Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:56:40 GMT

امام جمعه میبد: فرزندآوری را فرهنگ‌سازی کنیم

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۹۲۲۲

امام جمعه میبد: فرزندآوری را فرهنگ‌سازی کنیم

حجه‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی میبد افزود: با توجه به بحران جمعیت و نبود جمعیت جایگزین لازم است این فرهنگ را در خانواده‌ها پایه گذاری کرد که داشتن  ۲ تا ۳ فرزند را مورد توجه قرار داده و در تربیت و پرورش آنها تلاش کنند.

وی ادامه داد: این رویکرد فرهنگی نیز می‌تواند از طریق نهادها و ادارات فرهنگی مانند آموزش و پرورش ، مساجد و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مورد توجه و پیگیری و همکاری در این زمینه قرار گیرد.

امام جمعه میبد در ادامه بررسی و مهندسی جامع ، نرم و هوشمند نسبت به مهاجرت را نیز مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به افزایش مرگ و میر گفت : توان‌افزایی افراد سالمند و نقش‌آفرینی آنها در جامعه موضوع مهمی است که لازم است در جهت افزایش امید به زندگی مورد توجه باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی میبد، طلاق را هم معضلی شمرد که باید با برنامه‌ریزی به صورت پروژه تحقیقاتی با همکاری دانشگاه‌ها ریشه‌یابی شود.

امام جمعه میبد همچنین با گرامی داشتن یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی به المان‌گذاری تمثال وی و شهدای شهرستان با استفاده از سازه‌هایی که ماندگاری المان‌ها را به دنبال داشته باشد در میادین اصلی و ورودی شهر و نیز در محلات اشاره کرد.

همچنین رییس ثبت احوال میبد با اشاره به ۲و ۹ دهم  درصد نرخ رشد جمعیت شهرستان گفت : نرخ رشد جمعیت کشور بین ۱و سه دهم تا یک و پنج دهم و استان نیز ۲ و نیم درصد است.

حسن زارعی در ادامه به ۹ درصد کاهش ولادت سال ۹۷نسبت به ۹۶ و ۱۳ و ۴ دهم درصد کاهش ولادت در ۹ ماهه اول  امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و سیر افزایشی وفات را نیز در ۹ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را ۱۵ و هفت دهم درصد  و سال ۹۷ نسبت به ۹۶ ، ۱۰ درصد برشمرد.

رییس دادگستری میبد نیز به کنار هم گذاشتن آمار طلاق در دادگستری و آمار ثبت احوال  توصیه کرد که لازم است در تحلیل و تجزیه موضوع طلاق و پیشگیری از آن مورد توجه قرار گیرد.

علیرضا کریم بیگی با اشاره به ۱۳ درصد افزایش رشد صدور حکم طلاق در دادگستری میبد فرایند صدور حکم طلاق را  یک سال و نیم ذکر کرد و همچنین به سیر به شدت افزایشی طلاق توافقی نیز اشاره کرد که بر حسب قانون نیاز به مشاوره ندارد و حکم آن با بخشیدن اموال به صورت توافقی بین طرفین صادر می‌شود.

مرکز شهرستان ۱۰۵هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.   

       

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی میبد یزد علیرضا اعرافی‌

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی میبد یزد علیرضا اعرافی شورای فرهنگ عمومی میبد یزد علیرضا اعرافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۹۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد

دریافت 237 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روسای اتحادیه های صنفی چهارمحال و بختیاری امروز دوشنبه با امام جمعه شهرکرد دیدار داشتند.

کد خبر 6092388

دیگر خبرها

  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگ سازی برای موتورسواران مشهدی
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی