Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@15:28:24 GMT

اینجا همیشه بهار است

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۳۶۵۴

اینجا همیشه بهار است

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، از نمایشگاه گل‌وگیاه که سخن به میان می‌آید، تصاویر زیبا و پرطراوت در ذهنت شکل می‌گیرد، ورود به فضایی زیبا، معطر، خوش رنگ و لعاب و آرایش شده در این وانفسای دود و اضطراب برای دمی آرامش تو را به سوی خود فرا می‌خواند.  
حتی این فضا‌ها و مکان‌ها افراد خسته از تکرار‌های زندگی را نا خود آگاه برای حضور در چنین مجموعه های  تشویق می‌کند تجربه لذت بخش قدم زدن در معابر مملو از گل‌های رنگارنگ و استشمام عطر و بوی  زیباترین مخلوقات خداوندی بسیار لذت بخش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نمایشگاه گل و گیاه در ورودی شرقی زنجان مجموعه بسیار زیبایی از انواع گل‌ها را فراهم کرده اینجا حال و هوایش همیشه  بهاریست خزان و سرما نمی‌شناسد، زیباییش آنقدر هست که پای هر زنجانی را برای یکبار هم شده به اینجا باز کند.  
این مجموعه فرصتی برای زنجانی‌ها بوجود آورده که نه تنها فارغ از دو و دم و آلودگی‌های صوتی، بصری، آب، خاک و هوا دقایقی پر از آرامش را تجربه کنند بلکه بتوانند گل و گیاه مورد علاقه خود را با هزینه مناسب و صرف کمترین وقت برای آپارتمان و منزل خود تهیه کنند.  
عطش دیدار زیبایی‌ها مرا به سمت این نمایشگاه می‌کشاند وارد سالن که شدم در اولین غرفه گلدان‌های بزرگ که سراسر غرفه را سبز رنگ کرده بودند به چشم می‌آمدند و در سمت راست راهرو نیز غرفه‌های رنگی‌تر شده و گل‌های متنوعی جانمایی شده بودند.
اینجا همه چیز زیباست بو و عطر گل‌ها پایت را از زمین جدا می‌کند و تا بی کران‌ها می‌برد.    
مکانی که بنظر می‌رسد می‌توان به آن بعنوان یک ظرفیت در رشد و توسعه صنعت گل و اشتغالزایی توجه کرد.    
کریمی مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در باره این مکان به خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، می‌گوید: پراکندگی گل فروشی‌ها در سطح شهر و ضرورت توجه به رفاه حال مردم در تهیه گل‌ و گیاه مورد  علاقه خود ما را به فکر ایجاد مجموعه‌ای انداخت که بتوانیم در این زمینه خدمات بهتری به همشهریان ارائه دهیم .
او ادامه داد: این مجموعه به بخش خصوصی اجاره داده شده و تعدادی از فعالین گل و گیاه علاوه بر فروش به همشهریان نسبت به نگهداری گل‌های آپارتمانی مشاوره می‌دهند.
تاثیر نگهداری گل و گیاهان در منزل و محیط کار از دیدگاه روانشناسان این روز‌ها خیلی‌ها نداشتن حیاط مستقل یا کوچک بودن فضای آپارتمان را بهانه می‌کنند و می‌گویند نگهداری از گل‌ها و گیاهان در فضای کوچک آپارتمان‌های امروزی کار مشکلی است. اما اگر بدانید نگهداری از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی چه فوایدی دارد، برای ایجاد یک فضای سبز کوچک در منزلتان درنگ نمی‌کنید.  
گیاه در واقع فیلتر طبیعی هوای خانه است. تولید اکسیژن، دور کردن آلوده کننده‌ها از هوای خانه، ایجاد رطوبت لازم در خانه و جذب آلودگی‌ها از هوای اتاق از دیگر فواید گیاهان خانگی است.
برخی از گیاهان خانگی به دفع سموم خطرناک موجود در خانه کمک می‌کنند. بررسی‌ها نشان داده که با نگهداری گیاهان در محیط خانه و محیط کار علائمی، چون سردرد، استرس، خواب آلودگی و سرماخوردگی کاهش می‌یابد.    
گل و گیاهان از نظر روانی فواید زیاد دارند. وجود گل و گیاه در فضای خانه و اتاق کار موجب شادی، کاهش خستگی، کاهش استرس و افزایش کارایی خلاقیت در فرد می‌شود.
با یکی از غرفه دار‌ها در مورد خواص گل‌های آپارتمانی صحبت می‌کنم،  او به خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، می گوید: چند سالیست که در کار گل و گیاه است.   او ادامه می دهد: گل‌ها موجودات زنده اند و همه گیاهان آپارتمانی برای رشد و ادامه حیاط نیاز به رسیدگی دارند و دانستن نکات اولیه نگهداری یک گیاه از پایه‌ترین اطلاعات لازم قبل از خریدن هر گیاهی است.    
او می‌گوید :بیشتر مشتریانش گل‌ها را برای شادابی فضای خانه و یا به عنوان تصفیه محیط زندگی شان خریداری می‌کنند.    

  این فعال گل و گیاه ادامه می‌دهد:گل‌های رنگی در روحیه افراد بسیار تاثیر گذار هستند و گل‌های همانند پوتوس، سرخس و کوروتون برای تصفیه محیط منازل و آپارتمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند به همین جهت مشتریان زیادی دارند.
نزدیک غرفه‌ای می‌شوم که خانم و آقایی مشغول خرید گل هستند خانم بادیدن ما می‌گوید: خیلی به گل‌ها علاقه دارم و به مناسبت‌های مختلف مخصوصا روز‌های تولد آنرا به عزیرانم هدیه می‌دهم.    
او می‌گوید:گل، چون موجود زنده است در خانه موجب انرژی مثبت می‌شود و من سعی می‌کنم که حتما از گل‌های آپارتمانی درمنزلم استفاده کنم.   آقای حیدری یکی دیگر از غرفه داران است او به خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،می‌گوید: اینجا تنها نقطه‌ای از شهر است که می‌توانیم تجمع انواع گل‌ها را ببینیم و مردم می‌توانند راحت تر به گل‌های مورد علاقه خود دسترسی دارند.  
او ادامه می‌دهد: در این مجموعه از ۵ هزار تومان گل داریم تا گل‌های میلیونی و مردم می‌توانند بنا به بودجه خود آن را تهیه کنند.

محمدی مدیر این مجموعه نیز به خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، می‌گوید: این مرکز با ۲۰ غرفه به همشهریان در مورد گل و گیاهان آپارتمانی خدمات ارائه می‌دهد.         او می‌گوید: این مجموعه نه تنها زمینه اشتغال ۲۰ نفر را بصورت مستقیم فراهم کرده بلکه با تمرکز انواع خدمات و تنوع بالای گل و گیاه در این مجموعه زمینه راحتی همشهریان را در تهیه گل‌های مورد علاقه و مشاوره گیری نسبت به نگهداری آن‌ها را فراهم کرده است.
مدیر این مجموعه می‌افزاید: در این مجموعه انواع گل‌های آپارتمانی، رنگی و انواع کاکتوس را می‌توان با صرف کمترین وقت تهیه کرد.     محمدی می‌گوید: نگهداری مناسب از گیاهان آپارتمانی همیشه دغدغه علاقمندان به گیاهان است و همه ما دوست داریم تا بهترین محیط را برای گیاهان خود فراهم کنیم و از تماشای ظاهر زیبا و رشد خوب گیاه محبوبمان لذت ببریم.
او ادامه می‌دهد: وقتی که از نگهداری گیاهان صحبت می‌کنیم، باید به چند مورد توجه کنیم. مثل رطوبت و نوع خاک، نور، دما، رطوبت هوا، کود و گلدان مناسب، حشرات موذی و آبیاری.  
محمدی می‌افزاید: هر گیاهی نیاز به مراقبت مخصوص خود دارد. پس بهتر است نوع گیاه خود را بدانید و در مورد شرایط ایده آل نگهداری آن هم مشاوره بگیرید، اما بین تمام این موارد نکته‌هایی در رابطه با آب دادن و کود مناسب، که دو عامل اصلی سلامتی و شادابی گیاه است که باید حتما در نظر گرفته شوند.    
مدیر این مجموعه زیبا ادامه می‌دهد: در مورد آبیاری باید توجه کرد که در فصل پاییز و زمستان وقتی که مطمئن شدیم خاک گل کاملا خشک است، اقدام به آبیاری کنیم تا گیاه بر اثر آب دادن زیاد دچار خفگی نشود.
اجاقلو مدیر امورباغبانی جهاد کشاورزی استان زنجان نیز  به خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،می گوید: در سال حدود ۱۰۵ هزارو ۷۰۰  نوع گل و گیاه آپارتمانی و ۳۲۰ هزار شاخه بریده گل رز در گلخانه‌های استان زنجان تولید و روانه بازار می‌شود.   بعد از دیدن این مجموعه زیبا و حس خوب حاصل از آن به سراغ آقای احمدی روانشناس  می روم  و در مورد تاثیر گل ها بر روح و روان افراد می پرسم او به خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، می گوید: طبیعت و زیبایی‌های آن همیشه مورد توجه بوده و حاوی انتقال حس آرمش، شادی، لذت و عاملی برای تسکین و کاهش آلام، حالات ناخوشایند روحی و روانی بوده و می‌باشد.  

او می افزاید: ارتباط روزانه با گل و گیاه می‌تواند احساس سرزندگی، طراوت و نشاط را با انسان هدیه دهد و مهربانی، ارتباط مثبت با اطرافیان و حس مثبت و به تبع آن رفتار و انرژی مثبت را در افراد نمایان سازد.     این روانشناس معتقد است: بر اساس پژوهش‌ها و یافته‌های علمی در مکان‌ها و مراکزی که گل و گیاه وجود دارد خلاقیت افراد بیشتر بروز می‌کند و حالات روحی نامتعادل کاهش یافته و موجبات شادی، کاهش استرس و ایجاد یک اتصال عصبی مثبت را موجب می شود.     احمدی می گوید :نگاه کردن به گل و گیاه به مدت مدید و طولانی باعث تثبیت احوال خوش و نگرش مثبت به زندگی می شود و روابط را در مکانی که گل و گیاه هست (منزل، محل کار و...) تسهیل کرده و هیجان و سرزندگی را القا می کند.       او می افزاید :استشمام عطر گل باعث تحریک محرک‌های عصبی مغز شده و باعث افزایش تولید آنزیم‌های عصبی خوشایند و تاثیر موثر و مثبت آن در افزایش انرژی و سلامتی جسم خواهد شد.   گزارشی از زهرا نصیری   انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گل و گیاه آپارتمانی گلخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۳۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، در نشست امروز شورای کشاورزی استان از سایت مدیریت ستاد گیاهان دارویی به نشانی نشانی www.herbalplant.ir رونمایی شد.
دهقان پور رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: رونمایی از این سایت سبب می‌شود اطلاعات تولید و فراوری گیاهان دارویی و میزان کشت و محل کشت آن‌ها برای سرمایه گذاران مشخص می‌شود.
فارس با داشتن بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی زیر کشت گیاهان دارویی تولید بیش از نیمی از گیاهان دارویی کشور را در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داد.
در این نشست همچنین برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی علاوه بر اعتبارات ملی، بودجه استانی هم در نظر گرفته شد استاندار فارس در این نشست بر علمی‌تر شدن تولید و بهره‌برداری محصولات حوزه کشاورزی تاکید کرد و از متولیان خواست در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی از هوش مصنوعی استفاده کنند.
دکتر ایمانیه استاندار فارس  هم در این نشست بر علمی‌تر شدن تولید و بهره‌برداری محصولات حوزه کشاورزی تاکید کرد و از متولیان خواست در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی از هوش مصنوعی استفاده کنند.
 در این نشست همچنین برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی علاوه بر اعتبارات ملی بودجه استانی در نظر گرفته شد.
حل مشکل کاهش سهم سوخت ادوات کشاورزی و تلاش برای پیشگیری از پیشروی ملخ‌های مراکشی در مزارع و باغ‌های فارس از دیگر مباحث مطرح شده در شورای کشاورزی بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه توسط سپاه زنجان در هفته عقیدتی
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های۲ متری
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند