Web Analytics Made Easy - Statcounter

الهام مرتضوی کارگردان کارگردان مستند "تا شش مدت دیگر"  در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت: این فیلم به چرایی و چگونگی گرفتن فال، توسط مردم و فالگیر‌ها می‌پردازد، این مستند اولین فیلم مستند من است و کاملا مستقل ساخته شده است، نام این فیلم جز اصطلاحات فال و فالگیری است که بنا به گفته فالگیر، تا ۶ روز ۶ ماه یا ۶ سال اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود:من سالیان سال به فالگیر‌ها مراجعه می‌کردم و فال می‌گرفتم هر چند اعتقاد نداشتم، اما برایم جالب بود که گفته فالگیر تا هفتاد درصد درست از آب در می‌آمد، همین موضوع رغبت من را برای ساخت فیلم بیشتر کرد.
کارگردان مستند تا شش مدت دیگر بیان کرد: تصمیمم این بود که انیمیشن این طرح را بسازم، اما نهایتا وقتی که با بحران ازدیاد فالگیر‌ها مواجه شدم تصمیم به ساخت مستند گرفتم.
الهام مرتضوی درباره چگونگی صحت صحبت‌های فالگیر‌ها گفت:باور من این است که فالگیرها، از نیرو‌های غریبه استفاده می‌کنند ویا حس ششم قوی دارند، اما بر اساس تحقیقاتم به این نتیجه رسیدم که همه کسانی که فال می‌گیرند و یا در گیر فال هستند زندگی خوبی ندارند، زندگی تاریکی دارند و در زندگی خود همیشه دچار سردرگمی، دغدغه‌های مالی و خانوادگی هستند.
او درباره تمایل زیاد برخی افراد به فال گرفتن افزود: اکثر افراد بخصوص خانم‌ها دوست دارندکه کسی درامور روزانه تاییدشان کند و این اتفاق با تاییدات فالگیر‌ها رقم می‌خورد، این موضوع یک معضل اجتماعی است و آشکار، که در زیر لایه‌های پوستین شهر اتفاق می‌افتد.
کارگردان مستند اظهار کرد: من شاهد این بودم که برخی هفته‌ای ۲ الی ۳ بار به سراغ فالگیر می‌روند و حتی برای آب خوردن به فالگیر زنگ می‌زنند و این موضوع واقعا جای تاسف دارد.
الهام مرتضوی در پایان افزود:عاقلانه‌تر این است که تفکر و خواسته ما به گونه‌ای باشد که خداوند را در معرض توجه خود قرار دهیم.   انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم مستند فال و فالگیری معضل اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی

ایتنا - بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد که تبلیغات بسیار در ۲ سکوی فیس‌بوک و اینستاگرام از طریق هوش‌مصنوعی منجر به دوستیابی می‌شود.
متا سعی دارد هوش‌مصنوعی را در فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ یکپارچه کند اما اکنون مشخص شده فقط ویژگی های هوش‌مصنوعی این شرکت در پلتفرم های آن گسترش نیافته‌اند، بلکه تبلیغات آشکار برای دوست مجازی ایجاد شده با هوش مصنوعی در فیس بوک و اینستاگرام بسیار محبوب شده اند.

به گزارش ایتنا از برنا، جستجوهای نشریه ویرد نشان می دهد حداقل ۲۹هزار تبلیغ آشکار برای دوست مجازی در پلتفرم های متا منتشر شده است. این نشریه جستجویی در بخش تبلیغات متا نیز انجام داده که تمام آگهی‌های موجود در پلتفرم‌های آن، تمام تبلیغات منتشر شده در اتحادیه اروپا در سال گذشته، تمام تبلیغات ۷ سال گذشته که با انتخابات، سیاست یا موضوعات اجتماعی مرتبط هستند را آشکار کرد.

این تبلیغات آشکارا ناقض قوانین محتوای تبلیغات بزرگسالان متا هستند. طبق این قوانین آگهی دهندگان اجازه ندارند آگهی‌های حاوی محتوای هرزنگاری و بزرگسالان یا فعالیت‌های بیش از حد تلقین‌کننده یا تحریک‌کننده جنسی را ترویج کنند.

در بخش دستورالعمل اینستاگرام و فیس بوک نیز هرزنگاری و هر چیزی که پلتفرم به عنوان خدمات هرزنگاری تلقی کند، ممنوع است. این پلتفرم‌ها هرگونه اغواگری و حتی ایموجی‌های مرتبط با این موضوع را منع کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • غار هارپیا ؛ اینجا زمین کاملا چین خورده است! (+عکس)
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است
  • نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد