Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانوان دارت‌باز اردبیلی روزهای پرفروغی را سپری می‌کنند، در چند سال اخیر به‌خصوص در ماه‌های اخیر بانوان اردبیلی توانستند مقام سوم تیمی در مسابقات کشوری را به دست آورند.

خبرگزاری فارس- اردبیل/ سرویس ورزشی: در یک روز سرد زمستانی، به بهانه موفقیت تیم دارت بانوان اردبیلی در مسابقات کشوری، در محفلی صمیمی و دوستانه پای صحبت‌های گرم دو نفر از بانوان دارت‌باز اردبیلی نشستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانم‌ها رواجی و مولوی از ورزشکاران موفق اردبیلی که توانستند برای دارت استان موفقیت‌های ارزشمندی کسب کنند.

فارس: خودتان را معرفی کنید؟

مولوی: مونا مولوی هستم، ۱۸ ساله و در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه محقق اردبیلی مشغول به تحصیل هستم.

رواجی: شهلا رواجی هستم، ۲۷ سال سن دارم.

فارس: از آغاز راه برامون بگید، چطور شد به سمت ورزش دارت اومدین؟

مولوی: من از همان اوایل نوجوانی تربیت بدنی و ورزش را با انتخاب رشته در دبیرستان و تحصیل در هنرستان تربیت بدنی برگزیده بودم و  حدود ۳ سال پیش هم یکی از دروس ما دارت بود، و باید این درس رو قبول می‌شدیم مانند بقیه دروس، در واقع آشنایی و علاقه من با دارت از هنرستان تربیت بدنی شروع شد و علاقه من آنقدر به این ورزش زیاد شد که یک تخته دارت حرفه‌ای را به عنوان عیدی سال ۹۶ از خانواده‌ام هدیه گرفتم.
البته قبل از دارت به‌صورت حرفه‌ای ورزش‌های تکواندو و شنا را هم کار می‌کردم اما از آبان ۹۶ ورزش دارت را شروع کردم.

رواجی: من حدود یک سال هست که ورزش دارت را شروع کردم، قبل از من همسرم، دارت بازی می‌کرد و وقتی از باشگاه به خانه برمی‌گشت با هم مسابقه می‌دادیم و از آنجا یک هیجان خاصی در من شکل گرفت نسبت به دارت و این طور شد که من به دارت علاقه پیدا کردم و پا در این راه گذاشتم و شاید اولین دلیل رو آوردن من به دارت رقابت شیرین با همسرم باشد.

 

فارس: دارت چه جذابیتی برای شما دارد؟

مولوی: دارت بازی آرامی هست و حرکت فیزیکی چندانی ندارد اما هیجان عجیبی دارد که من عاشق این هیجان نهفته دارت هستم.

رواجی: به نظر من دارت یک بازی بسیار شیرین و دوست داشتنی است که علاوه بر این که اعتماد به نفس را بالا میبرد، باعث می‌شود که توجه و دقت هم بالا برود و در ضمن یک بازی خانوادگی نیز محسوب می‌شود و نسبت به سایر ورزش‌ها هزینه کمتری دارد که امکان بازی در هر خانه‌ای هست و قطعا هیجان را به خانه‌ها می‌آورد.

فارس: از مقام‌هایی که کسب کردید بگویید.

مولوی: من توانستم مقام سوم مسابقات مناطق مرکزی کشور، مدال برنز دوبل قهرمانی کشور جوانان، مدال برنز رنکینگ کشوری جوانان، مدال طلا تیمی ۴ نفره قهرمانی کشور بزرگسالان و مدال برنز انفرادی قهرمانی کشور بزرگسالان که شیرین‌ترین مدالم بودرا به دست بیاورم.

رواجی: کمیته دارت در اوایل فعالیت من یک دوره مسابقه خانوادگی برگزار کرد که توانستم مقام سوم را به دست بیاورم و این اولین مقام من در بازی دارت بود که بعد از آن هم توانستم مقام‌های نائب قهرمانی شمالغرب کشور در سال۹۷، نفر سوم رنکینگ آزاد کشوری، نفر اول و دوم لیگ برتر استان در ۲ سال پیاپی و مقام اول تیمی را به همراه دوستانم به دست بیاورم.

فارس: زمان پرتاب به طرف هدف، به چی فکر می‌کنید؟

مولوی: فقط هدف، یعنی در اون لحظه به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنم و به نظر من در لحظه پرتاب، اگر ما به چیزی به جزء اون هدفی که می‌خواهیم بزنیم فکر کنیم، متأسفانه به هدف اصابت نمی‌کند.

رواجی: هنگام پرتاب فقط باید حواسمان به نقطه‌ای که می‌خواهیم پرتاب کنیم باشد قبل از پرتاب نیز باید به نقطه مورد نظرمان چند ثانیه نگاه کنیم و تصور کنیم که دارت‌هایمان همان جایی که می‌خواهیم اصابت کرده است؛ به نظرم دارت بیش از همه چیز به ذهن آماده نیاز دارد طوری که اگر قبل از بازی خودت را برنده یا بازنده فرض کنی همان اتفاق برایت خواهد افتاد.

 

فارس: دارت چقدر به تمرکز حواس احتیاج دارد؟

مولوی: دارت، خیلی به تمرکز احتیاج دارد و می‌تونم بگم استایل و پرتاب تنها ۲۰ درصد بازی هست و ۸۰ درصد تمرکز و حال ذهنی و درونی لحظه پرتاب هست.

و اما جواب متفاوت خانم رواجی: به نظر من دارت به تمرکز نیاز ندارد بلکه خود دارت تمرکز و دقت می‌آورد، بیش از هر چیز در این بازی به اعتماد به نفس نیاز هست و اعتماد به نفس هم با تمرین کافی ایجاد می‌شود.

فارس: چه مسابقاتی در پیش رو دارید و چقدر آماده هستید؟

مولوی: دو مسابقه در پیش دارم که یکی از آنان مسابقات قهرمانی کشور دانشجویان هست و هدف من این است که در این مسابقات نمایش خوبی را به اجرا بگذارم و برای این مسابقات در حال تمرین هستم.

رواجی: من هم امیدوارم در مسابقه پلی آف و رنکینگ کشوری که در پیش رو دارم بتوانم بازی خوبی داشته باشم و باز هم برای استانم مقام کسب کنم.

فارس: از خاطرات تلخ و شیرین دوران ورزشکاری تون بگید؟

مولوی: خاطره‌های شیرین که زیاد است، ولی یکی از خاطرات شیرینی که اخیرا برام اتفاق افتاد مسابقات قهرمانی کشور بزرگسالان خطی ۴ نفره بود که تیم اردبیل در نیمه نهایی با تیم تهران روبرو شد و من توانستم دبل پایانی را بزنم و تیم ما به فینال راه پیدا کند، همچنین اینکه در فینال هم توانستیم خیلی عالی بازی کنیم با یک کار تیمی فوق‌العاده و برای اردبیل مقام‌آوری کنیم و خاطره شیرینی برای همه ما ثبت شد.

اما خاطره تلخ من در دوران ورزشی‌ام برمی‌گردد به شهریورماه سال‌جاری در مسابقات اپن جهانی که در شیراز برگزار شد و من به جمع ۸ نفر راه پیدا کردم ولی متأسفانه بازی را نتوانستم خوب به پیش ببرم و خیلی ناراحت شدم که به جمع ۴ نفر راه پیدا نکردم، البته تمام تلاشم را برای آینده به کار بستم و قطعا شکست مقدمه پیروزی‌های بعدی است.

رواجی: خاطره شیرینم برمی‌گردد به سال قبل که در اولین تجربه حضورم در مسابقه رنکینگ شمال غرب، نائب قهرمان شدم و توانستم رقیب‌های خودم را یکی یکی شکست بدم در حالی که فقط دو سه ماه بود که دارت رو شروع کرده بودم و برای همه دور از انتظار بود که بتوانم نفر دوم بشم.

و اما تلخ‌ترین برمی‌گردد به مرحله اول پلی آف که استرس خیلی زیادی داشتم و نتوانستم بازی خودم را خوب انجام بدم طوری که اسکورم بیست تا پایین اومد و  تجربه بسیار تلخی برام شد.

 

فارس: برای آینده چه برنامه‌ای دارید؟

مولوی: من سعی کردم برای آیندم از گذشته درس بگیرم و گام به گام به اهدافم نزدیکتر می‌شوم، تمرین و باز هم تمرین می‌کنم برای همه مسابقاتم؛ تا در وهله اول خودم از خودم راضی باشم و بعد خانواده و مربی‌ام.

رواجی: آرزویم این است که بتوانم در مسابقات جهانی شرکت کنم و برای کشور عزیزم ایران افتخارآفرین باشم و برای رسیدن یه آن شب و روز تمرین می‌کنم.

فارس: حرف آخر...

مولوی: تشکر می‌کنم از آقایان شاکر و پهناور که از من حمایت کردند و خانواده عزیزم که همیشه پشتم بودند و همچنین دوست دارم به خانم‌های ورزشکار به خصوص ورزشکارای خانم دارت‌باز توصیه کنم که بیایید تلاش و تمرین کنیم تا بتوانیم سطح دارت بانوان کشور را روز به روز بالاتر ببریم و بتوانیم به یک رقیب سرسخت برای تیم‌های مطرح دارت در جهان تبدیل بشویم.

رواجی: متأسفانه حضور ما در تمامی مسابقات با هزینه شخصی صورت گرفته و من از مسؤولان عزیز خواستارم که به ورزش دارت به‌خصوص بانوان توجه ویژه‌ای داشته باشند و از ما حمایت کنند چه مادی و چه معنوی؛ و قطعا ما هم با مقام‌آوری‌های خود برای استان و کشورمان پاسخ این حمایت‌ها را خواهیم داد.

***گفت‌وگو از: نسیم عالی دانشور***

انتهای پیام/3463/628

منبع: فارس

کلیدواژه: مولوی ورزشی ورزش بانوان دارت مدال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۲۴۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۲۰ تشکل شامل ۱۹۰ تشکل کارگری و ۳۰ تشکل کارفرمایی فعال و ۲۲ تشکل دیگر غیرفعال است.

وی تاکید کرد: تمامی کارفرمایان موظفند از اول فروردین‌ماه امسال ماهانه پنج میلیون ریال به‌عنوان حق تاهل کارگران در راستای قانون جوانی جمعیت محاسبه و پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید

تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان

مولوی اضافه کرد: پارسال هفت هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری با هدف رعایت ایمنی در محیط کار و پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای کارگران استان انجام شد.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۴۵ دوره آموزشی برای دو هزار و ۳۵۲ کارگر و کارفرما در چهارمحال و بختیاری برابر افزون‌بر ۲۰ هزار نفرساعت برگزار و همچنین دو هزار و ۴۸۰ فقره مشکل بین کارگران و کارفرمایان این استان در هیئت‌های حل‌اختلاف رفع شد.

مولوی گفت: در حال حاضر ۱۰۵ هزار کارگر در این استان بیمه هستند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۴ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری در سه هزار و ۲۷۶ تعاونی این استان عضویت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دوازدهمین دوره المپیاد دادرس دختران در شهرستان لنگرود
  • معرفی برترین‌های قویترین مردان و دارت بانوان سنگ آهن بافق
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • دختران هندبال آماده قدرت نمایی با مربی قدیمی
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد