Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر انگلیس انتشار گزارش علت بروز حادثه برای هواپیمای اوکراینی را گام نخست مهمی در راستای تحقیقات درباره این سانحه عنوان کرد و گفت این مصیبت لزوم تنش‌زدایی در منطقه را برجسته کرد.

به گزارش فارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز شنبه به گزارش ایران درخصوص علت سقوط هواپیمای اوکراینی در حوالی تهران واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اسکای نیوز»، جانسون گفت، تأیید دخالت خطای انسانی در حادثه برخورد موشک پدافند هوایی ایران به هواپیمای اوکراینی «گام نخست مهمی» در راستای تحقیقات در این زمینه است.

وی همچنین خواستار انجام تحقیقی مستقل و بین‌المللی در باره این حادثه و بازگرداندن پیکر افراد جان‌باخته به کشورهایشان شد.

جانسون گفت: «اوقات بسیار سختی برای تمامی خانواده‌های کسانی است که عزیزانشان را به این شکل مصیبت‌بار از دست داده‌اند. ما هر کاری که بتوانیم برای حمایت از خانواده‌های چهار قربانی بریتانیایی [این پرواز] انجام می‌دهیم و اطمینان خواهیم یافت که پاسخی درخور دریافت می‌کنند».

نخست‌وزیر انگلیس ادامه داد: «این حادثه مصیبت‌بار فقط اهمیت تنش‌زدایی در منطقه را برجسته ساخت. همگی به روشنی می‌توانیم ببینیم که درگیری‌های متعاقب تنها به جانب باختن شماری بیشتر و مصیبت‌های بیشتر می‌انجامد. حیاتی است که تمامی رهبران یک مسیر دیپلماتیک رو به جلو را دنبال کنند».

بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه یک فروند بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین که از تهران عازم «کی‌یف» بود در نزدیکی تهران سقوط کرد و همه ۱۷۶ سرنشین آن شامل مسافران و خدمه پرواز جان باختند.

صبح امروز (شنبه) ستادکل نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه‌ای درخصوص سقوط این هواپیمای مسافربری، این حادثه را ناشی از خطای انسانی دانست و اطمینان داد بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی نماید.

لینک کوتاه: asriran.com/002yFf

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نخست وزیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۰۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران درخصوص اجرای طرح انسداد مرز در شرق کشور، بیان کرد: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و چند بار شروع و رها شده بود که با دستور جمهور و تخصیص منابع، در شرق کشور دنبال می‌شود و در حال اجراست.

وی درخصوص تقسیم استان تهران به تهران شرقی و غربی نیز عنوان کرد: برنامه تقسیمات کشوری طبق نیازهای هر منطقه طراحی می‌شود و تقسیم استان تهران در دست بررسی است.

وزیر کشور درباره مطرح شدن پرونده نیکا شاکرمی در رسانه های بیگانه، گفت: الان دانشجویان در دانشگاه های آمریکا و اروپا در حال حمایت از مردم فلسطین هستند. می خواهند توجهات را از این اعتراضات دور کنند.

از سویی می‌خواهند عملیات وعده صادق را مخدوش کنند. آنها آمدند و یک سوژه بسیار مضحک که همه ابعاد آن روشن است را مطرح کردند که پاسخ آن هم داده شد و مشخص شد؛ دشمن و رسانه های آنها به گزارش های دروغ و دور از واقع متوسل شده اند تا عملیات روانی انجام دهند.

کد خبر 848719 منبع: ایسنا برچسب‌ها احمد وحیدی تلویزیون بی بی سی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون