Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@23:28:47 GMT

پایش توزیع دارو‌های دامی در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۲۴۳۴

پایش توزیع دارو‌های دامی در کردستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، مجتبی ورمقانی گفت: با اشاره به اهمیت نظارت و کنترل دقیق بر توزیع و فروش دارو‌ها اظهار داشت: زنجیره توزیع دارو‌های دامی تحت رصد و پایش منظم بازرسان این اداره کل قرار دارد.

او افزود: با توجه به ضرورت شفافیت در امر توزیع دارو‌های دامی، نحوه تامین و مصرف دارو و مکمل‌ها و افزودنی‌ها در کارخانجات خوراک دام و طیور و واحد‌های دامی و مرغداری‌های استان مورد پایش قرار می‌گیرد که در این راستا یک هزار و ۷۹۸ مورد مربوط به مراکز مایه‌کوبی، داروخانه‌ها، درمانگاه روستایی - عشایری و شرکت‌های پخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورمقانی با اشاره به اینکه ۱۲۷ مورد دیگر از این رصد و پایش‌ها مربوط به کارخانجات خوراک دام و طیور و مکمل‌سازی بوده است، یادآور شد: ۵۲۷ مورد مرغداری و ۳۵۳ مورد دامداری است که این رصد‌ها همچنان در راستای تامین سلامت و بهداشت عمومی ادامه دارد.

او اضافه کرد: در این رصد و پایش‌ها ۱۶۷ قلم دارو و واکسن غیرقابل مصرف (تاریخ منقضی و قاچاق) به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز کشف و ضبط شده است.

ورمقانی با بیان اینکه در این مدت (ابتدای سال جاری تاکنون) ۱۵ مورد تخلف به مراجع قضایی، تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت و هیات بدوی نظام دامپزشکی معرفی شدند، گفت: یک درمانگاه روستایی و عشایری و یک داروخانه نیز در این ارتباط پلمب شد.
مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به اخذ ۱۰ نمونه PMS و ارسال به مرکز تشخیص در این مدت تاکید کرد: طی اجرای این طرح ۲ مورد داروی تقلبی نیز کشف و جمع آوری شد.

ورمقانی افزود: از دیگر برنامه‌ها در این راستا نمونه برداری و تمدید هشت مورد از پروانه‌های ساخت مکمل‌سازی سارال، تشکیل ۴ جلسه رصد و پایش، بازدید مشترک با نماینده جهاد و سازمان صمت از اتحادیه مرغداران گوشتی استان در جهت رصد و پایش اقلام استراتژیک، انجام هشت مورد گشت مشترک در شهرستان‌های با نماینده تعزیرات و صدور پروانه پخش شعبه استانی دارو پخش بوده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی داروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: ۱۰۱ فروند کشتی محصول غلات به وزن ۲۸۱ هزار تن فروردین ماه امسال در بندر امیرآباد تخلیه شد.

او افزود:این غلات شامل ذرت دامی، جو دامی و گندم از کشور روسیه و قزاقستان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: این کشتی‌ها توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد این شهرستان بازدید، نمونه‌برداری و و مجوز تخلیه صادر شد.

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • حبس و جزای نقدی بیش از ۷۴ میلیارد ریالی دو متهم پرونده اخلال در نظام توزیع دارویی آذربایجان غربی
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • کشف محموله دارو در زابل
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی