Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوآم چامسکی، تحلیلگر و نظریه پرداز برجسته آمریکایی می‌گوید ترور سردار قاسم سلیمانی در حمله هوایی آمریکا، اقدامی تروریستی و خلاف حقوق بین‌الملل است.

به گزارش ایسنا، نوآم چامسکی نظریه پرداز سیاسی و تحلیلگر بزرگ حوزه ژئوپولتیک در گفت‌وگو با روزنامه هندوستان تایمز تاکید کرد که ترور سردار قاسم سلیمانی "دست کم مصداق تروریسم بین‌المللی و حتی بدتر از آن" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چامسکی که تحلیل‌های او در عرصه ژئوپولتیک بسیار مورد توجه است با بیان اینکه این ادقام آمریکا خلاف حقوق بین‌الملل است، اظهار داشت: قوانین بین‌المللی در این موضوعات کاملا صریح و روشن هستند. این قوانین، تهدید یا استفاده از زور (نیروی نظامی) در امور بین‌المللی را به جز در مواردی بسیار استثنا ممنوع می‌کنند که در این مورد نیز مصداق ندارد.

جمعه گذشته آمریکا در یک حمله هوایی به فرودگاه بغداد، پایتخت عراق سردار قاسم سلیمانی و همراهانش را به شهادت رساند. این اقدام باعث انتقادهای جدی به آمریکا در محافل بین‌المللی به خاطر نقض حاکمیت ملی عراق توسط واشنگتن شد.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران پس از این اقدام آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر، ترور سردار سلیمانی را مصداق تروریسم دولتی خواند و تاکید کرد که این اقدام به شدت خطرناک است و موجب تشدید تنش‌ها می‌شود.

نوآم چامسکی همچنین در این گفت‌وگو خاطرنشان کرد که از نظر او، هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه حضور نظامی آمریکا در غرب آسیا طی هفته یا ماه‌های آینده در حال از بین رفتن است، وجود ندارد.

وی در این باره گفت: حضور نظامی آمریکا در منطقه طی سال‌های اخیر از بین نرفته و من نشانه‌ای نمی‌بینم که انتظار چنین چیزی را داشته باشم. البته همه چیز غیر قابل پیش‌بینی است. بستگی دارد که مسائل چگونه پیش بروند.

این زبانشناس آمریکایی در ادامه بیان کرد: هرچند، تسلط کنونی قدرت نظامی آمریکا بر منطقه در مقایسه با سال 2003 بسیار کمتر از است. این قدرت از اوج خود، زمانی که در سال 2003 به عراق حمله کردند کمتر است. حمله‌ای که بدترین جرم دراین هزاره به شمار می‌آید.

لینک کوتاه: asriran.com/002yFZ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نوام چامسکی شهیدسلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | پیام ویژه سردار حاجی‌زاده خطاب به مردم درباره حمله سپاه به اسرائیل

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901077

دیگر خبرها

  • ترور برای بقا
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • ببینید | پیام ویژه سردار حاجی‌زاده خطاب به مردم درباره حمله سپاه به اسرائیل
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست