Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@20:38:41 GMT

بار دیگر کرامت مردم هدف قرار داده شد

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۱۱۵۵

بار دیگر کرامت مردم هدف قرار داده شد

پایگاه خبری جماران: مسئله آبان فقط بنزین نبود، مسئله ی کرامت مردم بود که در انبوه  دروغ ها و پرده پوشی ها نادیده گرفته شده بود و مردم را چنان بر آشفت.

در ترور شهید عزیز قاسم سلیمانی نیز بیش از هز چیز عزت و کرامت مردم بود که از سوی آمریکا هدف قرار گرفته شد و مردم را به اندوه و خشم و خیزشی عظیم  درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصل فاجعه و پرده پوشی های صورت گرفته در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی، نیز کرامت مردم را در چشم جهانیان هدف قرار داد واینک به التهاب، خشم و بهتی باورنکردنی دامن زده است که تلخی آن سالها در گوشه دل و جان و خاطر مردم لانه خواهد کرد.

این که در چنین سطحی،  هم به خود و هم به مردم، آن هم چنین مردم فداکار و فهیم و متمدنی دروغ بگوییم  و گمان گنیم چنین خطاهایی قابل پوشاندن است، نشان از آسیب و حفره ای خطرناک و خانمان سوز دارد که ریشه ی اعظم مفاسد و عقب ماندگی ها و از هم پاشیدگی هاست و سالهاست در حوادث تلخ دلسوزان کشور به  آن تذکر می دهند و متاسفانه هر بار به تهمت غیر خودی و یا همنوایی با بیگانه رانده می شوند و مسئولیت فجایع بر دوش دیگران انداخته می شود. 

باور کنیم،  دروغ  در تار و پود بسیاری از ما و سیستم هایمان لانه کرده  و کرامت خود و مردممان را نشانه رفته است. کرامت همه چیز است. وقتی به کرامت مردم توهین شده باشد، چاره اش آسان نیست.

بارها و بارها گفته شد که  دروغ تا ابد یک جریان یک سویه نیست و دو سویه خواهد شد و آنکه به مردم دروغ بگویذ خودش نیز راست نخواهد شنید. به دلایل ترویج دروغ اندیشه کنیم.  گر شیوه های نظارتی و نظارت عمومی را به رسمیت می شناختیم، اگر رسانه هایمان را آزاد و موثر می گذاشتیم و انحصار گریبانگیر نمی شد، اگر گمراه سازی  سکه رایج نبود و اگر راست گویی مجازات نداشت و راستگویان را به لکنت نمی انداختیم، دروغ و جعل این همه مجال نمی یافت و خودمان در دام آن گرفتار نمی شدیم.

باید تمام عوامل مستقیم و غیر مستقیم  این خطا و طراحان این لاپوشانی رسوا هر کدام و در هر سطحی که هستند  به سهم خود معرفی و مجازات شوند و راه های پیشگیری و عدم تکرار آن بارها و بارها مرور شود و موضوع به پایین دست ها ختم نشود. 

متاسفانه عوارض این خطا و پرده پوشی و بازی با کرامت مردم بسی دامنگیرتر و فراموش نشدنی تر از آن است که امروز تصور می شود و چندین نسل از این فاجعه سخن گفته خواهد شد

و البته مردم شریف و متمدن ایران از دل این فاجعه درسها خواهند آموخت. 

در میان مسئولان  نیز آیا کسی مانده است که به عمق اندوه این گل های پرپر شده  و بزرگی دروغ و اعتماد و اعتبار از دست رفته و آثاراین رسوایی در عرصه ملی و بین المللی، مسئولیت بپذیرد و مرهمی بر این داغ و اندوه و شرم و سرخوردگی ملی باشد؟ 

والسلام 

ابوالفضل فاتح 

21 دی ماه 1398

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی ابوالفضل فاتح ترور سردار سلیمانی اعتراضات آبان سقوط هواپیمای اوکراینی سقوط هواپیمای اوکراین سقوط هواپیمای اوکراین در ایران قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۱۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان

بخشی از نطق علی صالحی، سخنگوی شورای شهر اصفهان و از فعالان سابق دانشجویی به حمایت از دانشجویان دانشگاه های آمریکا اختصاص یافت.

کد خبر 750366

دیگر خبرها

  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • تاثیر مخرب دروغگویی بر سلامت مغز
  • پمپاژ دروغ‌های رسانه‌ای علیه دانشجویان معترض دانشگاه‌های آمریکا + فیلم
  • تصاویر وقوع یک فاجعه در شفت
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • تمجید آنروا از شجاعت خبرنگاران فلسطینی در پوشش تراژدی غزه
  • فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان
  • امام جمعه قم: مردم قدردان پلیس برای اجرای طرح نور باشند
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی