Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» برگزار و نفرات برگزیده از میان ۶۲۵ هنرمند معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان دومین مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» با حضور سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی، علی‌اصغر جعفری رئیس سازمان هنری و امور سینمایی و رئیس مسابقه، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و دبیر مسابقه، هنرمندان کاریکاتوریست و اصحاب رسانه در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

جعفری در این مراسم گفت: پس از روی کار آمدن ترامپ و تصمیم‌های غلط و خبیثانه او، تلاش کردیم با بهره‌گیری از کارتون و ظرفیت هنرمندان کارتونیست در سراسر دنیا از چهره اصلی آمریکا نقاب برداریم. به همین منظور مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» را راه‌اندازی کردیم که اکنون آیین پایانی دومین دوره آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دور نخست مسابقه «ترامپیسم» در سال ۹۶ با حضور ۱۶۱۴ اثر از ۵۵۰ هنرمند از ۷۵ کشور برگزار شد که کتاب منتخب آثار هم چاپ شد. در این دوره با توجه به رو شدن شخصیت ترامپ، شاهد حضور بیشتر هنرمندان بودیم و از ۷۹ کشور جهان (۱۸۶۴ اثر از ۶۲۵ هنرمند) اثر دریافت کردیم.

شجاعی طباطبایی هم در ادامه درباره عنوان مسابقه ترامپیسم گفت: واژه ترامپیسم برگرفته از نازیسم و به دلیل نژادپرستی رئیس‌جمهور آمریکاست. بیشترین کاریکاتورها از کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین بود که نشان می‌داد جبهه مقاومت در همه جا محبوب است و طرفدار دارد.

 

 

در ادامه، برگزیدگان این رویداد معرفی شدند و لوح تقدیر، مدال، جایزه نقدی و سردیس سردار سلیمانی را دریافت کردند.

در بخش کارتون سجاد رافعی، مهناز یزدانی، محمود نظری، عارف و علی پاک نهاد تقدیر شدند و آنجل بولیگان از مکزیک نفر اول، محمود آزادنیا نفر دوم و رود دیگو لیار از برزیل نفر سوم شد.

در بخش کاریکاتور نیز سعید شمس، همایون بهرامی، حدیث مرادزاده، علیرضا ذاکری و علیرضا پاکدل تقدیر شدند و مقام اول به دال سی اوهاما از برزیل، مقام دوم به موسیو آواشینز از برزیل و مقام سوم هم به آرش فروغی از ایران اختصاص یافت.

 

 

در پایان، کتاب آثار منتخب جشنواره رونمایی و نمایشگاه آثار برگزیده افتتاح  شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترامپ کاریکاتور مسابقه ترامپیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین امروز یکشنبه همزمان با سفر به پاریس گفت که روابط چین و فرانسه نشان دهنده الگوی همزیستی مسالمت آمیز است.

براساس گزارش آناتولی، او افزود: در طول ۶۰ سال گذشته، روابط چین و فرانسه در خط مقدم روابط پکن با کشور‌های بزرگ غربی باقی مانده است و از این رو الگوی خوبی برای جامعه بین المللی در همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد بین کشور‌های دارای سیستم‌های مختلف ارائه شده است. 

سفر برنامه‌ریزی شده رئیس جمهوری چین به اروپا با مقصد اصلی پاریس، دستورکار متنوعی از مسائل اقتصادی، نظامی، امنیتی و سیاسی را در خود جای داده است. این سفر در میانه اختلافات میان کشورهای اروپایی در مورد تجارت با چین و انگشت اتهامی که به سوی پکن در مورد حمایت از روسیه نشانه رفته است، گواهی بر سردرگمی اروپا در نبرد جدید ژئواستراتژیک است.

لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر در مورد این سفر گفته بود، رهبران ۲ کشور (فرانسه و چین) تلاش خواهند کرد تا به صلح، ثبات، توسعه و پیشرفت جهانی کمک‌های جدیدی داشته باشند.

قرار است اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه به پاریس رفته و این دیدار را به نشست سه‌جانبه گفت‌وگو و رایزنی تبدیل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • جلسه جمع‌بندی طرح‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به قم برگزار شد
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • دومین روز از مذاکرات آتش‌بس در غزه بی‌نتیجه پایان یافت
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد