Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادبود گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید از بافت تاریخی بیرون برود و نباید محل پارکینگ خودروها شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا دادبود» شامگاه امروز در دویست و سومین جلسه رسمی و علنی صحن شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: با حضور شهرداری در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران موافق نیستم، دلیل آن این است که دستاوردهایی که میراث فرهنگی از این نمایشگاه بیان می کند  برای ما ملموس نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهردار گرگان ادامه داد: این نمایشگاه هزینه های زیادی تحمیل کرده و به اندازه ای که وقت گذاشتیم خروجی دریافت نکردیم.

 

دادبود بیان کرد: شهرداری گرگان به مجموعه صنایع دستی و گردشگری کمک هایی انجام داده ولی در قبل آن کمک های قابل توجهی دریافت نکردیم و هر چیزی در حوزه گردشگری اتفاق افتاده شهرداری با همت خود و حمایت های شورای اسلامی شهر گرگان انجام داده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه موضوعات اداری مطرح می شود و تنها شهرداری بخشی از این هزینه ها و موضوعات را پوشش می دهد.

 

شهردار گرگان به حضور در برنامه فرمول یک نیز گریزی زد و بیان کرد: دلیل دعوت در این برنامه به دلیل آن بود که شهرداری گرگان جزو  شهرداری برتر در حمل و نقل پاک بود.

 

دادبود با بیان اینکه بازتاب خوبی از برنامه سراسری داشتیم، خاطرنشان کرد: برای حضور در برنامه فرمول یک ریالی هم  هزینه نکردیم و  اگر برنامه برای شبکه ملی بسازیم صدها برابر بیشتر از حضور در نمایشگاه برای ما دستاورد خواهد داشت.

 

وی متذکر شد: صحبت من در آن برنامه مورد توجه بسیاری از افراد در کشور قرار گرفت و بازتاب در این گونه برنامه ها بیشتر است، در سال گذشته نصف روز توفیق حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران را داشتیم و اعتقاد من بر این است که اگر تاثیرگذاری در حوزه گردشگری و جاذبه ها می خواهیم به معرفی بافت تاریخی گرگان در سطح وسیع بپردازیم و مردم را دعوت کنیم نوروز را در یک بافت تاریخی متفاوت سپری کنند.

 

شهردار گرگان یادآور شد: این اقدام  منجر به رونق در بافت تاریخی گرگان می شود، در حال حاضر فصل آن است که در خصوص یکی از دستاوردهای گرگان آن هم احیای بافت تاریخی صحبت کنیم.

 

دادبود به ضرورت خروج اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی از بافت تاریخی گرگان تاکید کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید از بافت تاریخی بیرون برود و نباید محل پارکینگ خودروها شود و حال یک ساختمان دیگری نیز برای این اداره در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی مسجد سردار شهید قاسم سلیمانی کرمان سردار حاج قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی سردار قاسم سلیمانی نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران دادبود شهردار گرگان عبدالرضا دادبود بافت تاریخی گرگان بافت تاریخی شهر بافت تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج

مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌ معنوی و طبیعی کشور بر ضرورت بازنگری فنی حریم اثر تاریخی عمارت خسروآباد سنندج تاکید کرد و گفت: باید مطالعات لازم برای این محدوده در اسرع وقت انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، علیرضا ایزدی شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

وی افزود: باید حریم‌ها را با لحاظ اینکه مردم کمتر دچار آسیب شوند، اصلاح کنیم. مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج، خاطرنشان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود. در این بازدید مقرر شد مشاور واجد شرایط و صلاحیت کار در بافت‌های تاریخی تعیین و موضوع در کوتاه‌ترین زمان انجام شود. به گزارش ایمنا، عمارت خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده، بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کد خبر 748550

دیگر خبرها

  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است