Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از شاتا، رضا رحمانی پس از نشست با اعضای اتاق تعاون ایران در گفتگو با خبرنگاران، بیان کرد: یکی از راهکارهای حل مشکلات در حوزه های اقتصادی حتماً استفاده از توان مردمی است و تعاونی‌ها گسترده ترین شبکه مردمی را از این نظر دارند.

می‌خواهیم از ظرفیت تعاونی‌ها از تولید تا توزیع بیشتر استفاده کنیم

وی تنوع فعالیت ها در همه حوزه‌ها و گستردگی در سراسر کشور را دو ویژگی تعاونی ها دانست و اضافه کرد: به نقش و اهمیت تعاونی ها باور داریم و با اتاق تعاون مراودات نزدیکی داریم و با هم به تفاهم هایی نیز رسیدیم و می‌خواهیم از ظرفیت تعاونی‌ها از تولید تا توزیع بیشتر استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی همکاری‌ها با اتاق تعاون، افزود: در توزیع و تولید برخی اقلام در ماه‌های گذشته تجربیات موفقی با اتاق تعاون داشتیم و عملیاتی شدن موارد مطروحه در جلسه امروز نیز در روند کار بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

رحمانی در خصوص تسهیل امورات پیش روی تعاونی ها گفت: قرار است کمیته ای مشترک با حضور اتاق تعاون تشکیل بشود تا مسایل و مشکلات را پیگیری و حل و فصل کند و همچنین زیرساخت های سامانه ای لازم را نیز فراهم می آوریم.

در تامین لاستیک عموماً مشکلی نداریم

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در موضوع لاستیک، اتاق تعاون و اتحادیه ها پای کار آمدند و به درخواست ما واردات را در این حوزه انجام دادند. البته امروز در تامین لاستیک عموماً مشکلی نداریم، تولید را جدی گرفتیم و اخیراً یک واحد جدید تولید لاستیک سنگین را در اردبیل افتتاح کردیم .

ظرفیت تولید لاستیک به بالای 50 درصد رسیده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: قبلا 30 درصد از نیاز کشور در حوزه لاستیک در داخل تولید می شد که الان این رقم به بالای 50 درصد رسیده است و واحدهایی هم که در دست احداث داریم این ظرفیت را بالاتر می برد تا به خودکفایی برسیم.

رحمانی گفت: اتاق تعاون در حوزه توزیع برخی کالاها به ویژه لاستیک به خصوص لاستیک سنگین( که تاریخ انقضا دارند) می توانند ورود کنند و مسایل و مشکلات فرآروی آنها را مورد پیگیری قرار می دهیم.

هپکو به دوران رونق خود بازمی گردد

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص کارخانجاتی مانند هپکو و آذرآب گفت: مشکلات آذرآب کمتر بوده و در ماه‌های گذشته هم اقداماتی برای حل و فصل آن شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در خصوص هپکو نیز موضوع سفارش گیری انجام شد و سازمان راهداری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان شهرداری ها و شرکتهای معدنی بزرگ پای کارآمدند و قرار شد نیازهای خود را از هپکو تامین کنند و با وجود این سفارشات هپکو به دوران رونق خود بازمی گردد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین

مسعود آرامیده معاون تعاون روستایی استان قزوین با اعلام اینکه در سال گذشته ۴۷ هزار و ۲۷۸ تن آرد روستایی در بین روستائیان استان توزیع شده است، گفت: توزیع آرد در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشته است و عمده شرکت‌های تعاونی روستایی عامل توزیع آرد روستائیان هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تامین و توزیع آرد به روستا‌های قزوین هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: آرد یکی از نیاز‌های ضروری و از مایحتاج روزانه مردم برای تامین غذا است، از این رو در این زمینه فعالیت‌ها به صورت دقیق و منظم رصد می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها، شبکه تعاون روستایی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه پایدار کشور به ویژه در جوامع روستایی ایفا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین