۰

گرسنگی چه بلایی سرتان می‌آورد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گرسنگی با کمبود شدید مصرف کالری خود را نشان می‌دهد و از علائم نشان دهنده یک بیماری در بدن است که به علت رژیم‌های غذایی سخت، بی اشتهایی یا بیماری به وجود می‌آید. گرسنگی می‌تواند باعث بروز سوء تغذیه شدید در افراد شود و به اندام‌های داخلی بدن آسیب وارد کند. متاسفانه بسیاری از افراد برای کاهش وزن هر چه سریع‌تر در خود و رسیدن به وزن مطلوب گرسنگی را تحمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش زیر به بیان عوارض جدی گرسنگی پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

یکی از بزرگترین آسیب‌های ناشی از گرسنگی خود خواسته یا اجباری می‌تواند بروز سوءتغذیه در افراد است؛ گرسنگی به معنای نرسیدن کافی غذای مغذی و کافی به سلول‌های بدن است و می‌تواند منجر به کمبود مواد معدنی و ایجاد بیماری‌هایی مانند شب کوری (کمبود ویتامین A)، اسکوروی (کمبود ویتایمن C) و کم خونی (کمبود آهن) در افراد شود.

دومین نتیجه گرسنگی، کمبود آب در بدن است که می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند مشکلات خستگی، خشکی پوست و یبوست شود؛ بنابراین حتی اگر در حال استفاده از رژیم غذایی خاص هستید نوشیدن آب را به هیچ عنوان فراموش نکنید چرا که گرسنگی و کم آبی می‌توانند باعث از دست دادن تعادل بدن شود.

یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش استرس در بدن گرسنگی است چرا که گرسنگی باعث می‌شود تا میزان سروتونین (هورمون سرخوشی و لذت) در خون به شدت افت کند به همین دلیل است که فرد گرسنه معمولا مضطرب، عصبانی و یا غمگین است.

گرسنگی می‌تواند باعث کاهش میزان متابولیسم در بدن شود. حتما به یاد داشته باشید که تغذیه ناکافی منجر به افزایش بافت چربی شود.

یکی از مهم‌ترین مشکلات گرسنگی برهم خوردن تاریخ دوره قاعدگی است؛ چرا که گرسنگی زیاد می‌تواند به سادگی از تولید استروژن در بدن شما جلوگیری کند و کمبود چربی می‌تواند سلول‌های شما را از تبدیل کلسترول به استروژن اضافی محدود کند و به این صورت باعث ایجاد وقفه در زمان قاعدگی شود.

طبق مطالعات انجام شده گرسنگی طولانی مدت می‌تواند باعث ایجاد یبوست در افراد شود، ۹۰ درصد مطالعات انجام شده نشان می‌دهد یبوست ناشی از گرسنگی‌های طولانی مدت است.

گرسنگی صد در صد باعث کاهش وزن و لاغری در افراد می‌شود که این مسئله به راحتی می‌تواند به عضلات و استخوان‌های بدن آسیب برساند و پوکی استخوان را برای افراد به ارمغان بیاورد.

یکی از مهم‌ترین عوامل شایع در گرسنگی می‌تواند خستگی باشد. به یاد داشته باشید که داشتن یک رژیم غذایی اصولی و مناسب می‌تواند انرژی بدن شما را در طول روز حفظ کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها شود.

منبع:خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی های پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در نشست خبری روزانه خود در کاخ ملی این کشور ضمن انتقاد از آمریکا در زمینه «حقوق بشر» اعلام کرد: پلیس آمریکا علیه دانشجویان که تظاهرات‌هایی در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های این کشور را سازماندهی می کنند، «به شدت» اقدام کرده است.

رئیس جمهور مکزیک در این خصوص ادامه داد: ایالات متحده مدعی است که از حقوق بشر در جهان دفاع می‌کند، اما در برابر دانشجویان و خبرنگارانی که در دانشگاه‌ها تظاهرات می کنند، «با شدت» رفتار می‌کند.

این مقام مکزیک با اشاره به اعتراضات جاری در دانشگاه‌های آمریکا تأکید کرد: اگر شما قاضی حقوق بشر در جهان هستید، پس باید شجاع تر باشید. دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها آمد؟ دیدید با آنها چه برخوردی شد؟

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، با تاکید بر اینکه واشنگتن به جای مبارزه با بحران فزاینده مهاجرت در منطقه، میلیاردها دلار به رژیم اسرائیل و اوکراین اختصاص می‌دهد، اضافه کرد که واشنگتن در زمینه مسائل زیادی ریاکارانه عمل می‌کند.

رئیس جمهور مکزیک تاکید کرد که آنها می‌خواهند سیاست خارجی فعلی مکزیک را تغییر دهند و از آمریکا خواست تا به حاکمیت کشورش احترام بگذارد.

این در حالیست که پیشتر اعلام شده بود که نزدیک به ۶۰۰ دانشجو ظرف یک هفته گذشته در تحصن‌های ضد جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه در سراسر آمریکا بازداشت شده اند.

اعتراضات حامیان فلسطین در دست کم ۱۵ دانشگاه در سراسر آمریکا برگزار شده است. در روزهای اخیر، شمار زیادی از دانشگاه در آمریکا شاهد تظاهرات ضدصهیونیستی بوده است.

دانشجویان آمریکایی از دانشگاه‌ها خواسته‌اند تا از سرمایه‌گذاری دارایی‌های دانشگاه‌های بزرگ در شرکت‌های اسلحه‌سازی و یا سایر صنایع حامی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه خودداری کنند و به این ترتیب مانع از «نسل کشی» شوند.

آنها همچنین خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستند.

کد خبر 6090227

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • سوسانو چگونه از دنیا رفت و جومونگ چه بلایی سر او آورد؟
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟