Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، در سال‌های اخیر و به‌ویژه با افزایش نرخ ارز، فرصت صادارت محصولات برای بسیاری واحد‌های کوچک و متوسط و صاحبان کسب و کار‌های نوین فراهم شده، اما بسیاری از آن‌ها از شیوه انجام صادرات آگاه نیستند. در این پیوند برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی و فناوری‌های نوین صنعت سوریه (DAMINDUSTECH ۲۰۲۰) از تحقق این مهم در این نمایشگاه برای نخستین بار خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری صاحبان کسب و کار‌های کوچک و متوسط بار‌ها و بار‌ها در گفتگو با خبرنگار ما از دولت می‌خواستند شرایط حضور تولیدکنندگان را در بازار‌های صادراتی فراهم کند.

برخی، همچنین خواستار اختصاص مشوق‌های صادراتی از سوی دولت شده و می‌گفتند: مشوق‌هایی همچون اختصاص غرفه یا پوشش دادن برخی هزینه‌ها، می‌تواند به حضور هرچه بیشتر محصولات ایرانی در بازار‌های خارجی بیانجامد.

در حالی که مجوز برگزاری نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی تکنولوژی و فناوری‌های نوین صنعت سوریه (DAMINDUSTECH ۲۰۲۰) به تازگی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران صادر شده و قرار است دمشق پایتخت این کشور از ۲۲ تا ۲۴ اسفندماه امسال میزبان نمایشگاه یاد‌شده باشد، «حسن مرتجی» برگزارکننده این نمایشگاه از برنامه‌ریزی برای حضور هر چه پر‌رنگ‌تر بنگاه‌های کوچک و متوسطی که امکان صادرات محصولات و تولیدات خود را ندارند، با شرایط مناسب خبر می‌دهد.

او گفت: حمایت از شرکت‌های ایرانی در بحث صادرات می‌تواند به ارز‌آوری و پایداری تولید در کشور کمک کند.

مرتجی افزود: اهمیت و ضرورت حضور کالا‌های ساخت یک کشور در بازار جهانی و در فضای اقتصاد جهانی از مهم‌ترین عوامل توسعه به شمار می‌رود؛ نقش صادرات در این بین به اندازه‌ای مهم است که بسیاری از کارشناسان صادرات را تنها مسیر موفق برای توسعه اقتصادی یک کشور در بازار جهانی می‌دانند.

این فعال اقتصادی بیان‌کرد: امروز دولت و بخش خصوصی به این اجماع رسیده‌اند که توجه جدی به صادرات غیر‌نفتی، پیدا کردن بازار‌های جدید صادراتی و رفع موانع پیش روی صادرات، از اصلی‌ترین راه‌های فعال‌تر کردن اقتصاد کشور است.

مرتجی گفت: بهترین راهکار برای توسعه بازار‌های صادراتی، تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی یا شرکت‌های مدیریت صادرات است تا با کاهش ریسک افراد، آن‌ها را به حضور در بازار‌های بین‌المللی راغب کند.

وی که سابقه برگزاری سه نمایشگاه در آستراخان روسیه، آوازه ترکمنستان و باکو جمهوری آذربایجان در سال جاری را در کارنامه دارد، افزود: حمایت دولت از صادرات و فراهم کردن شرایط رونق آن در شرایط کنونی، می‌تواند نجات‌بخش تولید و صادرات و عاملی برای دور زدن تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی ظالمانه باشد؛ در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نیز یکی از جهت‌گیری‌های اصلی، توسعه صادرات غیرنفتی است.

برگزارکننده نمایشگاه DAMINDUSTECH ۲۰۲۰ سوریه تاکید کرد: صادرات، محرک تولید و رونق آن است، باید مردم و جامعه را به سمت و سوی صادرات سوق دهیم که اشتغال و ارزآوری واقعی در آن است، نه در دلال بازی و سفته بازی در بازار‌های سکه، طلا، خودرو یا مسکن.

ارائه آموزش‌های صادراتی

وی همچنین از آموزش عملیاتی صادرات کالاها، محصولات و خدمات برای پیوستن به شبکه صادرکنندگان مبتدی کشور خبر داد و گفت: علاقه‌مندان پس از حضور در این کارگاه‌ها در ایران، می‌توانند با حضور در نمایشگاه سوریه غرفه استاندارد سه متر‌مربعی دریافت کرده و ضمن آشنایی عملی با مباحث صادراتی، به بازدید و بررسی مراکز تجاری دمشق بپردازند.

یارانه ویژه به بنگاه‌های حاضر در شهرک‌های صنعتی

مرتجی از ارسال نامه‌ای به «محسن صالحی‌نیا» مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد که طی آن، اعطای یارانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی برای بنگاه‌های کوچک و متوسط تابعه این سازمان به منظور حضور در نمایشگاه سوریه اطلاع‌رسانی شده‌است.

بر‌پایه این گزارش، صنعت ساختمان، راه‌سازی، بازسازی ابنیه، آب، برق و انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی، خدمات فنی و مهندسی، رنگ و روغن، تولید ابزار و ماشین‌آلات صنعتی، شیمیایی، کاشی و سرامیک و سرویس‌های بهداشتی، صنایع شوینده و بهداشتی، آلومینیوم، مصالح ساختمانی، برق و روشنایی، ذوب‌آهن، فولاد، لوله‌سازی، مبلمان، نساجی و بافندگی، پلاستیک، بسته‌بندی و چاپ، کاغذ و پالپ، ماشین‌های معدنی، حمل و‌نقل جاده‌ای، دریایی، کشتیرانی، ریلی و هوایی، صنایع خودروسازی و قطعات، لاستیک‌سازی، صنایع غذایی و کشاورزی، نوشیدنی، دام و طیور، صنایع دارویی و سلامت، تجهیزات پزشکی، فناوری‌های نوین، رایانه و غیره، بخش‌های مختلف این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

تراز تجاری ایران و سوریه در سال گذشته ۱۵۲ میلیون دلار به نفع ایران و در ۶ ماهه نخست امسال ۶۹ میلیون دلار بود و عمده کالا‌های صادراتی ایران به سوریه شامل ترانسفورماتورها، اسکلت ساختمانی، مکمل‌های دارویی، مخمر‌های فعال و ... است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد

اکبر ابدالی گفت: بخش تولید کفش ماشینی یکی از حوزه‌های موفق صنعت استان قم است که توانسته با ایجاد زنجیره‌ای پیوسته از ابتدا تا تولید نهایی محصول و حتی صادرات آن را به خوبی مدیریت کند.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: بهره‌برداران این صنعت با استفاده از دانش و فناوری روز جهان، مشغول تولید انواع کفش‌های ماشینی و صندل هستند و توانسته‌اند علاوه بر بازار ایران در بازار‌های بین المللی نیز جایگاه ویژه‌ای به‌دست آورند.

او ادامه داد: ظرفیت‌های این صنعت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به نمایش درآمد تا هم یکی از قابلیت‌های صنعتی استان قم به بازدیدکنندگان معرفی شود و هم بستری برای جذب سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این بخش باشد.

کفش و صندل از مهمترین کالا‌های صادراتی قم به بازار‌های جهانی است و در طول سال‌های اخیر ارز آوری خوبی برای استان به همراه داشته است.

 گزارش جمع بندی صادرات انجام شده از گمرکات استان قم در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، کفش و صندل در رتبه سوم کالا‌های صادراتی استان قرار دارد.

طی مدت یاد شده ۱۳ هزار و ۳۲۰ تُن انواع مختلف و متنوع کفش و صندل به ارزش ۲۳ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۲۰۲ دلار از گمرکات استان قم به کشور‌های هدف صادر شده که این آمار نشان دهنده موفقیت فعالان صنعت کفش قم در حوزه تجارت است.

فعالان این صنعت تلاش دارند تا در سال‌جاری علاوه بر حفظ بازار‌های موجود، در بازار‌های جدیدی نیز برای عرضه محصولات تولیدی خود حضور داشته باشند و در همین رابطه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده‌است.

کفش ماشینی از جمله خوشه‌های صنعتی موفق در قم است و فعالان این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه استان در صنعت کفش، محصولات تولیدی خود را به بازار‌های داخلی و بین‌المللی صادر می‌کنند.

حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.

لازم به ذکر است ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ از روز هشتم اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاه‌های بین‌المللی میلاد تهران آغاز و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد