Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:56:41 GMT

فرماندار صومعه سرا: روستاها را باید تقویت کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۰۱۶۳

فرماندار صومعه سرا: روستاها را باید تقویت کرد

سیدجلال سیدمحمدی با اشاره به اینکه در سال رونق تولید وظیفه داریم دستان پینه بسته کشاورزان تولیدکنندگان را در دست بگیریم اظهار داشت : کشاورزان در عرصه تولید فعالیت می کنند و سرمایه های اجتماعی این جامعه محسوب می شوند.
وی با اشاره به بازدید از واحدهای پرورش دام سنتی و مزرعه شترمرغ این شهرستان افزود : پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش برای فعالان مرتبط با حوزه کشاورزی وتولیدی از خواسته های اصلی کشاورزان و تولیدکنندگان در شهرستان به شمار می‌رود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندارصومعه سرا افزود: تلاش جهاد کشاورزی در جهت ایجاد اشتغال پایدار، ترویج و توسعه کشت گیاهان کم آب بر، تشویق و هدایت کشاورزان به سمت تولید محصولات ارگانیک مانند نیشکر و ترویج و توسعه صنعت دامپروری در این شهرستان مطلوب است .
مدیرجهاد کشاورزی صومعه سرا گفت : نیشکر کاران شهرستان امسال ۲۵تن شکر سیاه تولید می کنند .
احمد پادیاب با اشاره به کشت نیشکر در ۲۲هکتار از مزارع صومعه‌سرا افزود :۷۰ خانوار نیشکر کار صومعه سرایی امسال ۲۵ تن شکر سیاه و فرآورده های آن را به ارزش تقریبی ۸ میلیارد ریال تولید و روانه بازارمصرف خواهند کرد .
وی افزود : کشاورزان روستاهای قاضده ، کلسر ،میانده سنگجوب ،شکرباغان و.. با ترویج و کشت این محصول ارگانیک شهرستان صومعه سرا رابه قطب تولید نیشکر تبدیل کرده اند .
وی با اشاره به اینکه امسال برای تجهیز کارگاه نیشکر پزی ۱۵۰میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است .
به گزارش ایرنا، کشت قلمه های نیشکر در استان گیلان بویژه شهرستان صومعه سرا در ماههای فروردین و اردیبهشت آغاز و در پایان پاییز و اوایل زمستان برداشت می شود.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است ویکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی چون برنج ،صنوبر ،ماهیان پرورشی ،پاچ باقلا ،نیشکر کدو و هندوانه می باشد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی صومعه سرا فرمانداری صومعه سرا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صومعه سرا فرمانداری صومعه سرا وزارت جهاد کشاورزی صومعه سرا فرمانداری صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از آغاز عملیات اجرایی امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق کلان شهر شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز، محمد میرزایی در حاشیه عملیات مذکور گفت: از صبح سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه عملیات امحاء مزارع مذکور در سطح 270 هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان شهر شیراز آغاز شده است. 

این مقام مسئول با اذعان به اینکه کار قلع و قمع مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام با بکارگیری قریب به 20 دستگاه تراکتور و پنج دستگاه لودر در حال انجام است، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این اقدام در بیش از ده قطعه از مزارع تا پایان روز به اتمام برسد. 

وی با بیان اینکه کار امحاء مزارع به دستور مقام قضایی و نظر شبکه بهداشت و درمان مبنی بر آلودگی مزارع در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز قرار گرفته است، ابراز کرد: این عملیات با مشارکت دستگاه‌های متولی در قالب گشت‌های هم‌پوشان برنامه ریزی و به مرحله اجرا رسیده است. 

میرزایی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت عموم جامعه و تولید محصول سالم عاری از هرگونه آلودگی خط قرمز متولیان تولید است، بیان کرد: جهاد کشاورزی همگام با دیگر نهاد‌های ذی مدخل به طور جدی با هرگونه تهدید سلامت مردم مقابله و با سوء استفاده گران به هر شکل ممکن برخورد قانونی خواهد کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ضمن اطمینان خاطر به مصرف کنندگان محصولات کشاورزی به جهت صیانت از تولید محصول سالم و با کیفیت افزود: صیانت از تولید محصول سالم امری فرا دستگاهی است که نیازمند همکاری تمامی دستگاه است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد