Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیکر حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم رسولی محلاتی با حضور مراجع و علما فردا در قم تشییع و به خاک سپرده می شود. ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پیکر حجت الاسلام و المسلمین  سید هاشم رسولی محلاتی روز یکشنبه با حضور مراجع و علما در قم تشییع می شود.

مراسم تشییع  ساعت 14/30  از مسجد امام حسن (ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود و پیکر این عالم ربانی در جوار آن بارگاه ملکوتی به خاک سپرده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین رسولی محلاتی به دلیل شدت بیماری شامگاه پنجشنبه 19 دی‌ماه جاری در تهران دعوت حق را لبیک گفت.

حجت‌الاسلام رشاد: صداقت و عنوان‌گریزی، از صفات برجسته مرحوم رسولی محلاتی بودروایت مرحوم رسولی محلاتی از ارادت امام‌خمینی (ره) به مجلس عزای حضرت زهرا (س)آیت‌الله مکارم شیرازی: حجت‌الاسلام محلاتی دانشمندی اهل‌ قلم بود

مرحوم رسولی محلاتی در سال 1309 در شهرستان‌ محلات استان مرکزی‌ دیده‌ به‌ جهان‌ گشود و از شاگردان‌ برجسته‌ امام خمینی (ره) و آیت‌الله‌ شیخ‌ عبدالکریم‌ حائری‌ یزدی‌ بود و در دوران مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی نقش موثری داشت.

وی عضو بیت امام راحل (ره) و دفتر مقام معظم رهبری و مسئول وجوهات و مسائل شرعی دفتر مقام معظم رهبری و سال‌ها نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود و در دانشگاه‌ امام صادق (ع) و دانشکده الهیات دانشگاه تهران نیز کرسی تاریخ اسلام را برعهده داشت.

رسولی محلاتی از سال 1372 تا 1382 نخستین رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بود و نمایندگی مردم استان تهران را در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری برعهده داشت.

از این پژوهشگر و نویسنده آثاری همچون تاریخ اسلام، کیفر گناه و آثار و عواقب خطرناک آن، قصص قرآن یا تاریخ انبیا، درس‌هایی از تاریخ تحلیلی اسلام، راهنمای بهشت یا بهشتیان از دیدگاه قرآن و حدیث، جنبه‌های اخلاقی و سیره عملی امام رضا (ع) و شرح تالیفات شیخ طوسی به یادگار مانده است.

انتهای پیام/452/ ع

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، دقایقی دیگر در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ از ساعت ۱۰ امروز و در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پیکر شهید محمد رنجنوش، از پیاده راه میدان امام خمینی (ره) تشییع و پس از پیمودن مسیر خیابان شهدا، در گلزار شهدای همدان آرام خواهد گرفت.

حاج محمد رنجنوش، شهید تازه شناسایی شده، متولد یکم فروردین ۱۳۴۰ در روستای قوره جینه کبودراهنگ است.

والدین این شهید گرانقدر به دیار باقی شتافتند و همسر بزرگوار شهید دو فرزند پسر شهید رنجنوش را پرورش دادند.

حاج محمد رنجوش از شهدای جاویدالاثر تیپ ۳۲ انصارالحسین همدان، ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای ۵ شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید گمنام در شهر نرجه
  • تشییع پیکر مطهر یک معلم شهید پس از ۳۹ سال
  • فیلم/ تشییع پیکر شهید گمنام در فرماندهی انتظامی تهران
  • تشییع پیکر شهید محمد رنجنوش در همدان
  • پیکر شهید غلامعلی عشیری در دزفول تشییع و به خاک سپرده شد
  • شهدای تازه تفحص شده در دزفول و اهواز تشیع شدند
  • پیکر‌های شهدای گمنام تشییع شدند
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، هم اکنون در همدان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، دقایقی دیگر در همدان