Web Analytics Made Easy - Statcounter

قربان نباتیان، روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارگران مشغول در پروژه‌های عمرانی استان ۱۷۰ میلیارد ریال از پیمانکاران مطالبه داشتند که این رقم اکنون به ۱۲۰ میلیارد ریال رسیده است.  

وی افزود: پیمانکاران عمرانی، متاثر از شرایط اعتباری، در پرداخت مطالبات کارگران به مشکل برخورد کرده اند که البته با پیگیری های انجام شده، قول های مساعدی برای پرداخت این مطالبات داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شمار این کارگران را بیش از ۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این مطالبات بیشتر مربوط به کارگران پیمانکاران پروژه های راه‌سازی و یا سدسازی است.  

نباتیان در خصوص مشکلات کارگران و کارفرمایان استان گفت: در ۹ ماهه امسال،  هزار و ۱۱۷ مورد دادخواست کارگران از کارفرمایان در هیات های حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است که بیشترین موضوع اختلاف کارگر و کارفرما، مربوط به حقوق معوق، پرداخت نشدن حقوق و مزایا، اخراج از کار و تقاضا برای بازگشت به کار بوده است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: در این مدت ۳۰ درصد از اختلاف ها، منجر به سازش شده است.

وی خاطرنشان کرد: از نیمه دیماه امسال، سامانه جامع روابط کار در استان راه اندازی شده است و خدمات در این زمینه از طریق این سامانه بررسی می شود.

نباتیان افزود: کارگران باید برای دریافت خدمات مربوط به روابط کارگری و کارفرمایی، درخواست خود را در سامانه ثبت کنند.  

کارگران خراسان شمالی در ۹ هزار و ۷۵۰ کارگاه مشغول به کار هستند.  

برچسب‌ها بجنورد کارفرما کارگر اداره کل تعاون کار و امور اجتماعی استان خراسان شمالی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کارفرما کارگر خراسان شمالی بجنورد کارفرما کارگر خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است

محمد صالح پیروتی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در این شهرستان بروز بوده، گفت: ضروری است کارفرمایان بیمه‌های کارگران را متناسب با رسته شغلی خود پرداخت کرده و نسبت به طرح طبقه بندی مشاغل اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: هر میزان سرمایه‌گذاری‌ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادر خواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

مهاباد دارای ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • پرداخت ۱۵ درصد از مطالبات بازیکنان استقلال
  • دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است