Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اندیشه ـ آیت‌الله صدیقی ضمن توضیح درباره شخصیت معنوی حضرت فاطمه(س) تصریح کرد: ذوب شدن در ایشان موجب دست یافتن به اسرار الهی است و رمز فناست و کسی بدون ولایت ایشان توفیق فنا پیدا نمی‌کند.

به گزارش ایکنا؛ جلسه درس اخلاق آیت‌الله کاظم صدیقی، صبح امروز شنبه، ۲۱ دی‌ماه، در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این جلسه به توضیح درباره شخصیت معنوی حضرت زهرا(س) پرداخت و اظهار کرد: خداوند متعال حضرت زهرا(س) را در عداد عرشی‌ها و نوری‌ها قرار داده است: «خلقکم الله انواراً و جعلکم بعرشه محدقین». اینها انوار عرش خدا هستند و آمدنشان به عالم مثل آمدن قرآن کریم است.

وی افزود: قرآن کتاب لدنی است و تجلی ذ‌ات حق تعالی است که خداوند برای هدایت ما آن را تنزل داده است تا ما دستمان به آن برسد؛ ولی نزول قرآن از عظمت عرشی قرآن کم نکرده است. بودن قرآن در این عالم، نور عرشی آن را محدود نکرده است. قرآن تجافی نشده است. مقام «لدن علیّ حکیم» را از دست نداده است. حضرت زهرا(س) هم همین‌گونه است و دامنش در دسترس نیازمندان قرار گرفته تا هر نفس آماده‌ای رشته‌ای از رشته‌های چادر حضرت زهرا(س) را بگیرد و به عروةالوثقی معتصم بشود و مسیر قرب الهی را طی کند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در مورد خلقت فاطمه(س) بیان کنم که ایشان جزء اوائل است و بعد از نور نبی و ولی نور حضرت زهرا(س) آفریده شده است. ایشان تعین سوم وجود امکانی در عالم خلقت است. از این جهت ایشان احاطه وجودی بر ذرات خاک و کرات افلاک دارند. ایشان بر عرش و فرش، بر ملک و ملکوت سیطره دارد. ایشان جلال و جمال الهی است. ایشان اسم اعظم خداست. ایشان خذائن رب است. خداوند هرچه برای ایجاد موجودات خرج می‌کند، از این خزینه خرج می‌کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه یادآور شد: دقیق‌ترین تعبیر درباره ایشان «ام الکتاب» به معنای اعمّ کلمه است: «سَنُرِيهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنْفُسِهِمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ؛ به زودى نشانه‏‌هاى خود را در افقها[ى گوناگون] و در دلهايشان بديشان خواهيم نمود تا برايشان روشن گردد كه او خود حق است» (فصلت/53). ایشان هم در وادی آفاق ام الکتاب است و هم در وادی انفس ام الکتاب است. هم در جبروت حکمران است و هم در ملکوت همه‌کاره است. ذوب شدن در ایشان دست یافتن به اسرار الهی است و رمز فناست.

وی ادامه داد: کسی بدون ولایت ایشان توفیق فنا پیدا نمی‌کند. حجاب نفس حجاب انانیت او را همچنان محبوس و محدود می‌کند؛ ولی جذبه فاطمی وجود انسان را عرشی می‌کند و فنای فی الله و بقای بالله در گرو ارتباط با حضرت زهرا(س) است. در بعد معرفت ظرفیت ایشان ظرفیت پیامبر(ص) است. نزول جبرئیل در قلب پیامبر نشانه ظرفیت بی‌نظیر وجود پیامبر(ص) است. جز بر خاتم انبیا، این ملک اعظم فقط بر قلب حضرت زهرا(س) نازل شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا کاظم صدیقی درس اخلاق حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصاویری دیدنی از قلدربازی میمون برای ۲ مار کبری

۲۶۱ ۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901501

دیگر خبرها

  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • ببینید | تصاویری دیدنی از قلدربازی میمون برای ۲ مار کبری
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد