Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولسی گابارد روز شنبه در صفحه شخصی خود مصاحبه با فاکس نیوز را قرار داد که در آن اظهار کرد: ما باید چشمانمان را نسبت به این شرایطی که در آن هستیم، باز کنیم. فاصله بسیار اندکی با جنگ با ایران داریم که جنگ‌هایی را که تا کنون دیده ایم همچون جنگ افغانستان و عراق می توانند در مقابل آن ناچیز باشند.

وی افزود: این شرایط می تواند برای جان‌ آمریکایی ها و دلارهای مالیات دهندگان آن پرهزینه باشد و مشخص نیست همه این کارها برای رسیدن به چه هدفی است؟ فکر می کنم این موضوع، معمای واقعی در تصمیم رئیس جمهوری ترامپ برای حذف (سردار سلیمانی) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داوطلب دموکرات برای ریاست جمهوری آمریکا ادامه داد: ما باید مطمئن شویم که مبنای تصمیم فرمانده کل نیروهای مسلح ما (رئیس جمهوری آمریکا)، دستیابی به بهترین منافع برای ایمنی و امنیت مردم آمریکا و امنیت ملی ما خواهد بود اما در این خصوص اینگونه نبوده است.

گابارد در پاسخ به اینکه اگر در کاخ سفید باشید و با این مساله روبرو شوید که یک پیمانکار شما کشته شده یا اینکه حاکمیت و تمامیت ارضی آمریکا تحت حمله قرار گرفته است، چه اقدامی می کنید، گفت: ما برای تشنج زدایی از این شرایط تلاش می کنیم. ما باید بفهمیم این مسایل یک شبه ایجاد نشده است.

وی یادآور شد: این مسایل با خروج ترامپ از توافق هسته ای ایران، دور شدن از دیپلماسی، افزایش تشنج بین ایران و آمریکا و افزایش تحریم‌های فلج کننده به عنوان محاصره مدرن علیه ایران و اعزام نیروهای بیشتر و بیشتر به منطقه و شناسایی نیروی نظامی ایران به عنوان یک نیروی تروریستی آغاز شد.

عضو مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد: این‌ها تنش با ایران را افزایش داد. کاری که با هیچ کشوری در سراسر جهان پیش از این انجام نشده است. این جایی است که او (ترامپ) منافع و امنیت ملی ما را مورد توجه قرار نداده است.

گابارد با تاکید بر اینکه ترامپ امنیت ملی آمریکا را تضعیف کرده است، توضیح داد: هر روزی که ایران در این توافق نباشد، همانگونه که اعلام کردند بیش از این از محدودیت‌های این توافق تبعیت نخواهند کرد، به معنای نزدیک شدن به توسعه توانایی‌های سلاح های اتمی است که ما و جهان را در معرض خطر قرار می دهد.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که نیروهای ما در عراق بیش از این بر روی مبارزه با داعش و القاعده و جلوگیری از احیای آنها، تمرکز نخواهند داشت. همانگونه که فرمانده ما گفت آنها اقدام بیشتری در این رابطه انجام نمی دهند چرا که تمرکز نیروهای ما باید بر روی ایران باشد. از این رو، احیای القاعده و داعش هم می‌تواند برای امنیت ملی ما خطر آفرین باشد.

این داوطلب ریاست جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که اگر بدانید تهدید فوری علیه نیروهایتان از جانب یک شخص وجود دارد، آیا برای حذف وی اقدام نمی کنید، گفت: من تنها داوطلب ریاست جمهوری هستم که به عنوان نیروی مسلح در اوج جنگ عراق حضور داشته ام.

گابارد افزود: من به خوبی می دانم که در هر دو طرف چه اتفاقی می‎افتد و چگونه ما در چالش‌های آنجا تعامل می کنیم اما نکته اصلی در این است که فرمانده کل نیروهای مسلح نباید بر این مبنا تصمیم بگیرد که چه کسی بد است و دست چه کسی به خون آلوده است، بلکه فرمانده کل نیروهای مسلح باید تصمیمی بگیرد که برای منافع و امنیت ملی ما بهترین تصمیم باشد.

وی تصریح کرد: تصمیم ترامپ چقدر امنیت ملی ما را تضعیف کرد و ایمنی آمریکایی ها را کاهش داد.

عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اظهارات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان که اشاره کرده بود نیروهای آمریکایی عمودی وارد منطقه می شوند و افقی خارج، گفت: سخت است در این باره اظهار نظر کرد اما این سخنرانی نشان داد که ترامپ بیشتر این تنش جدی را به سمت جنگ برده است که بیش از گذشته آمریکایی‌ها و نیروهای ما را در منطقه در معرض خطر قرار می دهد.

گابارد خاطرنشان کرد: این همان دلیلی است که من خواستار بازگرداندن فوری نیروهایمان از عراق و سوریه هستم. در غیر این صورت، تداوم حضور ما در آنجا، ما را در باتلاق جنگ بی پایان دیگری قرار می دهد که هیچ کسی نمی تواند مشخص کند پیروزی چگونه خواهد بود و چگونه به منافع و امنیت ملی و مردم ما خدمت خواهد کرد.

برچسب‌ها حزب دموکرات آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب دموکرات آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ قاسم سلیمانی حزب دموکرات آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ بهترین دوست اسرائیل!

گلن بِک، شخصیت رسانه‌ای معروف محافظه‌کاران آمریکا در واکنش به تجمع‌های اعتراضی این روز‌های دانشجویان گفت: ممکن است که میلیون‌ها دانشجو به اسرائیل اعتراض کنند، ولی اگر ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۴ شود، اسرائیل دوباره یک دوست وفادار در کاخ سفید دارد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، وی افزود: کلیف سیمز، معاون سابق اطلاعات ملی آمریکا (مشاور امنیتی فعلی ترامپ) به من گفت که ترامپ چقدر مصمم بود تا سفارت آمریکا در اسرائیل را به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل کند.

کلیف نقل می‌کرد که ترامپ به او گفته «من وعده دادم که این کار را می‌کنم و واقعاً هم این کار را انجام دادیم.»

دیگر خبرها

  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • ویدیو/ از طرح دغدغه‌های کارگران تا دوری از باندهای قدرت و ثروت
  • دوری قهرمان نامدار کشتی ایران از تمرینات +عکس
  • دلیل دوری ستاره کشتی ایران از تمرینات مشخص شد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • کمیسیون عملیات مرزبانی در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین