Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد ۹۸ درصدی شاخص کل بورس، داوجونز برای اولین بار موقتا ۲۹۰۰۰ واحدی شد و سپس افت کرد، قیمت سکه طرح جدید شنبه ۲۱ دی، نظرسنجی؛  تکلیف طلا چه می‌شود؟، وزیر انرژی امارات: اوپک پلاس به ثبات بازار نفت پایبندند و رشد فروش فولکس در سال ۲۰۱۹ را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش حقوق کارکنان بصورت پلکانی معکوس

محمدباقر نوبخت در خصوص افزایش پلکانی حقوق کارمندان، گفت: به صورت متوسط منابع افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان دولت در لایحه بودجه سال 99 دیده شده است اما سناریوی برای عملکرد افزایش حقوق پلکانی کارمندان نیز در نظر گرفته‌ایم. نوبخت در ادامه افزود: به صورت مثال در راه‌کار افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت کف حقوق 3 میلیون تا 2 میلیون 700 هزار تومان در نظر گرفته می‌شود که باید به صورت پلکانی نزولی افرادی که کمتر از میزان مشخص شده حقوق دریافت می‌کنند به این حداقل برسند. وی ادامه داد:حقوق افرادی که بیش از سقف تعیین شده است 12 درصد افزایش پیدا کند و 3 درصد دیگر به حقوق افرادی که زیر سقف مشخص شده است تخصیص داده شود. این عضو کابینه دولت دوازدهم در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه سناریو های متفاوتی را در نظر داریم که در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: هر تصمیمی که در زمینه افزایش پلکانی حقوق کارکنان در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و صحن علنی مجلس مورد تصویب قرار بگیرد اجرا می‌کنیم.

رشد ۹۸ درصدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش 6000 واحدی معادل 1.70 درصد به رقم 359 هزار و 807 واحد رسید. (مقدار شاخص کل بورس اوراق بهادار از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان آذرماه ۱۳۹۸، معادل ۹۸.۱ درصد رشد داشته است) این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 86 واحدی به رقم 4 هزار و 645 واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 1605 واحدی معادل 1.70 درصد به رقم 96 هزار و 270 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 1800 واحدی معادل 1.66 درصد، عدد 109 هزار و 974 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 1202 واحدی معادل 1.66 درصد به رقم 73 هزار و 444 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 6895 واحد افزایش معادل 1.67 درصد را رقم زد و به سطح 419 هزار و 784 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 4122 واحد افزایش معادل 1.62 درصد به رقم 257 هزار و 824 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 13272 واحد افزایش معادل 1.81 درصد همراه بود و عدد 748 هزار و 291 واحد را به نمایش گذاشت. 

داوجونز برای اولین بار موقتا ۲۹۰۰۰ واحدی شد و سپس افت کرد

سی‌ان‌بی‌سی: در آخرین روز معاملاتی هفته اخیر که پر از ریسک‌های ژئوپولیتیکی بود، با انتشار گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار مشاغل آمریکا، شاخص‌های سهام این کشور از رکوردهای اخیر بازگشتند. میانگین صنعتی داوجونز ۱۳۳.۱۳ واحد یا ۰.۵ درصد افت کرد و در ۲۸۸۲۳.۷۷ واحد به کار این هفته خود پایان داد. در جلسه معاملاتی روز جمعه شاخص داوجونز برای اولین بار در تاریخ از ۲۹۰۰۰ واحد فراتر رفت. اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۰.۳ درصد پایین آمد و در ۳۲۶۵.۳۵ واحد بسته شد. کامپوزیت نزدک ۰.۳ درصد افت کرد تا در ۹۱۷۸.۸۶ واحد به کار خود پایان دهد. اقتصاد آمریکا در ماه دسامبر تنها ۱۴۵ هزار شغل جدید ایجاد کرد که این بسیار کمتر از ۱۶۰ هزار شغل پیش‌بینی شده توسط اقتصاددانان بود. همچنین دستمزدها تنها ۲.۹ درصد رشد کرد که با توجه به پیش‌بینی رشد ۳.۱ درصدی، بسیار ناامیدکننده بود. این اولین ماه پس از جولای است که رشد دستمزدها از ۳ درصد کمتر شده است.

قیمت سکه طرح جدید شنبه ۲۱ دی

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز شنبه ۲۱ دی ۹۸ در معاملات بازار آزاد تهران به ۴میلیون و ۷۳۵ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۲۰ هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۸۰ هزار و ۱۶ تومان است.

نظرسنجی؛ تکلیف طلا چه می‌شود؟

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت در خصوص روند قیمت طلا در معاملات هفته جاری نظر واحدی نداشتند و اکثریت با کسانی بود که کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند با این حال پایین ۵۰ درصد بودند. در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران هم هیچ گروهی به ۵۰ درصد نرسید با این حال سرمایه گذاران نسبتا خوش بین بودند. بهای معاملات آتی طلا در بازار آمریکا روز جمعه پنج دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۵۶۰ دلار و ۱۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۵ درصد رشد نشان داد. طلا روز چهارشنبه تحت تاثیر تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه به مرز ۱۶۱۳ دلار و ۳۰ سنت صعود کرده بود که بالاترین حد از سال ۲۰۱۳ بود. قیمت طلا که از جمعه گذشته با اقدام تروریستی آمریکا در عراق و ملتهب شدن فضای خاورمیانه آغاز شد پس از این که به نظر رسید از التهابات اولیه کاسته شده است، حدود ۶۰ دلار عقب نشینی کرد.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که هفت نفر معادل ۴۴ درصد کاهش قیمت و پنج نفر معادل ۳۱ درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند در حالی که چهار نفر معادل ۲۵ درصد نظری نداشتند. در این بین، ۱۱۷۱ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران شرکت کردند که ۵۵۶ نفر معادل ۴۷ درصد افزایش و ۳۶۵ نفر معادل ۳۱ درصد کاهش را پیش بینی کرده و ۲۵۰ نفر معادل ۲۱ درصد نظری نداشتند. کسانی که انتظار دارند طلا به عقب نشینی از رکورد بالای هفته گذشته ادامه دهد، به فروکش کردن تنشهای ژئوپلیتیکی اشاره کرده اند.

کاهش قیمت دلار در کانال ۱۲ هزار تومانی

در معاملات امروز؛ بازار ارز با کاهش قیمت ها همراه شده است. به گونه ای که در حال حاضر در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 12950 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 13050 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز پنجشنبه، 150 تومان کاهش داشته است. همچنین هر اسناس یورو در بازار امروز، به نرخ 14550 تومان از مردم خریداری شده و با کاهش 150 تومانی نسبت به پایان هفته گذشته، به نرخ 14650 تومان در صرافی های بانکی به مردم فروخته می شود.

وزیر انرژی امارات: اوپک پلاس به ثبات بازار نفت پایبندند

وزیر انرژی امارات امروز اعلام کرد تمامی اعضای اوپک پلاس به بازار نفت با ثبات پایبندند. سهیل المزورعی در یک رخداد انرژی در ابوظبی گفت: «تمامی کشورهای عضو اوپک پلاس ... متعهدند که قیمت‌ها بالا نرود... اما توازن ایجاد شود و اطمینان بدهند که عرضه به خوبی در جهان وجود دارد.»

سقوط ۸ درصدی طلای سیاه در هفته گذشته

هفته پر فراز و فرود نفت سرانجام با کاهش خطر جنگ در خاورمیانه با افت قیمت به پایان رسید تا باز هم رویای نفت ۱۰۰ دلاری حداقل برای کوتاه مدت فراموش شود. بعد از اقدام ایران برای مقابله با ترور سپهبد قاسم سلیمانی و حمله موشکی به پایگاه هوایی عین الاسد،‌ عقب‌نشینی آمریکا از ادامه ماجراجویی در خاورمیانه باعث شد تا بازار نفت از ریسک‌های سیاسی فاصله گرفته و دوباره بر موضوعات اقتصادی مانند افزایش ذخیره‌سازی نفت آمریکا و همچنین خطر افزایش عرضه متمرکز شود که این موضوع کاهش قیمت را در بازار طلای سیاه به دنبال داشت. تا آنجا که نفت شاخص آمریکا با سقوطی ۸ درصدی نسبت به ابتدای هفته، معاملات روز جمعه را به پایان برساند. نفت شاخص آمریکا که هفته را با قیمت ۶۳ دلار و ۷۸ سنت آغاز کرده بود،‌ با افتی بیش از ۴.۵ دلاری، به ۵۹ دلار و ۴ سنت در روز جمعه رسید. نفت برنت نیز که ۶.۷ درصد نسبت به روز دوشنبه ارزان شده بود بر روی قیمت ۶۴ دلار و ۹۸ سنت به تعطیلات آخر هفته رفت. با توجه به کاهش تنش در خاورمیانه، اکنون این حس ایجاد شده که عرضه نفت کاملا در امان است، اما با وضع تحریم‌ها و گزارشی درباره رفتار خصمانه یک کشتی روس در برابر یک کشتی آمریکایی، کمی نگرانی به بازار بازگشته است. /ایرنا

رشد فروش فولکس در سال ۲۰۱۹

گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان اعلام کرد که طی سال ۲۰۱۹ توانسته است ۸/ ۱۰ میلیون دستگاه از محصولاتش را به دست مشتریان برساند و این آمار نشان از رشد فروش ۹/ ۰ درصدی غول خودروسازی آلمان نسبت به سال ۲۰۱۸ دارد. گروه فولکس‌واگن دارای برند‌های زیرمجموعه‌ نظیر برند مادر فولکس، آئودی، اشکودا، سیت، پورشه، بنتلی، لامبورگینی و بوگاتی است. همچنین در زمینه وسایل‌نقلیه سنگین نیز، برندهای مان و اسکانیا به این گروه تعلق دارند. خودروسازان جهانی در سال گذشته و با کاهش تقاضای مشتریان، تولید محصولات خود را کاهش دادند. جنگ تجاری بین آمریکا و چین و کندی شتاب رشد اقتصادی جهان، دو عامل عمده در این کاهش تقاضا معرفی می‌شوند. به‌نظر می‌رسد نتایج فروش فولکس واگن از آنچه انتظار می‌رفت حداقل برای برخی از برندهای آن مثبت‌تر بوده است. به نقل از دنیای اقتصاد؛ در این میان، تقاضا برای شاسی‌بلندها و نیز خودروهای برقی و هیبریدی، رشد قابل‌توجهی داشته‌ است. گروه فولکس‌واگن هم‌اکنون بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی جهان محسوب می‌شود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 کیمیا علیزاده هیثم بن طارق اوکراین حمله به پایگاه هوایی عین الاسد سلطان قابوس سردار حاجی زاده قیمت دلار بورس تهران افزایش حقوق بازار نفت پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 کیمیا علیزاده هیثم بن طارق اوکراین حمله به پایگاه هوایی عین الاسد سلطان قابوس سردار حاجی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس تهران بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

کد خبر 847484 برچسب‌ها شاخص کل بورس خبر مهم بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / طلای ۱۸ عیار روی مدار سقوط
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه یک کانال دیگر سقوط کرد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟