Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

علی امام با اعلام خبر فراخوان کمیته «ساخت داخل» شرکت مترو به پیمانکاران واجد شرایط عنوان کرد: فعالیت‌های این کمیته به مرور منجر به کاهش هزینه تأمین تجهیزات و قطعات مترو با وجود تحریم‌های بین‌المللی از طریق حمایت از ساخت داخل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو)، علی امام مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر فراخوان کمیته «ساخت داخل» مترو به پیمانکاران واجد شرایط عنوان کرد: از ابتدای سال 1398 کمیته‌ای به نام «ساخت داخل» با هدف تکیه‌بر توانمندی شرکت‌های ایرانی جهت تأمین نیازمندی‌های سخت‌افزاری خطوط و ایستگاه‌های مترو ، در شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه برنامه‌ها و تصمیم‌های این کمیته توسط هیات مدیره شرکت به‌طور دقیق رصد می‌شود، عنوان کرد: وظیفه اصلی کمیته ساخت داخل، شناخت و انتخاب پیمانکاران واجد شرایطی است که ضمن رعایت استانداردهای مورد تائید شرکت مترو ، بتوانند تجهیزاتی همانند قطعات واگن ، آسانسور ، پله‌برقی و .... را با بهترین کیفیت ممکن و هزینه‌ای قابل‌قبول از محل تولید داخل تأمین کنند .

امام با اشاره به  این‌که هیأت مدیره شرکت مترو بر سرعت بخشیدن در بهره‌گیری از توان شرکت‌های داخلی تأکید دارد،گفت: خوشبختانه فراخوان این کمیته به شرکت‌های داخلی، با استقبال خوبی مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت مترو در پایان تأکید کرد: مأموریت اصلی کمیته ساخت داخل، بومی‌سازی تجهیزات مترو در شرایط سخت تحریم‌های بین‌المللی است .فعالیت‌های این کمیته قرار است منجر به کاهش هزینه تأمین تجهیزات و قطعات ،ارتقا توان و ظرفیت شرکت‌های داخلی و حمایت از ساخت داخل شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: علي امام بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۹۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور

وزیر کشور آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور و پیگیری‌های وزارت کشور جهت تأمین واگن‌های مترو برای تهران را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در تشریح روند ورود واگن‌های جدید به کشور و تأیید کارشناسی واگن‌های جدید، گفت: یکی از موضوعات جدی در دستور کار وزارت کشور بحث تأمین واگن‌ها و احداث خطوط ریلی است که دولت در مجموع اهتمام جدی در این زمینه دارد.

وی افزود: دولت طی ۳ سال اخیر منابع خوبی در رابطه با ایجاد مترو و خطوط اصلی اختصاص داده که با کمک شهرداری تهران در این رابطه اقدامات خوبی انجام شده است.

برای ورود واگن‌های مترو از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم

وزیر کشور ادامه داد: بی تردید تأمین واگن مترو در دستور کار است و کار‌ها روی روال است؛ اما زمان می‌برد؛ قطعا زمان طبیعی خود را دارد و از نظر زمانی عقب ماندگی نداریم.

قرارداد واگن‌های جدید مترو مدت‌ها قبل رها شده بود

وی تأکید کرد: ورود واگن‌های جدید مترو در چارچوب قراردادی بوده که قبلاً مدت‌ها رها شده بوده؛ اما در دولت جدید فعال شده و در دستور کار و پیگیری قرار گرفته است و طبق روال خودش هم کار دنبال خواهد شد.

مهدی چمران ریاست شورای اسلامی شهر تهران اخیراً در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره ورود واگن‌های جدید به تهران گفته بود: مایه تأسف است که ماه‌ها از انعقاد قرارداد‌ها گذشته؛ اما در داخل کشور موانع زیادی وجود دارد و موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود.

وی تأکید کرده بود: تا امروز تأیید فنی برعهده مترو بوده؛ لذا امیدواریم وزیر کشور قاطعانه تصمیم بگیرد و جلوی این توقف گرفته شود. اینکه از این موضوع چه کسی نفع می‌برد نمی‌دانم، اما اینکه چه کسی ضرر می‌کند باید بگویم همه ضرر خواهند کرد. به جای اینکه قدر بدانند و کمک کنند اینگونه کار را متوقف می‌کنند، لذا باید پاسخگو باشند.

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان