Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،با دستور قوه قضاییه و در اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها هیاتی با محوریت دادگستری مرکز استان از زندان‌های سراسر استان بازرسی شد.

رضا طالبی زاده، معاون قضائی رئیس کل و رئیس هیات بازرسی از زندان‌های استان کرمان گفت: این هیات متشکل از جمعی معاون دادستان مرکز استان، روساء دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی سراسر استان می‌باشد و نتایج ارزیابی‌ها پس از جمع بندی نهایی به قوه قضائیه و دادستانی کل کشور ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این بازدید‌ها وضعیت قضائی تمام زندانیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طالبی زاده گفت:فهرست اسامی زندانیان محکومی که شرایط استفاده از مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، عفو وتعویق اجرای مجازات را دارند تهیه و اقدام قانونی لازم برای بهره مندی آن‌ها از این امتیازات فراهم شده است .

معاون رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد:اسامی زندانیانی که امکان و شرایط استفاده از پابند الکترونیکی را دارند به تهران اعلام خواهیم کرد تا برنامه ریزی لازم برای بهره مندی آن‌ها از این امکان به منظور آزادی از زندان فراهم شود.

طالبی زاده بیان داشت: فهرست اسامی زندانیانی که اقدام به تقدیم دادخواست اعسار نکردند و یا اعسار آن‌ها پذیرفته شده، ولی بلا بودن میزان پیش قسط و اقساط و یا تأخیر در پرداخت اقساط مانع از آزادی آن‌ها شده است مورد بررسی قرارخواهد گرفت تا زمینه رسیدگی خارج از نوبت به دادخواست آن‌ها فراهم و نسبت به آزادی زندانیان معسر اقدام شود.

او ادامه داد:همچنین دستورات قضائی برای اقدام قانونی لازم برای قبولی وثیقه و کفالت کسانی که با قرار تودیع وثیقه یا معرفی کفالت در بازداشت می‌باشند و امکان تودیع وثیقه یا معرفی کفیل دارند فراهم شده است.

او افزود:زندانیانی که به لحاظ بیماری لازم است اجرای مجازات حبس آن‌ها به موجب ماده ۵۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری به تعویق افتد و یا حبس آن‌ها تبدیل به مجازات دیگری شود.

طالبی زاده عنوان کرد:کلیه محکومین به حبس و رد مال که مجازات حبس آن‌ها به اتمام رسیده در صورتی که شاکی تقاضای اعمال ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی یا ماده ۶۹۶ قانون مجازات اسلامی تعزیرات ۱۳۷۵ را نکرده باشد و یا شاکی گذشت کرده باشد، آزاد خواهند شد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مینا آژوغ گفت: رتبه بندی داروخانه ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول انتخاب شده و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز و فهرست داروخانه های خاطی که تحویل داروهای دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر داروهای دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

کد خبر 6092852 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • برنامه های عملیاتی عدلیه  کرمان در سال۱۴۰۳ تشریح شد
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند