Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان انسان‌ها در این حادثه ناگوار گرفته‌شده و این مصیبت بسیار سنگینی است. به‌راحتی نمی‌توان از خطا‌های عمدی یا غیر عمد عبور کرد. برای جان انسان‌ها باید ارزش بیش از آنچه که هست، قائل شد ولو آنکه خطای انسانی باشد.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سقوط بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی، کشور را در ماتم فروبرد. بعد از بدرقه باشکوه حاج قاسم سلیمانی، فضای رسانه‌ای کشور درگیر سؤالات مربوط به سانحه هوایی چهارشنبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
پرواز شماره ۷۵۲ مسافربری متعلق به هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از تهران به کی‌یف در حال حرکت بود که دچار حریق می‌گردد. ۱۷۶ سرنشین آن‌که ۸۲ نفر ایرانی بودند، به دیدار باقی می‌شتابند. اسامی ۲۳ دانش‌آموخته دانشگاه‌های ایران ازجمله صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت و خواجه‌نصیرالدین طوسی در این سانحه به چشم می‌خورد. نخبگانی که مدال‌های المپیاد و سوابق علمی درخشان، آن‌ها را برای ادامه تحصیل راهی دانشگاه‌های برتر دنیا می‌کرد.
شهید محمد صالحه و همسرش زهرا حسنی سعدی نیز ازجمله مسافران آن هواپیما بودند. زوج نخبه دانشگاه شریف که عکس‌شان با شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی به‌صورت در حال انتشار است. پونه و آرش پورضرابی نیز، تازه عروس و داماد این حادثه دردناک هستند؛ شش روز قبل از حادثه، شاهدان را گواه گرفتند تا زندگی بی‌پایانی را، کنار یکدیگر آغاز کنند و این ابدیت، چه زود شروع شد.
شاید دست تقدیر، من یا شما مخاطب را در یکی از صندلی‌های هواپیمای بی‌بازگشت می‌نشاند. خانواده‌هایی که در سالن انتظار فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، فرزندان خود را با هزاران امید و آرزو راهی کردند و منتظر بودن تا موفقیت ثمره عمرشان را نظاره‌گر باشند. هیچ‌کس غیر از خانواده جانباختگان، نمی‌تواند میزان غم و اندوه آنان را درک کند.
از چهارشنبه تا صبح شنبه، ده‌ها احتمال برای سقوط هواپیما بوئینگ بررسی شد. برخی می‌گفتند سقوط هواپیما نقص فنی بوده است و گروه دیگر نیز، مدعی بودند براثر برخورد موشک، هواپیما دچار سانحه شده است.
بیانیه صبح شنبه ستاد کل نیرو‌های مسلح، همه‌مان را داغدار می‌کند. احتمالاً همه‌مان کنفرانس سردار حاجی‌زاده را مشاهده کرده‌ایم، مردی که در مصاحبه گذشته خود با دشمنان متخاصم به وطن، رجز می‌خواند و سیلی به گوش آن‌ها زد، ولی حال برای گفتگو با مردم، با جمله دعای مرگ برای خود، سخنرانی را آغاز می‌کند. سردار در قبال اندوه و خسارتی که به ملت وارد شده است، گردنش را از مو باریک‌تر می‌داند.
موشکی که قرار بود حریم هوایی کشور صیانت کند، براثر خطای انسانی جان ملت را هدف قرار می‌دهد. اگر موشکی از دشمنان شلیک می‌شد و مهمان ناخوانده منازل ما بود، آن آرامش شبانه ما را به سوگی بی‌بدیل تبدیل می‌کرد. یادمان است وقتی هواپیمای جاسوس ۱۷۰ RQ– توسط سامانه پدافندی کشور رصد و به دام انداخته شد، سر از پا نمی‌شناختیم و به این قدرت دفاعی می‌بالیدیم. موشک‌باران عین‌الاسد غرور ملی‌مان را بر می‌انگیزد و از این توان نظامی کشور، احساس خودباوری می‌کنیم.
همه کسانی که در قبال وظایف خود کوتاهی کرده و باعث شده‌اند، خون هموطنان‌مان در سانحه هوایی اخیر ریخته شود، باید پاسخگو باشند.
جان انسان‌ها در این حادثه ناگوار گرفته‌شده و این مصیبت بسیار سنگینی است. به‌راحتی نمی‌توان از خطا‌های عمدی یا غیر عمد عبور کرد. برای جان انسان‌ها باید ارزش بیش از آنچه که هست، قائل شد ولو آنکه خطای انسانی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سقوط هواپیما شهادت سقوط هواپیمای اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید حسین‌خانی، عصر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ظهر امروز پس از اعلام سقوط فردی از ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانی کرمان، بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در ادامه، با همکاری نیروهای جمعیت هلال‌احمر شهرستان کرمان و عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه، عملیات انتقال و نجات مصدوم به‌صورت تخصصی آغاز شد.

حسینخانی، تصریح کرد: تیم تخصصی امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی از ارتفاع، در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه‌دیده که در لبه یک پرتگاه به ارتفاع ٣٠ متر بود رسیدند و پس از تثبیت، فرد حادثه‌دیده را به صورت تخصصی به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

وی، با بیان اینکه شهروندان هنگام رفتن به کوه تجهیزات و کفش مناسب به‌همراه داشته باشند افزود: باید با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه، به پیمایش و حرکت اقدام کنند و با برنامه‌ریزی دقیق در زمان‌بندی، از هرگونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد پرهیز شود.

کد خبر 6096570

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت + عکس
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان
  • بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد+فیلم
  • فوت یک پاکبان با بی‌احتیاطی راننده در مشهد
  • فداکاری بانوی روستایی برای نجات جان راننده خودرو سانحه دیده