Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در جلسه هماهنگی برگزاری ویژه‌برنامه قرآنی به مناسبت شهادت سردار سلیمانی مطرح شد تا محفل قرآنی به همین مناسبت پنجشنبه، 26 دی‌ماه در حسینیه فاطمة‌الزهرا(س) تهران از سوی جامعه قرآنی کشور برپا شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ جلسه هماهنگی برگزاری ویژه‌برنامه قرآنی به مناسبت شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی صبح امروز، 21 دی‌ماه با حضور سیدعلی سرابی، قائم‌مقام شورای عالی قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، سیدمحمدجواد شوشتری، مدیرعامل ایکنا و رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در محل سالن نشست‌های سازمان دارالقرآن برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین محمد ذوالفقاری، مسئول دارالقرآن بسیج، محمدهادی صلحجو، مدیر گروه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، اصغر امیرنیا، مدیرکل تبلیغ و ترویج معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا خالقی، مدیر گروه جلسات شبکه قرآن و معارف سیما، رمضانعلی گلستانی، از سازمان قرآن و عترت بسیج،‌ سرهنگ رمضانعلی رودمقدس، از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، حسن مهری، نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی، مدیر اداره ارتباطات و امور استان‌های سازمان دارالقرآن و منصور آقامحمدی، فعال قرآنی کشور در این جلسه حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه و پس از تلاوت صلحجو، سیدعلی سرابی طی سخنانی با اشاره به جلسه گذشته جامعه قرآنی و نمایندگان نهادها در رابطه با برگزاری مراسم سردار شهید سپهبد سلیمانی، اظهار کرد: در جلسه گذشته پیشنهاداتی مطرح شد که همه این پیشنهادات قابل توجه بود، اما با توجه به ضرورت کار بنا شد تا برنامه‌ای فوری در دستور کار قرار گیرد تا زمان از دست نرود و در جلسات بعدی ایده‌های دیگر مطروحه برنامه‌ریزی شود هر نهادی با توجه به پیشنهادات ارائه شده نسبت به اجرای برنامه‌های مختلف اقدام کند.

وی ادامه داد: در جلسه گذشته، قرار بر این شد تا دوستان بر روی برگزاری مراسم ویژه در تهران و مراکز استان‌ها به یاد سردار شهید سپهبد سلیمانی و همرزمان شهیدشان تأملی داشته باشند. در این راستا دو پیشنهاد مطرح شد که این مراسم را در زمانی برگزار کنیم که با مراسم دیگر تداخلی نداشته باشد. پیشنهادی که در جلسه قبل ارائه شد، شب جمعه هفته جاری در محل حسینیه فاطمة‌االزهرا(س) در میدان سپاه تهران بود.

سرابی بیان کرد: در مورد برگزاری مراسم در استان‌ها نیز دو پیشنهاد مطرح شد. پیشنهاد اول این بود که در همان روز و همان شب که مراسم در تهران برگزار می‌شود، به صورت همزمان در سراسر کشور و مراکز استان‌ها نیز برنامه‌های مختلفی اجرا شود. پیشنهاد دیگر این بود که محافل قرآنی تا شب چهلم شهادت سردار شهید سلیمانی به تدریج در استان‌های مختلف برگزار و انعکاس داده شود.

قائم‌مقام شورای عالی قرآن بیان کرد: جا دارد که همه ما از وقایع اخیری که اتفاق افتاد، درس گرفته به گونه‌ای که عنصر خلوص را در تمامی کارهای خود در نظر بگیرم و فعالیت‌های خود را برای خدا انجام دهیم. مسئله‌ای که باعث شد تا دریایی از مردم با عشق و علاقه در مراسم سردار شهید سلیمانی شرکت کنند نیز همین خلوص سردار شهید سلیمانی بود که همگان به وی علاقه و ارادت داشتند.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم نیز در سخنانی اظهار کرد: برنامه قرآنی در تهران با قوت اجرا خواهد شد، ولی اینکه استان‌ها را مجبور کنیم که حتما در روزی که مراسم در تهران برگزار می‌شود، برنامه خود را اجرا کنند، به نظر بنده کار را سخت می‌کند؛ چراکه برخی از استان‌ها برنامه‌هایی را اجرا کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر برنامه‌های قرآنی در استان‌های مختلف تا شب چهلم سردار شهید سلیمانی در کشور و به تدریج برگزار شود، به نظر بنده تأثیرگذارتر خواهد بود، کمااینکه مقام معظم رهبری نیز در این مورد تأکید دارند که این محور وحدت کشور و وحدت دینی حفظ شده و استمرار پیدا کند. به نظر بنده فرصت بسیار خوبی است تا این ظرفیت حول محور مقاوت و ایستادگی به صورت روزانه تمدید شود که جامعه قرآنی نیز باید در این بخش به صورت گسترده نقش‌آفرینی کرده و از این ظرفیت استفاده کند.

رئیس سازمان دارالقرآن تصریح کرد: به نظر بنده به جز برگزاری مراسم، باید چند برنامه ویژه را نیز آماده اجرا کنیم. امروز در کشور ما قلب‌ها آماده است و ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که جامعه قرآنی می‌تواند از ظرفیت قرآن در این زمینه جهت فرهنگ‌سازی و گفتمان مقاومت و جهاد از نگاه قرآن بهره‌گیری فراوانی داشته باشد.

وی بیان کرد: امروز آیات جهاد، شهادت، رشادت و شجاعت در مساجد مختلف مطرح می‌شود و قاریان قرآن می‌توانند در تلاوت خود به این آیات بیشتر اشاره کرده و گفتمان قرآنی فرهنگ جهاد و شهادت را در میان مردم مطرح کنند. همچنین، می‌توان هم یک کار رسانه‌ای و هم یک کار هنری را نیز در این زمینه انجام داده و از ظرفیت آیات قرآن  در راستای نهادینه‌ کردن فرهنگ جهاد و مقاومت استفاده کرد.

در ادامه، سیدمحمدجواد شوشتری، مدیرعامل ایکنا و رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور نیز در سخنانی اظهار کرد: با توجه به رویدادهای اخیر شاید برگزاری مراسم قرآنی ویژه گرامیداشت سردار شهید سلیمانی در شب جمعه وقت خوبی است. همچنین، در برگزاری مراسم مختلف قرآنی در گرامیداشت سردار شهید سلیمانی نیز اگر نگاه تقریبی به مسائل داشته باشیم کاملا به جا است که در این زمینه بتوانیم از قاریان اهل سنت و یا دیگر کشورها نیز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز مردم ما به دنبال التیام هستند، تصریح کرد: باید این التیام را به وجود آورد و فضا را به سمتی سوق دهیم که هم نگاه مقاومت در آن باشد و هم آرامش را در مردم ایجاد کند. برای اربعین شهدای مقاومت نیز که همزمان با روز 22 بهمن خواهد بود، می‌توان برنامه‌های بسیار خوبی در نظر گرفت.

شوشتری بیان کرد: به نظر بنده با توجه به فوت چندین تن از مردم غیور کرمان که در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی جان خود را از دست دادند نیز باید برای کرمان کار ویژ‌ه‌تری انجام شود یعنی برنامه قرآنی ویژه‌ای با سطح عالی در کرمان برگزار شود.

وی در پایان گفت: همچنین، در حاشیه برگزاری مراسم مختلف قرآنی در گرامیداشت سردار شهید سلیمانی نیز می‌توان برای مثال برنامه‌های قرآنی برای حادثه‌دیدگان سقوط هواپیما که اکثرا از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بودند در این دانشگاه برگزار کرد.

در ادامه این جلسه که بیش از دو ساعت به طول انجامید، هر کدام از حاضران به ترتیب به بیان دیدگاه‌ها، پیشنهادات و برنامه‌‌های در دست اجرای خود در مورد اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی ویژه مراسم گرامیداشت سردار شهید سلیمانی و همرزمان شهیدشان پرداختند که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌شود.

ــ سوق دادن برنامه‌های قرآنی دهه فجر انقلاب اسلامی به سمت جریان مقاومت و شهادت
ــ برگزاری محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت در شهرهای مختلف کشور با محوریت سردار شهید قاسم سلیمانی
ــ تشکیل کارگروه قرآنی ویژه احصای ابعاد زندگی قرآنی سردار شهید سلیمانی
ــ برگزاری کرسی‌های تلاوت در دانشگاه‌ها و مساجد کشور جهت تبیین شخصیت قرآنی شهید سلیمانی
ــ تهیه دل‌نوشته‌ای در مورد شهید سلیمانی و برگزاری مسابقات قرآنی در این زمینه
ــ تأسیس و یا تغییر نام یک دارالقرآن در هر استان
ــ برگزاری همایش چهار هزار نفره آموزش و پرورش در رابطه با شهید سلیمانی با همکاری با شبکه قرآن و معارف سیما
ــ برگزاری محفل قرآنی در گلزار شهدای کرمان و انعکاس آن از شبکه قرآن و معارف سیما
ــ اختصاص یکی از درس‌های کتب درسی دانش‌آموزان به زندگی شهید سلیمانی با رویکرد قرآنی
ــ ضرورت برنامه‌ریزی دقیق جهت برگزاری مراسم چهلم سردار شهید سلیمانی و اجرای برنامه ملی در مراکز استان‌ها
ــ برگزاری محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت تقریبی در کشور به ویژه در استان‌های جنوبی
ــ چاپ کتابچه‌ای ویژه برای احصای ویژگی‌های قرآنی و شخصیتی سردار شهید سلیمانی
ــ تولید اثری فاخر از سوی گروه هم‌خوانی محمد رسول‌الله(ص) در وصف سردار شهید سلیمانی
ــ برگزاری مراسم قرآنی ویژه در مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید سلیمانی در حسینیه ثارالله(ع) کرمان
ــ بهره‌گیری از ظرفیت کمیته اعزام قاریان در برپایی برنامه‌های مختلف قرآنی در کشورهای مختلف

همچنین، در ادامه این جلسه و بنا بر تصمیم اعضا، بنابر این شد تا کمیته‌ای از اعضای ستاد حاضر در جلسه(ستاد قرآنی گرامیداشت سردار شهید سلیمانی) تشکیل شود تا برنامه‌ریزی‌ برای اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در این زمینه به خوبی صورت گیرد. اعضای این کمیته شامل ایکنا، سازمان دارالقرآن، شورای عالی قرآن، آموزش و پرورش، بسیج، اتحادیه تشکل‌ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه هستند که جلسات مستمر این کمیته نیز در این راستا به زودی آغاز خواهد شد.

در پایان این جلسه و بنا بر تصمیم اعضای ستاد، مقرر شد تا برنامه قرآنی ویژه گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهید ایشان طی روز پنجشنبه،‌ 26 دی‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در محل حسینیه فاطمة‌الزهرا(س) میدان سپاه تهران برگزار شود که جزئیات این برنامه شامل قرائت سه تن از قاریان بین‌المللی و ممتاز قرآن کریم، سخنرانی و مداحی یکی از مادحین اهل بیت(ع) خواهد بود.

گزارش تصویری این نشست را اینجا ببینید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی برنامه ویژه جامعه قرآنی سردار سلیمانی محفل قرآنی تهران قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»

مراسم تکریم از سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور صبح امروز جمعه با حضور مدیران مدارس حوزه علیمه، روحانیون و مسئولین در مدرسه عالی فقهی الامام علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار شد.

به گزارش رسا، مادر شهید معماریان در ابتدای مراسم ضمن بیان اینکه حاضر است برای حفظ حجاب کتک بخورد، اظهار داشت: نیروی انتظامی برای حفظ مملکت و آینده جوانان کشور در قضیه حجاب و عفاف کوتاهی نکند؛ خیلی از جوانان به خاطر دنباله روی از فرهنگ دشمن در حال از بین رفتن هستند.

همچنین در این مراسم سردار رادان با بیان اینکه قصه پرغصه امروز درآمیختگی شک و تردید با یقین در مورد حجاب و عفاف است، گفت: امروز حجاب و عفافی که مورد تایید قرآن و قانون است با شبهات دشمن و خودی‌های نادان مورد هجمه واقع شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه حجاب و عفاف، خاکریز حق و باطل است، اظهار داشت: اگر دشمن در زمینه عفاف و حجاب به هدف خود برسد به همه چیز رسیده است؛ اگر این خاکریز شکست خورد دیگر کسی باقی نمی‌ماند که در مقابل ظلم ایستادگی کند؛ دشمن برای اشاعه بی‌حجابی با برنامه ریزی عمل می‌کند، ولی در جبهه مقابل شاهد شک و تردید هستیم.

گفتنی در این مراسم پیام شفاهی آیت الله مکارم شیرازی توسط حجت الاسلام محی الدین مکارم فرزند ایشان در تمجید از خدمات سردار رادان و طرح نور نیروی انتظامی قرائت شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک