Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی لاریجانی» روز شنبه در پیامی خاطرنشان کرد: اطلاع از نتیجه تحقیقات در خصوص سانحه دلخراش سقوط  هواپیمای مسافربری اوکراینی و اثبات دخالت خطای انسانی در آن بار سنگین اندوه و  مصیبت این حادثه را  فزونی مضاعف بخشید.
رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام آورده است: از این رو تاثر و تالم عمیق خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از وقوع این خطای فاجعه‌بار اعلام و ضمن ابراز همدردی خالصانه با یکایک بازماندگان این عزیزان به ایشان صمیمانه تسلیت عرض کرده و از درگاه احدیت برای آنان صبر و آرامش طلب می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بررسی ابعاد این خطا، وظیفه مهمی است که باید در اولویت کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد. همچنین شناسایی عوامل قصور یا تقصیر  در ایجاد این واقعه تاسف‌بار مطالبه به حقی است که  نباید از آن غفلت گردد.

لاریجانی افزود: مجموعه دستگاه‌های مرتبط باید تدبیری اتخاذ کنند تا راه بر تکرار چنین سانحه تلخی بسته شود و خطایی از این دست تحت هیچ شرایطی به وقوع نپیوندد.
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از خداوند متعال می‌خواهم که به جانباختگان این سانحه، رحمت بی‌کران خود را نثار  و به داغداران و مصیبت دیدگان صبر و سکینه قلبی عطا فرماید.

به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد. در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.

صبح امروز ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

در ادامه رئیس‌جمهوری ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

برچسب‌ها اوکراین مجلس شورای اسلامی سقوط هواپیما علی لاریجانی پروندهٔ خبری سقوط هواپیمای مسافربری در تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین مجلس شورای اسلامی سقوط هواپیما علی لاریجانی علی لاریجانی اوکراین مجلس شورای اسلامی سقوط هواپیما علی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۷۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المهریه، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با این شبکه گفت، باید درک کنیم که علت یاوه‌گویی اسرائیل ایمنی آن در برابر مجازات است، این رژیم می‌داند واکنش جهان عرب و اسلام ضعیف خواهد بود به همین علت مرتکب چنین جنایت‌هایی می‌شود ما بر همین اساس، چهارمین دور عملیات خود را اعلام کردیم چهارمین دور عملیات شامل دو بخش است؛ بخش اول تلاش نیرو‌های مسلح یمن برای هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی در هر جایی از جمله دریای مدیترانه است. بخش دوم این مرحله عملیات مربوط به رفح است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

البخیتی ادامه داد: اگر این رژیم تهاجم به رفح را آغاز کند ما اجرای بخش دوم این عملیات را شروع خواهیم کرد. در این بخش از عملیات در صورت حمله به رفع ما همه کشتی‌های شرکت‌هایی را که با اسرائیل همکاری می‌کنند هدف قرار خواهیم داد، به همین علت آمریکا و انگلیس باید رژیم صهیونیستی را زیر فشار قرار دهند تا نسل کشی در غزه را متوقف کند و به محاصره این منطقه پایان دهد.

وی در پاسخ به سوالی درباره توانایی‌های نیرو‌های مسلح یمن گفت، نیروی موشکی یمن اکنون آماده و در جستجوی اهداف مورد نظر است تا به آنها حمله کند.

 

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین
  • تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار