Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام کرد با هماهنگی به عمل آمده با مراجع ذی‌ربط، امکان ثبت نام مرحله جدید آزمون TOEFL به مبلغ ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال (معادل ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان )فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: جمعه، زمان برگزاری آزمون استخدامی ویژه پزشکان متخصص

داوطلبان می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۲۲ دی به سایت ets.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

sanjesh.org مراجعه کرده و فرم ثبت نام را تکمیل (اعلام تاریخ آزمون و مرکز درخواستی و سایر اطلاعات لازم) کنند، ثبت نام در آزمون توسط نماینده سازمان سنجش انجام خواهد شد.

داوطلبان این آزمون در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانند از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی با کارشناسان سازمان سنجش مطرح کنند.

یکی از معروف‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی که نام آن تقریبا برای همگان آشناست، آزمون تافل (TEST OF ENGLISH AS A FOREING LANGUAGE) است. آزمون تافل توسط سرویس سنجش تحصیلی (ETS) دانشگاه پرینستون برگزار می‌شود. نمره کسب شده در این آزمون توسط متقاضی به مدت دو سال معتبر است و متقاضی پس از دو سال باید دوباره در آزمون شرکت کند. شرکت در آزمون تافل برای افرادی لازم است که قصد تحصیل در خارج از کشور و دانشگاهی که زبان تحصیل آن انگلیسی است.

البته برخی از دانشگاه‌ها در سایر کشور‌ها متقاضیان را بدون داشتن مدرک زبان پذیرش می‌کنند، اما در خود کشور و قبل از شروع دوره تحصیلی، دانشجو را ملزم به شرکت در کالج‌های زبان انگلیسی می‌کنند. آزمون تافل به سه صورت ارائه و برگزار می‌شود. آزمون تافل CBT: Computer- based Test – (تافل کامپیوتری) که در ایران برگزار نمی‌شود.

آزمون تافل PBT: Paper-based Test – (تافل کتبی / کاغذی) که سالی شش بار در کشور‌های مختلف برگزار می‌شود.

آزمون تافل iBT: Internet-based Test – (تافل اینترنتی) شیوه‌ی رایج آزمون تافل به حساب می‌آید و سالی ۳۰ تا ۴۰ بار در کشور‌های مختلف از جمله ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمون تافل سازمان سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

منبع ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود
  • زمان انتشار کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری
  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ سه‌شنبه منتشر می‌شود
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی