Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱- بستر‌ساز این حادثه تلخ، بروز تنش و شرایط جنگی بوده که سبب اصلی آن امریکای جنایتکار و بردن شرایط به سوی ضرورت پاسخ به ترور سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی برای بازدارندگی و انسداد در رویه جنایتکارانه سران کاخ سفید علیه امنیت و اقتدار کشورمان می‌باشد.

۲-در همان حال که این حادثه توسط تیم‌های کارشناسی نظامی در دستور کار بوده، هیچ ممانعتی برای دسترسی سایر گروه‌ها و تیم‌های کارشناسی از جمله تیم‌های اوکراینی و سازمان هواپیمایی از سوی نظام اعمال نشد تا از بررسی‌های آنان جلوگیری کرده یا به‌دنبال پنهانکاری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقایسه اقدام امریکایی‌ها برای پنهانکاری ابعاد تلفات پایگاه عین‌الاسد که مانع شدید دسترسی‌های اشخاص و گروه‌هایی غیر از نظامیان امریکایی شده بودند با اجازه دسترسی عمومی هر خبرنگار و یا تیم کارشناسی گویای واقعیت امر است که هیچ قصد پنهانکاری نبوده است.

۳- درحالی که این اشتباه سهوی در شرایط پرمخاطره جنگی اتفاق افتاده، مسئولان نظام با پذیرش مسئولیت و عذرخواهی، بر رسیدگی به قاصران و کوتاهی‌ها تأکید داشته و پیگیر آن هستند که در مقایسه با هدف قرار دادن هواپیمای ایرانی از سوی نیرو‌های امریکایی بر فراز خلیج فارس در روز‌های پایانی جنگ تحمیلی که پس از فاجعه به فرمانده ناو جایزه دادند، تفاوت نگاه انسانی مسئولان ایرانی و امریکایی را نشان می‌دهد. البته نباید فراموش کرد که زمینه‌ساز هر دو حادثه تلخ امریکای جنایتکار بوده است.

۴- ورود امپراتوری رسانه‌ای بیگانه برای القای پنهانکاری نظام در این موضوع، ترفندی برای سایه انداختن بر تروریسم امریکایی و تلاش رسانه‌ای تبلیغی برای کاهش پیامد‌های سیلی موشکی ایران به جنایتکاران امریکایی و اشک تمساح برای قربانیانی است که بسترساز آن تنش برآمده از تروریسم دولتی امریکا می‌باشد. اقدامی که نوعی موازی‌سازی رسانه‌ای و ایجاد حاشیه رسانه‌ای و تبلیغی برای تحقیر ناشی از حمله موشکی و پنهانکاری نتایج و تلفات آن به حساب می‌آید.

۵- تأخیر در اعلام چگونگی بروز این حادثه، نه برای پنهانکاری که برای انجام بررسی‌های دقیق کارشناسی و کشف حقیقت ماجرا بوده که به‌صورت طبیعی مستلزم جمع‌آوری اطلاعات و اسناد و صرف زمان است. به‌ویژه اینکه شلیک به سمت موشک کروز دشمن آن هم در شرایط جنگی و آماده‌باش صددرصد نیز محتمل بوده که موجب اشتباه کاربر سامانه پدافندی شده و باید گروه کارشناسی به تشخیص قطعی می‌رسیدند. کمااینکه بلافاصله پس از کشف موضوع، به‌صورت صادقانه و رسمی، اطلاع‌رسانی عمومی انجام شده است.

آخر اینکه در این فاجعه اکثریت قربانیان و جانباختگان شهروندان شریف ایرانی هستند که با تحریم‌های ظالمانه امریکا، ناچار به انجام مسافرت‌های غیرمستقیم به مقاصد خارج از کشور بوده و هیچ کشوری مثل ایران اسلامی و هیچ مردمی مثل ملت شریف ایران از این حادثه متضرر و متأثر نشده است.

در شرایط کنونی، التهاب‌آفرینی و پاشیدن نمک بر زخم دل مصیبت‌زدگان این فاجعه با هر پوشش و بهانه‌ای، نه تنها با عاطفه انسانی بلکه با اخلاق و عقلانیت لازم برای مواجهه با فجایع ملی و حفظ آبرو و اعتبار کشور در برابر فرصت‌طلبی بیگانگان مغایرت دارد. در این شرایط که کشور با کینه‌ورزی ترامپ، آل‌سعود و صهیونیسم مواجه است، انصاف، اخلاق و عقلانیت ایجاب می‌کند که نخبگان فرهنگ کرامت و گذشت را به نفع اتحاد و انسجام داخل پیشه کرده و از هر آهنگی که مولد نفاق و کینه باشد، اجتناب نمایند.
منبع: روزنامه جوان

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل بیمارستان رضوی مشهد ضمن تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر فروخته شدن اسناد بیماران در قالب کاغذهای یک رو سفید و باطله، گفت: اسناد حداقل ۱۰ سال در بیمارستان می‌ماند. تاریخ درج شده در برگه انتشار یافته جدید است و ما حق امحای این اسناد را نداریم. امحای اسناد نیز پس از ۱۰ سال و تحت نظارت صورت می‌گیرد و این اسناد به خمیر تبدیل خواهند شد.

چندی پیش و در فضای مجازی اخباری مبنی بر فروخته شدن اسناد بیماران در قالب کاغذهای یک رو سفید و باطله با عنوان صورت هزینه درمان بیمه دی و بیمارستان رضوی که حاوی اطلاعات بیماران بود انتشار یافت و حواشی‌ای را ایجاد کرده بود. در متنی که به همراه تصویر اطلاعات بیمار منتشر شده بود، آمده بود: «برای پرینت‌های حسابداری کاغذ یک‌رو سفید خریدم، ۹۰۰هزار تومان، ۳۵ کیلو کاغذ باطله. شوکه شدم وقتی دیدم همه کاغذها اطلاعات بیماران یکی از معروف‌ترین بیمارستان‌های مشهده!!! حریم خصوصی مریض چه‌قدر بی‌ارزشه؟ از اطلاعات دقیق بیماری تا شماره ملی و آدرس کاربر، پزشک.»

در همین راستا و باتوجه به حساسیت موضوع، ایسنا با مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت‌وگویی انجام داد.

دکتر محسن محور، ضمن تکذیب خبر منتشر شده، اظهار کرد: بخشی از پرونده بیمارانی که بستری می‌شوند، در بیمارستان مانده و بخشی دیگر به بیمه‌ها ارجاع می‌شود. آنچه در بیمارستان می‌ماند، باید حداقل ۱۰ سال در محل بیمارستان بایگانی شود و پس از این مدت امحای این اسناد تحت نظارت سازمان اسناد و کتابخانه‌های کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه ممکن است بعضی اسناد مثل IVF و اسناد نگهداری جنین سال‌ها در بیمارستان بماند، یادآور شد: ما حق امحای این پرونده‌ها را نیز نداریم.

مدیرعامل بیمارستان رضوی با تاکید بر اینکه آن برگه به هیچ وجه از بیمارستان رضوی خارج نشده است، گفت: بیمارستان رضوی یکی از بیمارستان‌های پرهزینه کشور است؛ هزینه این بیمارستان فقط در اسفندماه ۲۱۰ میلیارد تومان بوده است. بیمارستان رضوی در حال ساخت یک مرکز ناباروری بوده و برای این مرکز چیزی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین ما در دهه کرامت ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهیم کرد؛ بنابراین بیمارستان رضوی با این هزینه‌کرد بالا آنقدر مشکل ندارد که بخواهد کاغذ را به صورت کیلویی بفروشد.

محور ضمن تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر فروخته شدن اسناد بیماران در قالب کاغذهای یک رو سفید و باطله، خاطر نشان کرد: اسناد حداقل ۱۰ سال در بیمارستان می‌ماند. تاریخ این برگه جدید است و ما حق امحای این اسناد را نداریم. امحای اسناد نیز پس از ۱۰ سال و تحت نظارت صورت می‌گیرد و این اسناد به خمیر تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیمه دی نیز نمی‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد، تصریح کرد: در این راستا نیز به جهت روشن شدن کامل وضعیت جلسه‌ای با بیمه دی خواهیم داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • واکنش رسانه های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • سانسور تظاهرات دانشجویان کلمیبا در رسانه‌های بیگانه
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند