Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:20:21 GMT

آیا تشک روی کیفیت خواب تاثیر می‌گذارد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۰۰۳۶

آیا تشک روی کیفیت خواب تاثیر می‌گذارد؟

ایسنا/فارس زندگی امروزی پر شده از استرس و ترافیک کاری و شاید هیچ چیزی به اندازه یک خواب راحت نتواند خستگی را از تن شما بیرون کند. از طرفی، همین استرس زیاد می‌تواند روی کیفیت خواب شما اثر منفی داشته باشد؛ اتفاقی که در نهایت به بازده پایین‌تر شما در طول روز منتهی خواهد شد.

در کنار تمام عادت‌ها و وسواس‌هایی که ما در زندگی روزمره برای کاهش استرس‌های خود داریم، مثل اینکه چه غذایی بخوریم یا چه مدت از گوشی خود استفاده کنیم، آیا راهی برای بهبود کیفیت خواب هم وجود دارد؟ پاسخی که متخصصان به این سئوال می‌دهند، به اندازه‌ای جالب هست که احتمالا با مطالعه آن هرچه سریع‌تر برای خرید تشک جدید اقدام خواهید کرد!

به گفته یکی از مشاوران و متخصصان حوزه تغذیه و خواب، تشکی که شب بر روی آن می‌خوابید، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تعیین کیفیت خواب شماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چگونه می‌توان اثر منفی یا مثبت تشک ما روی خواب‌مان را تعیین کرد؟

 جنس تشک اهمیت زیادی دارد

امروزه تنوع تشک‌ های موجود در بازار تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و محصولات بسیار متنوع، از تشک لاتکس با بافت گیاهی تا تشک های فوم مصنوعی را می‌توان خریداری کرد.

در مورد جنس تشک بسیاری از کارشناسان این حوزه، استفاده از محصولاتی با متریال طبیعی را توصیه می‌کنند و می‌گویند از متریالی مثل پلی‌استر که باعث افزایش دمای بدن می‌شود، باید دوری کرد:

چنین متریالی علاوه بر ایجاد اختلال در خواب، باعث می‌شوند دمای بدن نیز بیش از حد افزایش پیدا کند.

کارشناسان خرید تشک هایی از جنس لاتکس، پشم یا کتان ارگانیک را توصیه می‌کند.

هرچند، اگر دما اصلی‌ترین مشکل شماست، برندهای مدرن زیادی وجود دارند که با به‌کارگیری فناوری روز، تجربه خوابی شیرین بر روی تشک‌هایی با متریال مصنوعی را نیز امکان‌پذیر می‌کنند؛ مانند ژل‌ها یا کربن که اثری مشابه پشم دارند.

به عنوان مثال تشک دکتر ویستَر از خانواده تشک های طبی فنری  Orthopedic با برند وستر که امروز محبوبیت خاصی در ایران پیدا کرده است.

به سفتی یا نرمی تشک توجه کنید

هیچ قانونی در مورد میزان سفتی یا نرمی تشک وجود ندارد چون این موضوع بسته به هر فرد می‌تواند متفاوت باشد.

شما فقط باید مطمئن شوید محصولی که می‌خواهید خریداری کنید، راحت و مناسب وزن شماست. اگر نمی‌دانید که تشک نرم‌تر برای شما مناسب‌تر است یا سفت‌تر ، کارشناسان روشی جالب برای این کار دارد: روی زمین دراز بکشید و ببینید که راحت هستید یا نه!.

"چند لایه حوله زیر خود قرار دهید تا زمانی که احساس کنید راحت هستید؛ با این روش می‌توان تعیین کرد که ضخامت تشک یا میزان سفتی و نرمی آن چه اندازه باید باشد.”

تشک خود را بچرخانید

اگر تا به حال تشک خود را نچرخانده‌اید، خود را از خواب باکیفیت محروم کرده‌اید! چرخاندن تشک و عوض کردن محل قرار دادن سر و پا و بالعکس، به حفظ یکپارچگی ساختار تشک کمک کرده و از فشار بیش از حد به یک بخش جلوگیری می‌کند.

در انتها توصیه می کنیم برای مشاهده مدل های مختلف انواع تشک و کالای خواب برند ویستر به وب سایت vistar-co.com و یا پیج اینستاگرام @vistar_mattress مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۶۶۳۲۳۲۳۲ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تشک بالشت خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟

تب و لرز نوعی واکنش دفاعی بدن بوده و به درگیری سیستم ایمنی با بیماری و عفونت اشاره می‌کند اما گاهی لرز با تب همراه نیست و زمانی ایجاد می شود که فرد هیچ نشانه ای از تب ندارد. لرز و بدن درد بدون تب دلایل مختلفی چون عفونت، التهاب، آلرژی و یا مشکلات سیستم ایمنی و... دارند، اگر شما هم به این علائم دچار هستید و لرز بدون تب دارید، این بخش را مطالعه نمایید.

هوای سرد

به گزارش نمناک، قرار گرفتن درمعرض هوای سرد یا مکرراً با مواد و وسایل سرد کار کردن سبب لرز می شود.در صورتیکه شب در اتاق سرد بخوابید و یا بر روی تن خود به اندازه‌ی کافی پتو و پوشش نیندازید، همچنین اگر لباس گرم کافی نپوشید، ممکن است احساس سرما و لرزش بدن پیدا کنید.

استرس یا اضطراب

استرس یا اضطراب و ترشح آدرنالین ناشی از آن موجب لرز در بدن می شود. آدرنالین پایانه‎های عصبی شما را تحریک می‏کند، جریان خون را به ماهیچه‏ های بازوها و پاهای شما افزایش می‏دهد. همه این عوامل باعث می‏ شوند که شما به‏ صورت غیرارادی دچار لرزش شوید.

عفونتهای باکتریایی

عفونت‌های باکتریایی مانند گلودرد استرپتوکوکی و پنومونی سبب بدن‌درد و لرز با تب یا بدون تب می‌شود. لرز زمانی روی می‌دهد که بدن سعی می‌کند دمایش را بالا ببرد و باکتری‌ها را نابود کند.

کمبود خواب

کمبود خواب و التهاب و اختلالات ناشی از آن موجب لرز در بدن می شود، کمبود خواب با علائم فیزیکی چون خستگی، ضعف، تنش عضلانی، عدم تعادل هورمونی و... همراه بوده و منجر به التهاب در بدن یا تشدید واکنش‌های التهابی می شود.

کم آب شدن بدن

بدن برای بیشتر عملکردهایش به آب نیاز دارد و آب یک مؤلفه بسیار مهم و حیاتی برای بافت عضله است. کم آب شدن بدن به دلیل مصرف ناکافی مایعات یا دفع زیاد آن به دلیل اسهال و استفراغ و... می‌تواند علائم ناخوشایندی چون لرز و بدن درد ایجاد کند زیرا در شرایط بی آبی تنظیم دمای بدن سخت می‌شود.

عفونت های ویروسی

عفونت های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا همراه با تب و لرز و گاهی تنها لرز است. بدن شما در اتین شرایط ممکن است در تلاش برای نابودکردن ویروس‌ها، دمایش را بالا ببرد. گاهی این شرایط منجر به لرز، تب و یا هر دو می‌شود.

آلرژی های فصلی

آلرژی های فصلی و فعال شدن واکنشهای التهابی ناشی از آن ممکن است موجب بدن‌درد و لرز شوند زیرا سیستم ایمنی، آلرژن‌ها را تهدید می‌بیند و واکنش‌های التهابی بدن را فعال می‌کند.

گرفتگی های قاعدگی

تغییرات هورمونی و ترشح پروستاگلاندینها در زمان قاعدگی باعث التهاب شده و نحوه تنظیم دمای بدن را تغییر می دهد. افت استروژن سبب تعریق‌های شبانه، گرگرفتگی و بدن‌درد می شود، در زمان تعریق، بدن سعی می کند دمای خود را کاهش داده و به همین خاطر احساس لرز خواهیم کرد.

برخی داروها

برخی داروها چون آنتی بیوتیکها، استاتین ها، نارکوتیک ها، برخی ضد افسردگی ها مدرها و شیمی درمانی و... می‌توانند موجب لرز یا بدن‌درد شوند.

بیماری مزمن

بیماری های مزمن مانند فیبرومیالژیا، دیابت، التهاب لوزالمعده، بیماری کبد و کلیوی، کم کاری تیروئید، سندرم خستگی مزمن،اختلالات خود ایمنی، ام اس و اندومتریوز و... نیز ممکن است با علائمی چون لرز و بدن درد همراه باشند.

راهکارهای خانگی برای تسکین لرزو بدن درد (بسته به علت ایجاد آن)  برای تسکین لرزو بدن درد از روش گرمادرمانی مانند حمام گرم یا کمپرس گرم استفاده نمایید. ورزش سبک چون تمرینات کششی و پیاده روی برای تسکین لرزو بدن درد مفید است. برای تسکین لرزو بدن درد استرس را با تکینیک هایی مانند تنفس عمیق،یوگا و...کاهش دهید. مکمل منیزیم به صورت خوراکی یا موضعی برای درمان لرز و بدن درد مفید است به خصوص برای افراد دچار کمبود خواب و بیماری‌های مزمنی مانند فیبرومیالژیا یا سندرم پای بی‌قرار. آب رسانی به بدن با نوشیدن مایعات، شربت آبلیموی گرم و دم نوش ها اگر دهیدراته شدن بدنتان علت بدن‌درد و لرزتان باشد، مفید است. داروهای غیر تجویزی مانند مسکن هایی چون استامینوفن یا ایبوپروفن و ضد آلرژی ها به درمان بدن درد و لرز کمک می کنند. درمان پزشکی بسته به علت اصلی مثلا مصرف آنتی بیوتیک برای عفونتهای باکتریایی و...به درمان بدن درد و لرز کمک می کند پس بهتر است به پزشک مراجعه نمایید. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ | چه کسانی نباید با جوراب بخوابند؟
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها (فیلم)
  • ببینید | علت خواب رفتن پا‌ چیست؟
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها + فیلم
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند