Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@17:43:59 GMT

چرایی های تحصیل در خارج از کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۷۸۱۶

در  چند سال اخیر به نظر می رسد، علاقه ­ی دانش آموزان و دانشجویان به ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور افزایش پیدا کرده است. در مورد افزایش میل دانشجویان برای تحصیل در خارج  دلایل زیادی آورده می شود که یکی از آن ها دشواری های قبول شدن در کنکور است که مانع از آن می شود دانش آموزان و دانشجویان در رشته های مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین وجود و ایجاد فرصت‌های آموزشی و پرورشی متناسب‌تر، بهره‌مندی از دانش نوین و کسب تجربه، فراهم بودن امکانات به‌روز ،خلاقیت و شکوفایی استعدادها از دیگر دلایلی است که بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به آن اشاره دارند. در این مقاله قصد داریم شما را با  فرصت ها و شرایط تحصیل در کشورهای ترکیه، چین و کانادا آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه دارای تاریخی کهن است که در نقطه اتصال غرب و شرق پایه‌گذاری شده است و از موقعیت استراتژیک بسیار خوبی برخوردار است. در ترکیه گروه‌های قومی مختلفی با یکدیگر زندگی می‌کنند و دارای فرهنگی بسیار غنی است که به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه شناخته می شود و تحصیل در این کشور مزایای بسیار زیادی دارد. سیستم آموزشی دانشگاه‌ های ترکیه دارای سبکی مدرن است که به ترکیه اعتبار بین‌المللی بخشیده است. تعداد دانشگاه‌های بین‌المللی در کشور ترکیه از سال ۲۰۰۶ دو برابر شده است. این افزایش نشان‌ دهنده سرمایه‌گذاری گسترده دولت ترکیه بر روی جذب دانشجویان و محققان خارجی است. در حال حاضر این کشور به عنوان یک مقصد آموزشی عالی در بین دانشجویان بین المللی به خصوص دانشجویان ایرانی محبوب شده است.از دلایل و انگیزه های تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین المللی می توان به تحصیل با هزینه ای نسبتا ارزان همراه با کیفیت آموزشی بالا اشاره کرد. همچنین امکان اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه نیز وجود دارد که هزینه اسکان و اقامت، شهریه، بیمه درمانی و هزینه های مسافرت را پوشش می دهد.

دانشگاه‌ها و دیگر موسسات آموزش عالی ترکیه به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در ترکیه پیرو توافق‌نامه بولونیا هستند و دوره‌های تحصیلی خود را مطابق با اروپا یکسان‌سازی می‌کنند. دانشگاه‌های دولتی و خصوصی هر دو، برای دانشجویان فرصت دسترسی آسان‌ به اطلاعات را فراهم می‌سازند و محیط آموزشی وسیع، راحت و مجهزی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. دانشجویان می‌توانند با استفاده از آزمایشگاه‌، کتابخانه‌، انجمن‌های دانشجویی، فعالیت‌های هنری و فعالیت‌های دانشجویی دیگر، تحصیلات عالی خود را در مکانی مدرن به اتمام برسانند.

بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه در برنامه آراسموس پلاس (Erasmus+) شرکت کرده‌اند؛ این برنامه از مبادلات دانشجویان بین‌الملل پشتیبانی می‌کند که در برخی از دانشگاه ها می توان از ترم دوم به بعد به صورت دانشجوی انتقالی وارد دانشگاه های آمریکا شد و همچنین در تمامی رشته ها برای دانشجویان ممتاز امکان اخذ بورسیه تحصیلی توسط دانشگاه های آمریکایی و اروپایی وجود دارد.

تحصیل در چین

چین دارای دانشگاه های پیشرفته و مدرنی است که دلیل آن را می توان به رشد اقتصادی چین در چند دهه اخیر و سرمایه گذاری دولت برای دانشگاه ها دانست. دانشگاه های چین در فهرست بهترین و ارزانترین دانشگاه های جهان به حساب می آیند. این کشور یکی از سریع ترین میزان رشدهای اقتصادی را به خود اختصاص داده است. برترین شرکت و کارخانه های جهان دارای دفتر و نمایندگی در کشور چین هستند و این امر موجب شده است بازار کار مناسبی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های چین فراهم شود. از دیگر مزایای تحصیل در چین می توان به تحصیل به زبان انگلیسی در چین اشاره نمود. می توانید در اکثر دانشگاه های چین به زبان انگلیسی درس بخوانید حتی بدون اینکه مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید ولی باید سعی کنید در حد آیلتس ۵.۵ آکادمیک به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

همچنین مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل در چین نسبت به بعضی کشور های آسیایی ، اروپایی و آمریکایی سبب شده است تا بسیاری از دانشجویان چین را برای ادامه تحصیل را برگزینند. از طرفی دانشگاه های مطرح و معتبر چین (مورد تایید وزارت علوم) بورسیه های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهند به خصوص که این بورسیه ها همراه با فاند نیز است که دانشجو با اخذ این بورسیه ها می تواند به تحصیل رایگان در چین مشغول شود. با این تفاسیر می توان گفت مزایا بر معایب تحصیل در چین

تقویم آموزشی دانشگاه‌‌‌‌‌های چین به دو ترم بهار و پاییز تقسیم می‌شود. درحالی که ترم پاییز از اواسط سپتامبر تا اواخر ژانویه یا اوایل فوریه ادامه دارد، ترم بهار در فوریه یا اوایل مارس آغاز می‌شود و تا اواسط جولای ادامه دارد. هرچند بعضی دانشکده‌ها که پذیرش دانشجوی ‌‌‌‌‌بین‌المللی دارند، تاریخ شروع ترم را به‌ویژه برای دوره‌‌‌‌‌های MBBS یا مهندسی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، تا آخر سپتامبر یا اواسط اکتبر به تأخیر می‌اندازند.

تحصیل در کانادا

داده های جدید دفتر آموزش بین المللی کانادا (CBIE) نشان می دهد، کانادا به دلایلی چون مقرون به صرفه بودن، امنیت و فرصت های شغلی جذابترین مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است. دانشجویان با داشتن شرایط لازم برای تحصیل در کانادا می توانند در یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورها مشغول به تحصیل شوند. با وجود آنکه کیفیت آموزش و استانداردهای زندگی در کانادا در میان بهترین های دنیا است، اما هزینه تحصیل در کانادا  و همچنین هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی به طور کلی کمتر از کشورهای دیگر مانند آمریکا است. کانادا در رتبه بندی جهانی به عنوان دومین کشور دارای بهترین نظام آموزشی شناخته شده است و در بین ۳۰ کشور جهان در بین باثبات ترین ها قرار دارد چرا که دانشجویان پس از فارغ ‌التحصیلی دارای مهارت و تخصص لازم برای ورود به بازار کار می‌شوند. همچنین مدارک صادره از دانشگاه های کانادا، در سراسر جهان معادل مدارک اعطایی از آمریکا و یا کشورهای مشترک المنافع است. لازم به ذکر است که شانس اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا نسبت به تمامی کشورهای توسعه یافته دنیا بالاتر است.

پردیس دانشگاه های کانادا برای تحصیلات عالی نه تنها به جدیدترین تکنولوژی پیشرفته مجهز است، بلکه شمار زیادی از امکانات مدرن دیگر نیز در آن مورد استفاده قرار می گیرد. این پردیس ها  فرصت های زیادی برای یادگیری و فراغت فراهم می کنند؛ از امکانات ورزشی با سطح کیفی المپیک گرفته تا سالن های کنسرت عمومی و گالری های هنری. علاوه بر این، فرصت ملاقات با افرادی با طرز تفکر مشابه و کسب تجربه های ارزشمند از طریق شوراهای صنفی دانشجویان، رادیو، روزنامه و کسب و کار از دیگر مزیت های این پردیس ها است. از آنجایی که تحقیق و پژوهش یکی از اجزای کلیدی تحصیلات عالی کانادا است، شما فرصت زیادی برای متصل شدن به بخشی از این جنبه پویای تحصیل در کانادا خواهید داشت. در کانادا، دولت و صنعت باهم از فعالیت های پژوهشی حمایت می کنند از جمله: صنعت مخابرات، صنعت پزشکی، صنعت کشاورزی، صنعت فناوری رایانه و صنعت علوم زیست محیطی. آیا می دانستید که کانادا یک کشور دو زبانه است و در آموزش زبان پیشروی جهان است؟ از آنجایی که تدریس زبان فرانسه و انگلیسی به عنوان زبان اول و دوم بخشی جدایی ناپذیر در سیستم تحصیلی کانادا است، شما قادر خواهید بود در حین تحصیل در کانادا تسلط و توانایی خود را در هر دو زبان بهبود بخشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در ترکیه، چین و کانادا می توانید نظرات خود را در زیر همین مقاله وارد نمایید تا پاسخ سوالات شما داده شود و یا با موسسه سفیر ساعی در ارتباط باشید.

شماره تماس: ۸۸۱۹۱۵۴۵-۰۲۱

 

 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هزینه تحصیل در کانادا تحصیل در ترکیه تحصیل در خارج از کشور تحصیل در چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۷۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: این استان رتبه دوم نخبگان انتخابی در دانشگاه فرهنگیان را در کشور دارد و پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان حائز رتبه‌های تک رقمی و بالای کنکور هستند.   حبیب‌الله تقی‌پور ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان، تنها دانشگاهی است که رئیس جمهور جزو هیئت امنای آن است و با ۹۸ پردیس و ۱۰۰ هزار دانشجو به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور محسوب می‌شود که مورد توجه رهبری نیز هست.    تقی‌پور ادامه داد: باعث افتخار است که دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، ۱۰ درصد دانشجویان و اعضای هیئت علمی را به خود اختصاص داده و ۴۵ هزار دانشجو در آن به شیوه‌های مختلف در حال تربیت هستند.   وی گفت: تا چهار سال آینده نیاز‌های آموزش و پرورش به صورت ثابت از طرف این دانشگاه تأمین می‌شود، همچنین متعهد شده‌ایم نیاز‌های متغیر آموزش و پرورش در حوزه کمبود معلم را در هر لحظه با دانشجویان فعال خود تأمین کنیم و بر این اساس، پارسال دو هزار دانشجو را به کلاس‌های درس فرستادیم.   وی با اشاره به افتخارات دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، گفت: هفته گذشته دانشگاه فرهنگیان با کسب ۱۶ شاخص معتبر دانشگاهی، به عنوان دومین دانشگاه مورد پذیرش وزارت علوم با ساختار و اعضای علمی به صورت مستقل معرفی شد.   تقی‌پور ادامه داد: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه دانشگاه فرهنگیان با قدمت ۱۰۰ ساله، انجام شده که از آن جمله می‌توان به افزایش ظرفیت اسکان و فضای خوابگاهی دانشجویان اشاره کرد که با افزایش پنج فضای خوابگاهی، میزان ظرفیت سکونت خوابگاهی دانشجویان بهتر شده و دانشجویان در فضای خوابگاهی به آرامش بهتری دست یافته‌اند.   مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی یادآوری کرد: آزمون دانشگاه فرهنگیان مستقل شده و از یک میلیون و ۱۰۰ هزار داوطلب دانشگاه، تعداد ۶۸۰ هزار نفر در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده‌اند که این افتخاری برای انتخاب معلمان شایسته در آینده آموزش و پرورش کشور است.

دیگر خبرها

  • چرایی تشدید اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد
  • پیروزی بدون جنگ
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری