Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامیار داهیم روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای این ۲ طرح که هم‌اکنون در سطح روستاها و دامداری‌های استان آغاز شده، پیش‌بینی می‌شود که تعداد ۲۸۰ هزار راس دام سنگین اعم از گاو و گوساله علیه بیماری بروسلوز واکسینه شوند.

وی اضافه کرد: ۳۲۰ هزار راس گاو و گوساله همچنین علیه بیماری لمپی‌اسکین در سه هزار و ۵۰۰ واحد اپیدمیولوژیک با استفاده از توان بخش دولتی مایه‌کوبی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«داهیم» هدف از اجرای این طرح را ایجاد ایمنی در دام‌های حساس استان جهت پیشگیری از رخداد بیماری بروسلوز و لمپی‌اسکین و کاهش خسارت‌ها، تلفات و ضایعات دامی ناشی از بروز این ۲ بیماری بیان کرد.

وی از دامداران استان درخواست کرد تا با اکیپ‌های واکسیناسیون همکاری های لازم را داشته باشند.

بیماری لمپی اسکین یک بیماری ویروسی مختص گاو و گوساله است و با علایم تب، برجستگی و  تاول‌های پوستی، کم‌اشتهایی، ورم دست و پا و لنگش در دام‌ها بروز می‌کند و از جمله عوارض آن کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری و آسیب‌های پوستی است؛ میزان واگیری بالا و تلفات کم از ویژگی‌های بیماری به شمار می‌رود.

بیماری برسلوز باعث ایجاد سقط جنین و موجب ضررهای اقتصادی فراوان به جامعه می‌شود و از سوی دیگر نیز اگر دام‌های مبتلا از گله حذف نشوند، باعث انتشار بیماری و کاهش تولید شیر می‌شود.

اجرای این طرح‌ها طی هفته جاری در سطح دامداری‌های استان آغاز شد و تا اتمام جمعیت هدف ادامه می‌یابد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی دامپزشکی مایه کوبی دام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی دامپزشکی مایه کوبی دام آذربایجان غربی دامپزشکی مایه کوبی دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در ۲۴ ساعت گذشته این پنج خبر در صدر خبر‌های پربازدید خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی بودند.     شهروند خبرنگار، نبود پل در روستاهای چالدران یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج فردا ؛ قطعی برق درارومیه ساخت ۵۰ درصدی مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

دیگر خبرها

  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۷ اردیبهشت
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی