Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن بهشتی پور تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با جام جم آنلاین افزود: آقای ترامپ به طور شفاف ماهیت آمریکا را مطرح می کند و می گوید ما ۵۲ سایت در ایران را خواهیم زد که برخی دارای ارزش و اهمیت بالایی برای ایران و فرهنگ ایرانی دارد.

بهشتی پور تصریح کرد: به نظر من، آمریکا می خواهد به طور مثال حرم امام رضا یا تخت جمشید یا حوزه های علمیه و یا مراکز دیگری را بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشان می دهد مسیر آمریکا و داعش یکی است. داعش هم مناطق فرهنگی را هدف قرار می داد. متاسفم که چنین شخصی رییس جمهور آمریکا است. ولی او با صراحت موقعیت تجاوزکارانه آمریکا را به جهان معرفی می کند و جای خوشحالی است که چنین چیزی وجود دارد. ولی ماهیت این رییس جمهور متفاوت است.

او افزود: ترامپ همواره به دنبال ماجراجویی است و می خواهد با اقدامات خود کاری متفاوت انجام دهد. به نظر من، با اینکه این حرف به ظاهر بلوف سیاسی است اما باید جدی گرفته شود. چون او متعادل نیست.

بهشتی پور با اشاره به جلسه شورای امنیت عراق درباره خروج امریکا از این کشور که کردها مخالف این خروج هستند گفت: خروج آمریکا از عراق دستآورد بزرگی برای منطقه بشمار می اید. آمریکا عامل ناامنی در منطقه است و امیدواریم خروج او به مراحل بعدی و خروج از سایر کشورهای منطقه بینجامد.

وی در ادامه اظهار کرد:مخالفت کردها به این دلیل است؛ با توجه به درسی که در سوریه گرفتند و آمریکا کردهای سوری را وجه المصالحه کرد. همچنان به یاد دورانی هستند که آمریکا در منطقه پرواز ممنوع ایجاد کرد و به صدام اجازه بمباران کردستان عراق را نداد و بعدها اقلیم کردستان تشکیل شد و عملا به سمت تجزیه عراق رفت.

بهشتی پور ادامه داد: شاید کردها این مساله را برای خود مغتنم می دانند ولی تجزیه در طولانی مدت به ضرر کردها خواهد بود. آمریکا با رییس جمهوری مثل ترامپ نشان داده که همه چیز را برای خود می خواهد. او با صراحت گفت اگر در سوریه هستیم در منطقه ای هستیم که می خواهیم نفت استخراج کنیم بنابراین کردها باید از این نوع موضع گیری ها درس بگیرند.

وی درباره تصمیم شخصی ترامپ برای ترور سردار قاسمی تصریح کرد: همانطور که رسانه های آمریکایی عنوان می کنند راههای گوناگونی به ترامپ پیشنهاد می شود و او خود این ترور را انتخاب کرده است. همینکه مسئولیت را شخصا به عهده گرفته نشان می دهد او جنایتکار تمام عیاری است که ترسی از موضع گیری های نابخردانه خود ندارد و ما با چنین کسی طرف هستیم.

بهشتی پور در تحلیل تصمیم ترامپ در ترور سردار گرانقدر شهید سلیمانی و افزایش تنش ها با ایران گفت : ترامپ فرد نا متعادلی است که طی سال های گذشته برای همه افکار در سطح جهان ثابت شده فقط به دنبال مطرح شدن است . او با تصمیمات و رفتار های عجیب خود در پی القای غیر قابل پیش بینی بودن به همگان است ؛ به خصوص که طی روزهای آینده استیضاح توسط سنای آمریکا را در پیش دارد. او احتیاج به مقتدر نشان دادن خودش داشت ومتاسفانه به این دلیل این جنایت را رقم زد و بازی بسیار خطرناکی را شروع کرد.

بهشتی پور در خصوص تشییع با شکوه مردمی پیکر شهدای عملیات تروریستی آمریکا در بغداد گفت : هرچند که مقامات آمریکایی شعور مناسبی برای تحلیل مواضع ملت بزرگ ایران ندارند و سعی در سانسور آن میکنند ؛ اما این بسیار مهم بود.بنظر من می بایست این حمایت همچنان ادامه یابد و مردم با غیرت در صحنه های پیش رو مانند انتخابات نیز حاضر شوند . در صحنه فعلی این حمایت بزرگترین خدمتی است که مردم غیرتمند ایران میتوانند برای خنثی کردن تهدیدات خارجی به کشورشان انجام دهند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: خروج آمریکا از عراق کردستان عراق ترور شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است

امام جمعه شهر یاسوج گفت: شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در فلسطین از دستاورد کشورهای غربی مدعی دموکراسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، ظهر امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، با اشاره به روز حمل و نقل و ایمنی، اظهار کرد: باید همه مردم قوانین را رعایت کنند و مسئولان نیز توجه داشته باشند که زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

وی با اشاره به جولان و خطرساز بودن فعالیت خودروهای شوتی، افزود: این افراد علاوه بر جان خود، جان انسان‌های دیگر را نیز به خطر می‌اندازند.

خطیب نماز جمعه یاسوج با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده نیز باید از رده خارج شوند، گفت: جاده‌ها نیز باید علاوه بر داشتن ایمنی لازم، علائم راهنمایی و رانندگی در کنار آنها پیش‌بینی شود.

وی ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت آیت‌الله مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، تصریح کرد: شهید مطهری شخصیتی جامع در فقه، ادبیات، اصول، کلام، استادی برجسته، متفکر، انسانی شایسته، انقلابی، شاگرد امام و شخصیت برجسته‌ای بود.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه شهادت فیض عظیم الهی است، خاطرنشان کرد: فقدان این عالم برای جامعه، دانشگاه و کشور خسارت بار بود.

وی با بیان اینکه معلم جایگاه رفیعی در جامعه دارد، افزود: تعلیم و تربیت جامعه رسالت عظیمی است که بر عهده معلمان قرار دارد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه تطهیر افکار، فکر و تزکیه بر عهده معلمان است، گفت: امروز علم تبدیل به یک جریان نگران کننده شده و در قالب بمب بر سر مردم مظلوم غزه فرود می‌آید.

وی ضمن تاکید بر اینکه علم امروز باید مهد آرامش بشریت باشد، تصریح کرد: متأسفانه استفاده نادرست از علم باعث شده تا علم امروز تبدیل به کشتار و ناامنی بشر شود.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه باید در کنار علم تزکیه باشد تا انسان‌ها را به قتلگاه نبرد، خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۳۴۰۰۰ انسان بی‌گناه در غزه شهید، حدود ۸۰۰۰۰ نفر زخمی و چند میلیون انسان دیگر نیز آواره شدند که همه این‌ها دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است.

وی روز کار و کارگر را تبریک گفت و از همه زحمات، تلاش‌ها و رنج‌های کارگران که باعث رونق چرخ اقتصاد و تولید می‌شوند، تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: اگر کار نباشد جامعه تعطیل خواهد شد؛ کارگران امروز شرایط خاصی دارند و باید نسبت به بیمه، رفاه، آسایش و بازنشستگی آنها توجه و حقوق آنها نیز به موقع پرداخت شود.

کد خبر 748089

دیگر خبرها

  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟