Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام شوالیه و ناجی کتابخوانی، در عصر تکنولوژی تعلق می گیرد به یک معلم اسپانیایی به نام آنجلا رویز روابلس، که مبتکر ایده کتاب دیجیتالی بوده است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، مطالعه در زندگی این روزها، اشکال بسیار متنوع و جالبی یافته است. مطالعه کتاب دیجیتالی، از طریق خرید کتاب الکترونیکی و صوتی از یک سایت خرید کتاب، مثل سایت کتابچین، دسترسی به کتاب های سراسر جهان را به صورت متنی، صوتی، گرافیکی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برای همه کاربران و علاقه مندان به مطالعه، در هر زمان و هر مکان، فراهم آورده است.

مقام شوالیه و ناجی کتابخوانی، در عصر تکنولوژی تعلق می گیرد به یک معلم اسپانیایی به نام آنجلا رویز روابلس، که مبتکر ایده کتاب دیجیتالی بوده است.

کتاب دیجیتالی، مطالعه ای فراتر از واژگان و عکس ها را ممکن می سازد.

کتاب دیجیتالی یا همان کتاب الکترونیکی (  E-book)، شامل پرونده هایی متشکل از محتوای دیجیتالی کتاب ها هستند. اما باید متذکر شد که این پرونده های محتوای الکترونیکی، لزوما شباهت عینی با محتوای کتاب های چاپی موجود، ندارند. صفحات کتب الکترونیکی ، علاوه بر عکس و متن، می توانند شامل فیلم، صوت، تصاویر متحرک و ... نیز باشند.

 

کتاب الکترونیکی، محدود به بازخوانی کتب چاپی نیست.

آنچه به عنوان کتاب های الکترونیکی تولید می شود، حتما از روی یک نسخه کتاب چاپی نبوده، و بلکه ممکن است از ابتدا به صورت دیجیتالی طراحی و تألیف شده باشند. یعنی، هر کتاب دیجیتالی، لزوما یک نسخه چاپی ندارد.

کتاب، به عنوان مهم ترین ریسمان ارتباطی و آگاهی بخش میان انسان ها و نیز بهترین روش مکاشفه و دست یابی به نظرات مختلف در سراسر جهان، همواره جایگاهی شریف، در خانه و زندگی ما داشته است.

خانه ای که مزین به کتابخانه باشد، خانه ای اصیل و شریف شناخته می شود، کتابخانه ای که حاوی کتب مختلف و فراوان است، مدال وقار و افتخار را برای صاحبش ترسیم می کند.

مهم تر اینکه، انسانی که با کتاب و کتابخوانی مأنوس باشد، انسانی امن، صلح طلب و مورد اعتماد تر است؛ زیرا مطالعه، علاوه بر افزایش آگاهی و فراتر از یک سرگرمی، ذهن انسان را برای مواجهه و پذیرش معانی مختلف و دیدگاه های متنوع و حتی متناقض، می پروراند.

با توسعه عصر تکنولوژی و استفاده از وسایل دیجیتالی و الکترونیکی به عنوان عادی ترین و کاربردی ترین وسایل زندگی روزمره انسان ها، کم کم اهالی فرهنگ و عاشقان کتاب با استفاده از این فرصت، به ایجاد و بسط روش های مبتکرانه ای برای پر کردن جایگاه مطالعه، در این زندگی مجازی، که در انحنای زندگی دیجیتالی، به صورت یک خلاء سیاه چال مانند، در حال بلعیدن زمان و انرژی افراد بود، همت گماشتند و امروزه به مدد آن ها، دسترسی به کتاب، در هر زمان و مکانی، برای همه افراد، ممکن شده است.

حال، دیگر چیزی تحت عنوان "زمان هدر رفته" نخواهیم داشت، زیرا فرصت مطالعه کتاب الکترونیک، همیشه وجود دارد، بدون آنکه نیازی به حمل کتاب همراه خود، داشته باشیم.

پس، دیگر بهانه های مختلف برای غیرممکن بودن همراه داشتن کتاب، نخواهیم داشت.

نه تنها یک، دو یا سه کتاب، بلکه هرچند کتابی که بخواهیم را، همواره در جیب خود، خواهیم داشت.

 

کتابخانه الکترونیکی جیبی من!

تصور زندگی، در جهانی که بتوان با یک چوبدستی سحرآمیز، همه چیز را به سایز مورد نظر ( کوچک یا بزرگ ) درآورد، همواره رویایی شیرین و حتی کاربردی بوده و هست. رویایی که امروز ممکن گشته!

تصور کنید که دوست دارید همیشه و هر روز، زمان خود را در میان کتاب فروشی ها و کتابخانه ها بگذرانید، اما محدودیت های زمانی و مکانی، این علاقه را برای شما به یک رویا، محصور کرده است، البته تا امروز!

اکنون، همان دنیای مینیاتوری را داریم و می توانیم کتابخانه خود، و چه بسا همه کتابخانه های جهان را، در جیب خود، در همه جا به همراه داشته باشیم.

کتابخانه الکترونیکی، کتابخانه ای با دسترسی نامحدود، با امکان به روز رسانی در هر لحظه، که نه تنها کتاب هایمان را با ما همراه می سازد، بلکه جدید ترین اخبار حوزه نشر و مطالعه را نیز، در اختیارمان قرار می دهد.

 

من این روزها با کتاب قدم می زنم

در گذشته، مطالعه در هنگام پیاده روی، کار، رانندگی، سفر و یا در زمانی که داخل اتومبیل در حال حرکت بودیم، یا غیر ممکن بود و یا خطرناک و سخت؛ اما امروزه، با کتاب های خود قدم می زنیم.

از آنجا که کتاب الکترونیک، محدود به محتوای متنی نیست، مطالعه صوتی، از جمله افق های تازه ای است که در امر کتابخانی، توسط این تکنولوژی، گشوده شده است.

قدم بزنید، رانندگی کنید، به کارهایتان برسید، ورزش کنید، به سفر بروید، قایق سواری کنید، در رستوران غذا بخورید و....، در همه این احوال، سطر های مورد مطالعه خود را نیز، از ذهن بگذارنید.

خرید کتاب الکترونیک، مطالعه را از انحصار بینایی، خارج می کند.

چه بسیار دلایلی که، مانع از مطالعه می شدند؛ به خصوص، برای افرادی که در قوه بینایی خود با مشکلاتی مواجه بودند. اما، کتب صوتی که یکی از چهره های کتاب الکترونیکی است، خلاء و نیاز کتابخوانی را، برای شرایطی که امکان استفاده از قوه بصری وجود ندارد، رفع می نماید.

 

سایت خرید کتاب، پاتوق محبوب من!

عاشق گشت زنی در میان قفسه های پر از کتاب فروشگاه های شهرکتاب و کتابخوانه ها هستم. هر روز، و هر لحظه که بخواهم، مهمان بزم کتاب ها می شوم؛ نه اینکه خانه ام نزدیک یک فروشگاه کتاب باشد، نه؛ بلکه تمام کتاب فروشی ها را؛ در خانه و در دستان خود دارم!

کافی است تبلت، گوشی و یا کامپیوترم را روشن کنم، آنگاه هزاران سایت خرید کتاب الکترونیکی و صوتی، در پیشگاه اشتیاقم، نمایان می شود.

رقص لحظه های من با طنین سطرهای واژه باران، در میان راهرو های سایت های خرید کتاب، پلی نامرئی است که هر زمان اراده کنم، مرا از شلوغی های گیج و خسته روزمرگی هایم، به بهشتی آرام و امن، مهمان می کند.

همیشه می توانم مخاطب افکار نویسنده های محبوبم باشم. اگر اثر جدیدی منتشر شود، باخبر می شوم و می دانم کدام کتاب ها، بانگ محبوبیت دل ها را در جهان، به صدا در آورده اند.

کافی است که برای مثال، سایت کتابچین را باز کنم، آنگاه سفر من به کهکشان شناخت و شکوفایی، و تولدهای هزارباره در خود، آغاز می شود.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: کتاب الکترونیکی کتاب دیجیتالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «بحر المحبه فی اسرار الموده» یکی از تفاسیر عرفانی سوره مبارکه یوسف به‌تازگی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتشر شده و توسط این‌نهاد فرهنگی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

محبوبه شمشیرگرها عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در این کتاب، تصحیحی انتقادی از این اثر به همراه چکیده‏‬‌ای از دستاوردهای پژوهشی اخیر درباره آن، در کنار توضیحاتی به نگارش درآورده است.

در این تفسیر، که متن آن به زبان عربی نوشته شده، ماجرای زندگی حضرت یوسف (ع) از کودکی تا پایان عمر، در قالب «نکته»، «قصه»، «حکایت»، «اشاره» ‎ و «شعر»، با بیان انبوهی از احادیث پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم، اشارات و لطایف اخلاقی، حکایات صوفیانه و تاریخی، سروده‏های شاعران و همچنین اقوال و احوال بزرگان دین و عرفان روایت کرده است.

این‌کتاب با ۲۸۴ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲ میلیون ریال عرضه می‌شود.

کد خبر 6093382 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در ۲ سامانه‌ لغو شد؟
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!