Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای حضور در توکیو تمام زندگی‌ام را گذاشتم/ تا به اینجا مسئولان نگاه ویژه‌ای به کشتی نداشتند / درست است که ما تحریم هستیم اما این همه اختلاس هم می‌شود چهلمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی (گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی) در کرمانشاه برگزار شد و در پایان تیم ملی کشتی آزاد ایران موفق شد به مقام قهرمانی دست یابد و تیم‌های ارمنستان و روسیه دوم و سوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرویز هادی کشتی‌گیری بود که پس از غیبت در مسابقات جهانی، در جام تختی حضور یافت و مدال طلای وزن ۱۲۵ کیلوگرم را به خود اختصاص داد.
هادی در خصوص جام تختی به خبرنگار «ایران» گفت: «به دلیل آسیب دیدگی مسابقات جهانی را از دست دادم و برای حضور در جام تختی تنها 20 روز تمرین کردم و خودم را به جام تختی رساندم. مسئولان فدراسیون کشتی اعلام کرده بودند که جام تختی به نوعی انتخابی تیم ملی است و همه باید در این مسابقات شرکت کنند. برای حضور در جام تختی مصدوم نبودم اما با تمرین کم و با آمادگی 40 درصدی در مسابقات شرکت کردم.»
این آزادکار 125 کیلوگرم ادامه داد: «برنامه هایم بخوبی در حال اجرا است. خودم را آماده حضور در مسابقات المپیک می‌کنم. سطح مسابقات جام تختی خیلی بالا بود و کشتی گیرانی که می‌خواستند در انتخابی حضور یابند، در جام تختی روی تشک آمدند. این درست است که تیم‌های خارجی کمی در این مسابقات شرکت کردند اما سطح مسابقات به‌دلیل حضور کشتی گیران مطرح کشورمان بسیار بالا بود. اگر مشکل خاصی پیش نیاید در مسابقات انتخابی المپیک به روی تشک خواهم رفت و تا زمان اعزام به مسابقات کسب سهمیه که فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود، آماده می‌شوم و تا یک ماه دیگر به آمادگی مطلوب خواهم رسید.»
این آزادکار کشورمان تصریح کرد: «هدف بزرگم در زندگی ورزشی، حضور در المپیک و کسب خوشرنگ‌ترین مدال است. من 2 المپیک را از دست دادم و در المپیک لندن و ریو حضور نداشتم به این دلیل تمام فکرم حضور در المپیک توکیو است. برای حضور در توکیو تمام زندگی‌ام را گذاشتم تا با تلاش خودم و دعای خیر مردم یک مدال خوشرنگ در المپیک توکیو بگیرم. فقط المپیک و موفقیت در مسابقات المپیک توکیو را می‌بینم.»
او در خصوص توقع مسئولان ورزش از کشتی و کسب 4 مدال طلا در المپیک توکیو افزود: «همیشه توقعات از کشتی بالا بوده و به نوعی بار اصلی ورزش بردوش کشتی است. به قول محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید نگاه ویژه‌ای به کشتی داشته باشند. انتظار مسئولان از کشتی بیجا نیست چون همیشه کشتی ما افتخار آفرین بوده است. اما باید برای موفقیت در المپیک همه دست به دست هم بدهند.»
هادی ادامه داد: «ورزش ما در مقطع حساسی قرار دارد و اکنون زمان انتقاد نیست و موفقیت کشتی باعث افتخار ورزش و جامعه کشتی است. مردم ما با کشتی زندگی می‌کنند و اگر کشتی در المپیک مدال بگیرد و موفق باشد، مردم شاد خواهند شد اما زمانی که نتیجه بدی حاصل می‌شود مردم ما ناراحت و غمگین می‌شوند. ما در جامعه با مردم زندگی می‌کنیم و می‌بینیم که چقدر مدال‌آوری ما باعث خوشحالی‌شان می‌شود. تا به اینجا مسئولان نگاه ویژه‌ای به کشتی نداشتند. زمانی که می‌گویند پاداش بازی‌های آسیایی یا المپیک سکه است باید به وعده خود عمل کنند که البته در خصوص پاداش بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 به وعده خود عمل نکردند. عمل نکردن به وعده‌ها باعث دلسردی ورزشکار می‌شود.»
این کشتی‌گیر نامدار کشورمان در خصوص مهاجرت چند ورزشکار کشورمان به کشور دیگر بیان داشت: «من در سال 90  چند پیشنهاد داشتم و این پیشنهادات در رسانه‌ها هم مطرح شد اما هیچ گاه نتوانستم خودم را راضی کنم تا برای کشور دیگری کشتی بگیرم. هیچ زمان نمی‌توانم خودم را جای کسی که مهاجرت کرده، بگذارم چون همه در فشار اقتصادی هستند و ما هم تحت فشار هستیم و این گونه نیست که ما از نظر اقتصادی در رفاه باشیم. مردم هم از ما انتظار کمک مالی دارند، باید شرایط اقتصادی ورزشکار به گونه‌ای تأمین شود که به جز خودشان به نیازمندان هم کمک کنند. گاهی می‌شنویم که قهرمان جهان در حال دستفروشی است و افسوس می‌خوریم.»
او بیان داشت: «من به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای که 10 سال در سطح اول ورزش حضور دارم نباید دغدغه اقتصادی داشته باشم. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به تنهایی نمی‌توانند به مسائل اقتصادی ورزشکار رسیدگی کنند و باید در بخش کلان‌تر همچون ریاست جمهوری و مجلس به این موضوع رسیدگی شود. درست است که ما تحریم هستیم اما این همه اختلاس هم می‌شود. شرایط ورزش ما خوب نیست و مردم تنها دلخوشی‌شان در چنین شرایطی ورزش است و مردم با ورزشکاران زندگی می‌کنند. این گونه نشود که یک ورزشکار از سر اجبار و به‌دلیل مشــــکلات اقتصــــــادی تابعیت خود را تغییر دهد.»

بیرون گــــود
مخالفت فرمانداری تهران با تغییر نام خیابان تختی

عیسی فرهادی معاون استاندار و فرماندار شهر تهران با ارسال نامه‌ای به محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، با تغییر نام خیابان جهان پهلوان تختی در منطقه یک تهران به نام خیابان استاد جلیل شهناز مخالفت کرد. در نامه فرهادی در مورد تغییر نامه خیابان جهان پهلوان تختی آمده: «طبق بند (3) ماده واحده به دلیل مغایرت با بند (2) ماده (2) آیین نامه نامگذاری شهرها، خیابان‌ها، اماکن و مؤسسات عمومی مصوب 17 آذرماه 1375 و همچنین از آنجا که پهلوان تختی فردی شناخته شده در سطح ملی و بین‌المللی بوده و تغییر نام ایشان مورد اعتراض جمعی از پیشکسوتان کشتی ایران می‌باشد، مورد مخالفت قرار گرفت.»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی گیران نونهال کرمانی فاتح مسابقات قهرمانی کشور

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نونهالان کشور، انتخابی تیم ملی با کسب دو مدال طلا در ۱۲ وزن و رتبه هشتم تیمی با حضور تمامی استان‌های کشور برای کرمانی‌ها به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، در روز نخست مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی نونهالان کشور، محمدامین آذر پی را از استان کرمان در وزن ۴۱ کیلوگرم با شکست کلیه رقیبان و پنج برد با اقتدار قهرمان کشور و صاحب گردن‌آویز طلا شد.

در دومین روز مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی نیز امیرعلی مجازی دیگر کشتی گیر استان کرمان در وزن ۵۲ کیلوگرم با شکست کلیه رقیبان و پنج برد با اقتدار قهرمان کشور شد.

مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی به منظور حضور در مسابقات آسیایی در سالن هفتم تیر تهران برگزار شد و نمایندگان استان کرمان با این عناوین، جواز حضور در مسابقات کشتی فرنگی نونهالان آسیا را به‌دست آوردند.

به گزارش ایمنا، رده بندی تیمی رقابت‌ها به شرح زیر است: ۱- مازندران ۲- خوزستان ۳ لرستان ۴- اصفهان ۵- فارس ۶- کهگیلویه و بویراحمد ۷- البرز ۸- کرمان ۹- اروند ۱۰- توابع تهران و تهران

کد خبر 750295

دیگر خبرها

  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • سعداله یف: یک عبدالرشید متفاوت را در پاریس می بینید!
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • عفونت چشم کار دست زارع داد/آخرین وضعیت یزدانی برای حضور در المپیک
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می‌شود
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود
  • کشتی گیران نونهال کرمانی فاتح مسابقات قهرمانی کشور