Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین خورشیدکوکبیان روز شنبه در حاشیه برگزاری مسابقات سپک تاکرا قهرمانی استان به خبرنگارن اظهار داشت: این رشته ورزشی آنطور که باید هنوز به طور کامل نزد مردم شناخته شده نیست و نیاز به معرفی بیشتر دارد.

وی بیان کرد: سپک تاکرا ورزشی جذاب و منحصربه فرد است و برای ترویج این رشته مهیج نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و تمرینی به ویژه برای رده های سنی پایه اقدام کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خورشیدکوکبیان با انتقاد از کوتاهی متصدیان برخی سالن های سرپوشیده همدان در راستای ایجاد فضای مناسب جهت رقابت ورزشکاران گفت: برنامه ریزی نادرست متصدیان سالن در مسابقات نوجوانان پیرامون فعال سازی سیستم های گرمایشی مشکلاتی را ایجاد کرد که انتظار رسیدگی به این معضل را داریم.

وی بیان کرد: سرد بودن سالن بدون تردید منجر به آسیب رساندن به ورزشکاران در حین مسابقه می شود و بهتر است مسوولان نسبت به هشدارهای محیطی و کوتاهی نکردن نسبت به این مشکلات اقدام کنند.

دبیر هیات انجمن های ورزشی همدان سپک تاکرا را ورزشی مظلوم دانست و گفت: هدف ما تبلیغ این ورزش مهیج است و از رسانه ها می خواهیم در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

در این دوره از مسابقات که با حضور ۴۰ ورزشکار برگزار شد، تیم همدان متشکل از محمدرضا زنگنه، پوریا کشاورز و متین خوشتراشیان عنوان قهرمانی را کسب کرد.

همچنین تیم تویسرکان با ترکیب سامان نجفی، علی آقا بابایی و افشین احمدوند عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.

سپک تاکرا ورزشی شبیه والیبال است که به ‌جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می‌شود؛ این بازی از ورزش‌های بومی جنوب شرق آسیا است و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است. 

هم اینک در دنیاسه نوع سپک تاکرا انجام می‌شود که شامل هوپ تاکرا، دبل تاکرا و سپک تاکرای ساحلی است.

منبع: فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی برچسب‌ها همدان ورزش قهرمانی سپک تاکرا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان ورزش قهرمانی سپک تاکرا همدان ورزش قهرمانی سپک تاکرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

به گزارش "ورزش سه"، در هفته‌های گذشته علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی، در یک برنامه تلویزیونی با اجرای پیمان یوسفی حاضر شد و در این گفتگو، مجری برنامه اشاره‌ای به نماز مستحبی علیرضا دبیر در جلسه با وزیر پیشین ورزش داشت اما این کنایه یوسفی باعث ناراحتی رئیس فدراسیون کشتی شد تا برنامه به جنجال کشیده شود.

پس از این صحبت‌ها علیرضا دبیر قصد ترک برنامه را داشت اما در نهایت به گفتگو ادامه داد و برنامه تلویزیونی را به پایان رساند. با این حال شب گذشته و در مراسم اختتامیه برنامه قهرمان ایران که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، بار دیگر صحبت‌هایی در این باره مطرح شد.

در این مراسم نفراتی که برای دریافت جایزه دعوت شدند، از سمت راست بالا می‌رفتند و با مجری برنامه، پیمان یوسفی، خوش و بش هم می‌کردند، اما زمانی که نوبت به علیرضا دبیر رسید، او از سمت دیگری و بدون خوش و بش با پیمان یوسفی وارد سِن شد و تا انتهای حضورش در استیج نیز توجهی به پیمان یوسفی نکرد.

دبیر پس از پایان مراسم در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دلخوری‌اش از پیمان یوسفی گفت: من کینه‌ای نیستم. ولش کنید، بگذریم.

او در خصوص اینکه از مسیری رفت که با پیمان یوسفی برخورد نداشته باشد، گفت: مسیر نزدیک بود. من مسیر را اشتباه رفتم؟ حواسم نبود.

رئیس فدراسیون کشتی در واکنش به اینکه اتفاقات آن برنامه بار روانی روی کشتی‌گیران را بالا برد، گفت: اطرافیان من می‌دانند. من سعی می‌‌کنم صداقت در کلامم جاری باشد. من واقعا به آن برنامه نمی‌رفتم، چون خوشم نمی‌آید. زخم زبان چیز قشنگی نیست. یک زمانی ما شوخی می‌کنیم و خیلی هم خوب است. توقع هم نداشتم.

او تاکید کرد: یک زمانی هست شما کشتی می‌گیری و می‌بینی حریفت خوب است و گارد می‌گیری تا پایت را نگیرند. یک زمانی هم شما می‌روی مناظره می‌کنی و آماده‌ای چیزی بگویند اما وقتی قول می‌دهند که شئون اخلاق و رفتار را رعایت کنند و یک‌دفعه یک چیز دیگر درمی‌آید، به آدم برمی‌خورد. در هر صورت من ناراحت نیستم، چون کینه‌ای نیستم. برای ایشان هم آرزوی موفقیت دارم، چون ایشان هم زحمت می‌کشد. اما اعتقاد دارم آدم باید با کار و تلاشش بزرگ شود و خدا هم بخواهد.

این موضوع از پیمان یوسفی هم سوال شد و او در واکنش به اینکه آیا دلخوری بین او و دبیر برطرف شده است، گفت: من دلخوری‌ای با آقای دبیر ندارم. ایشان را هم نمی‌دانم و فکر نمی‌کنم دلخور باشند.

یوسفی در واکنش به اینکه دبیر هم گفته کینه‌ای نیست، عنوان کرد: بسیار هم عالی. همه چیز خوب است. مهم این است که ورزش ما موفق باشد.

دیگر خبرها

  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی
  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • دبیر جديد فدراسیون کبدی معرفى شد