Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی هواشناسی خراسان رضوی با اعلام نفوذ جریانات سرد شمالی و تقویت سامانه بارشی، گفت: حجم بارش‌ها در استان افزایش می‌یابد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی و با توجه به تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از عصر امروز، با نفوذ جریانات سرد شمالی و تقویت سامانه بارشی، حجم بارش‌ها در استان(خصوصاً در شهرستان‌های واقع در نیمه جنوبی و نیمه شرقی) افزایش می‌یابد که تا اواخر وقت امروز در شهرستان‌های گرمسیر فوق‌الذکر احتمال ایجاد آب‌گرفتگی و روان‌آب نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه در ساعات عصر و شب و طی فردا بارش ها در اکثر نقاط استان به‌‍ شکل برف همراه با مه و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود. فعالیت هسته بارشی سامانه تا اواسط هفته ادامه می‌یابد، اما بیشترین حجم بارش‌ها، در بازه زمانی امروز تا ظهر فردا رخ خواهد داد همچنین ماندگاری هوای سرد و گسترش پدیده مه و کاهش دید تا پایان هفته ادامه دارد.

بر اساس تحلیل‌ها،  طی شب‌های آینده حداقل دمای شبانه در مناطق سردسیر استان به کمتر از 10 درجه سلسیوس زیر صفر خواهد رسید. فعالیت این سیستم، اختلال در سیستم حمل و نقل استان را در پی‌ خواهد داشت.

در 24 ساعت گذشته،  ریوش با کمینه دمای 4- درجه سلسیوس سردترین و داورزن با بیشینه دمای 13 درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای شهر مشهد به ترتیب 1+ و 8 درجه سلسیوس بوده است.

همچنین بیشترین مقدار بارش از ایستگاه هواشناسی تربت حیدریه به میزان 22.4 میلی‌متر و بیشترین ارتفاع برف از ایستگاه هواشناسی قوچان با 9 سانتیمتر برف و بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی رشتخوار با سرعت 50 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد

کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی تا روز جمعه با تقویت و گسترش ناپایداری‌های جوی گاهی وزش باد شدید و گرد خاک، رگبار و رعد برق دربرخی مناطق بارش تگرگ و برخورد صاعقه قابل پبش بینی است.

زارعی افزود: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها، وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر وسیلابی شدن برخی مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد یود.

وی گفت: به لحاظ دمایی تا صبح جمعه روند دما کاهشی است.

کارشناس هواشناسی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با ۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و بندان با ۳۵ درجه سلسیوس گرمترین بوده است.

زارعی گفت: تغییرات دمایی در مرکز استان بین ۲۶ درجه سلسیوس و ۱۱ درجه سلسیوس بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان
  • ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد