Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم سومین سالگرد آیت الله هاشمی رفسنجانی و یاد بود شهید قاسم سلیمانی با ذکر خصایص و خصایل آیت الله هاشمی گفت: همواره بین شهید مطهری و آیت الله هاشمی رابطه نزدیک و عمیقی برقرار بود و از اینرو بنا به خاطرات شهید مطهری، استقامت در مسیر نهضت اسلامی را یکی از بارزه های مهم آیت الله می دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی مطهری با بیان اینکه ما افرادی داشتیم که انقلابی و دنبال سرنگونی طاغوت بودند ولی در راهشان استقامت نداشتتد افزود: اما آیت الله پایمرد بودند و در راه رسیدن انقلاب به پیروزی و استمرار و ثبات آن استقامت داشتند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: افرادی بودند که آرزوی سرنگونی داشتند ولی همراهی با کمونیست ها و مجاهدین خلق را هم می پسندیدند در حالی که آیت الله هاشمی مخالف این رویه بود.خود شهید مطهری در یکی از سخنرانی هایشان گفتند که ما نیز نگران بودیم که آیت الله هاشمی دنباله روی از مجاهدین را پیش گیرد اما آیت الله هاشمی در پاسخ این نگرانی گفتند " ما عدالت را به خاطر خدا می خواهیم " و همانجا خیالمان راحت شد.

 

فرزند شهید مطهری گفت: از صفات دیگر آیت الله خیر خواهی برای پیشوا و رهبران دین بود. در دوره امام ایت الله هاشمی واقعیات را با ایشان در میان می گذاشتند و همینطور بعد از امام با مقام معظم رهبری و به جرات می توان گفت بعد از شهید مطهری و آیت الله منتظری این آیت الله هاشمی بود که خیلی راحت با امام واقعیات رو در میان می گذاشت حتی اگر سبب تکدر ایشان می شد.

شاید مهمترین نمونه اش پایان دادن جنگ باشد.

 

مطهری در ادامه سخنان خود افزود: آیت الله هاشمی در مدیریت اجرا در بین روحانیون نیز یگانه بودند.شناخت سیاست و اقتصاد دنیا نیز از صفات بارز ایت الله بود و نمونه این امر هم رابطه ما با عربستان و دنیای اسلام و لزوم ورود سرمایه گذار خارجی در کشور بود . آیت الله اعتقاد داشتند رفع مشکلات کشور بدون روابط خوب با دنیا امکان پذیر نیست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دور بینی و اینده نگری نیز از صفات مشخصه ی این شخصیت بزرگ ایران بود و نمونه این امر هم پایمردشان در مسئله مترو بود.

مطهری همچنین در رسای سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی بسیار علاقه مند به آیت الله هاشمی بود، فردی اعتدال گرا بود و تصویری که از وی می سازند شاید درست نباشد.

وی افزود : شهید سایمانی اعتقاد داشت اگر می خواهیم فلسطین را آزاد کنیم این کار باید با وحدت مسلمانان جهات باشد. شهید سلیمانی همواره دنبال وحدت بود و شاید از این منظر با سید جمال الدین اسد آبادی بشود وی را مقایسه کرد که در بلاد اسلامی محبوب بود.

 

فرزند شهید مطهری در ادامه افزود : شهادت اثر خود را بر جامعه می گذارد ، شهادت تزریق خون است بر پیکر جامعه، شهادت مرگ آگاهانه در راه هدف های اسلامی است و امروز

این شهادت سردار سلیمانی سبب بازگشت اتحاد و وحدت به ایران شد .

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۲۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس

 به گزارش تابناک به نقل از کانال اخبار رهبر انقلاب، تصاویری از بازدید رهبر انقلاب از مانور شهادت درسال ۱۳۶۶ را مشاهده می کنید.

  مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 
 

 
 

به گزارش کانال اخبار رهبر انقلاب، مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 

 
 

دیگر خبرها

  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • مطهری امام
  • تأکید رئیس قوه قضائیه بر تدوین پیوست رسانه‌ای در آرا و تصمیمات قضائی
  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری