Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@16:23:41 GMT

تغییری در روابط تهران - مسقط ایجاد نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۳۶۰۴

تغییری در روابط تهران - مسقط ایجاد نمی‌شود

به گزارش جماران؛ یک کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد: فوت سلطان قابوس، پادشاه عمان تاثیری بر روابط تهران – مسقط نخواهد داشت.

حسن هانی زاده با بیان اینکه سلطان قابوس در طول نیم قرن گذشته همواره تلاش کرد که روابط حسنه‌ای با ایران داشته و در تسهیل روابط ایران با برخی از کشورها نقش بسزایی داشت ، ادامه داد: در مقطعی که پادشاهی عمان از سوی گروه‌های کمونیستی تهدید می‌شد، رژیم گذشته ایران به این پادشاهی کمک کرد و این باعث گسترش روابط دو کشور شد

وی خاطرنشان کرد : بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  نیز این روابط گسترش بیشتری پیدا کرد چنانکه  شاهد سفر پادشاه عمان و وزیر خارجه این کشور به تهران بودیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این  کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه پادشاه عمان نقش تعدیل کننده‌ای در روابط ایران و کشورهای منطقه داشته و در جریان مذاکرات هسته‌ای نیز به انعقاد برجام کمک کرد، گفت: سلطان قابوس علی رغم فشارهای عربستان و آمریکا نقش چکش تعادل را در روابط ایران و شورای همکاری خلیج فارس ایفا می‌کرد.

وی با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های"هیثم بن طارق "پادشاه جدید عمان گفت: پادشاه جدید عمان پسرعموی سلطان قابوس بوده و او سال‌ها در کنار پادشاه به فعالیت مشغول بوده است. بنابراین تحت تاثیر خط مشی و سیاست‌های او است .

هانی زاده با اعتقاد بر اینکه روابط ایران و پادشاهی عمان در دوران جدید حفظ و پایدار خواهد ماند ، افزود: این احتمال وجود دارد که عربستان و آمریکا از فضای موجود استفاده کنند تا عمان روابط خود با ایران را کاهش دهد ولی به نظر می‌رسد که این تلاش‌ها به نتیجه نمی رسد و روابط تهران و مسقط در سطح گذشته خود باقی بماند.

وی افزود: پادشاه جدید عمان از نظر کاریزما مانند پادشاه سابق نیست ولی قطعا تجربیات آینده و گذشت سال‌ها باعث می‌شود که او از پختگی لازم برخوردار شود و همچنان عمان نقش چکش تعادل را در منطقه ایفا کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی حسن هانی زاده خلیج فارس عمان برجام سلطان قابوس قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجری: بعضی وزرا از حضور در دولت پشیمان هستند/ برخی نقش شاه سلطان حسین را بازی می کنند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

‏بعضی مدیران ⁧‫#دولت_رئیسی‬⁩ نقش ⁧‫#شاه‌سلطان‌حسین‌صفوی‬⁩ را بازی می‌کنند و با آمارهای قلابی،دل خود و رئیس‌جمهور را خوش می‌کنند.

‏عده ای هم در پستهای‌اقتصادی با ایفای نقش ⁧‫#محمودافغان‬⁩ مملکت را ویران می‌کنند.

‏جمع کوچکی از وزرا هم پشیمان از حضور در دولت،لحظه شماری می‌کنندتا دولت تمام شود!

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902683

دیگر خبرها

  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • رزرو هتل در مسقط برای سه روز
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • داغ شدن زمزمه‌های ورود اژدهای سرخ برای مهار ایران؛ اهرم فشار پکن کجاست؟
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • مهاجری: بعضی وزرا از حضور در دولت پشیمان هستند/ برخی نقش شاه سلطان حسین را بازی می کنند
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)