Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز یکشنبه به نقل از چندین منبع آگاه گزارش داد: آمریکا پس از بررسی‌های انجام شده در پی کشته شدن سه آمریکایی که در تیراندازی ماه گذشته ازسوی یک نظامی سعودی انجام شد، قصد اخراج چندین افسر آموزشی عربستان را دارد.

براساس این گزارش، بیش از 10 افسر سعودی که در پایگاه‌های نظامی آمریکا آموزش می‌بینند، اخراج خواهند شد؛ اما دو منبع آگاه گفتند که این افراد متهم به همکاری با عامل تیراندازی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یک مقام وزارت دفاع آمریکا و یک منبع آگاه دیگر گفت که چندین افسر سعودی در حال آموزش در پایگاه‌های آمریکا متهم به سوء استفاده جنسی از کودکان هستند.

«رابرت کارول» سخنگوی پنتاگون گفت که به دنبال حادثه تیراندازی ماه گذشته در پایگاه هوایی پنساکولا در ایالات فلوریدا، وزارت دفاع آمریکا فرایند پذیرش دانشجویان افسری خارج را بازبینی و آموزش آنان را به کلاس‌های درس محدود کرده است.

افسران آموزشی نیروی هوایی سعودی که در این پایگاه در حال آموزش دیدن هستند، در طول تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) درباره این حادثه تیراندازی در اقامتگاه‌ خود حبس شده بودند.

یک مقام آگاه گفت که انتظار می‌رود وزارت دادگستری آمریکا حادثه تیراندازی در پایگاه هوایی پنساکولا را «اقدام تروریستی» اعلام کند.

رسانه‌های آمریکایی در تاریخ ۱۵ آذرماه از وقوع یک تیراندازی جمعی در پایگاه هوایی پنساکولا متعلق به نیروی دریایی آمریکا در ایالت فلوریدا خبر دادند.

در این حادثه یک دانشجوی سعودی به سوی هم قطاران آمریکایی‌اش آتش گشود که در نتیجه آن چهار نفر از جمله عامل این تیراندازی کشته و تعدادی غیرنظامی مجروح شدند.

برچسب‌ها عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا وزارت دفاع آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا وزارت دفاع آمریکا عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا وزارت دفاع آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مرکز دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه با انتشار گزارشی فاش کرد که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در جریان تجاوزات مداوم خود به نوار غزه از ۷ اکتبر گذتشه، تعدادی از مدارس این باریکه را به پایگاه‌های نظامی و مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است.

در ادامه گزارش این مرکز آمده است: اسرائیل عمداً در حال نظامی کردن زیرساخت‌های غیرنظامی و تبدیل مدارس و مراکز آموزشی به پایگاه‌های نظامی به عنوان بخشی از حمله نظامی مداوم خود به نوار غزه برای هفتمین ماه است. ارتش اشغالگر اسرائیل نه تنها به طور برنامه‌ریزی شده و گسترده مدارس را با بمباران و تخریب گسترده هدف قرار می‌دهد و غیرنظامیانی را که به مدارس فرار کرده‌اند، قتل‌عام و اعدام می‌کند، بلکه تعدادی از مدارس را به پایگاه‌های نظامی و محل تمرکز نیروها و وسایل جنگی، مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است که نقض آشکار قوانین بین المللی و قوانین جنگ به شمار می‌رود.

این گزارش می‌افزاید: این جنایت‌های رژیم اشغالگر اسرائیل نشان دهنده گسترش میراث استعماری مبتنی بر سلطه و از بین بردن مؤلفه‌های اصیل و اساسی مردم فلسطین به ویژه فرهنگی و آموزشی است. ارتش اشغالگر در جریان تهاجم خود به اکثر مناطق نوار غزه، مدارس را به پایگاه‌های نظامی و بازداشتگاه تبدیل کرد، از جمله مدرسه ابتدایی صلاح الدین در شهر غزه که مله فوریه گذشته به مرکز بازداشت و بازجویی صدها غیرنظامی تبدیل شد.

مرکز دیده‌بان اروپا- مدیترانه اعلام کرد: اسرائیل ۸۰ درصد مدارس غزه را به طور کامل یا جزئی ویران کرده است و حتی مدارس سازمان ملل که به مراکز پناهگاه تبدیل شدند، مورد حملات شدید اسرائیل قرار گرفتند و این حملات در همه مناطق از جمله مناطقی که ارتش اشغالگر آن‌ها را «امن» اعلام کرده است، ادامه دارد. علاوه بر ده‌ها هزار شهید و مجروح در غزه، حداقل 625 هزار دانش‌آموز و دانشجو همچنان از حق تحصیل محروم هستند و شش دانشگاه در نوار غزه ویران شدند و یکی از آنها هفته‌ها پس از استفاده به عنوان پایگاه نظامی بمباران شد.

کد خبر 6094225

دیگر خبرها

  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا