Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال استان بالاتر از میانگین کشوری است ولی ارزش افزوده سرانه کشاورزی با کارکرد آن در استان متناسب نیست.
به گزارش خبرنگار ما در تبریز، داود بهبودی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: صنعت کشت گلخانه ای نسبت به انتظاراتی که وجود دارد وزن مناسبی در ایجاد ارزش افزوده ندارد که ناشی از غفلت در راهبری نظام کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سهم بخش كشاورزی در ایجاد اشتغال استان و كشور را به ترتیب 19.8 و 18.5 درصد اعلام كرد و افزود: برای بیشتر کردن ارزش افزوده بخش کشاورزی و ارتقاء توان صادراتی، دستگاه های مسئول و اتاق بازرگانی بهتر از این باید نقش ایفا کنند.
بهبودی با بیان اینكه ارزش تولیدات سالانه محصولات زراعی، باغی و دامی استان 99 هزار میلیارد ریال است، اظهار كرد: بخش كشاورزی بیشترین تاب‎آوری را در مقابل اعمال تحریم‌های مختلف از خود نشان داده است.
این اقتصاددان متذكر شد: اگر بخش كشاورزی توسعه نیابد، توسعه بخش صنعت نیز امكان‎پذیر نخواهد بود؛ چرا كه امنیت غذایی به عنوان خروجی بخش كشاورزی و امنیت آب منوط به سیاستگذاری‌های مناسب در بخش كشاورزی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی تصریح كرد: سهم استان از GDP كشور 3.5 درصد است؛ در حالی كه سهم ارزش افزوده بخش كشاورزی استان 4.6 درصد كل كشور است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سهم بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان

مفتخری گفت:طی هماهنگی با سازمان انتقال خون استان آذربایجان شرقی و هلال احمر مهربان مردم این شهر در یک اقدام خداپسندانه با اهدای ۱۷۹واحد خون به یاری بیماران نیازمند در بیمارستان‌ها شتافتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد