Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:39:04 GMT

۱۲۲ هزار تن مرکبات از باغات استان گیلان برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۴۱۲۹

۱۲۲ هزار تن مرکبات از باغات استان گیلان برداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر پارسافر در این با اشاره به اینکه ۱۲۲ هزار تن مرکبات از باغات استان برداشت شده است، گفت: تاکنون ۷۰ درصد محصول باغات برداشت شده است.

وی ارزش ریالی مرکبات برداشت شده را دو هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۱۷۵ هزار تن مرکبات به ارزش ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسافر ادامه داد: ۹۰ درصد محصول مرکبات استان شامل پرتقال محلی، خونی و تامسون، ۵ درصد نارنگی و ۵ درصد گریپ فروت، دارابی، بالنگ و نارنج است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بیشترین باغ‌های مرکبات گیلان در شهرستان‌های رودسر، املش و لنگرود قرار دارد، افزود: ۲ واحد فرآوری مرکبات در شهرستان رودسر فعال است.

وی ادامه داد: گیلان با ۱۱ هزار و ۱۴۰ هکتار باغ مرکبات، ۲۶ هزار باغدار و تولید ۴ درصد مرکبات کشور، پنجمین استان تولید کننده مرکبات است.

کد خبر 4822949

منبع: مهر

کلیدواژه: برداشت محصول جهاد کشاورزی گیلان قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بوشهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ایلام شهادت بارش برف شهرکرد سپاه پاسداران خطبه های نماز جمعه گرگان شیراز تعطیلی مدارس قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۴۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد

ایسنا/مازندران سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات و کیوی از مبدأ استان به خارج از کشور صادر شد.

بابک مؤمنی امروز در گفت‌و با خبرنگاران از صادرات مرکبات و کیوی از مبدأ استان مازندران خبر داد و افزود: امسال ۷۶ هزار و ۵۷۷ تن پرتقال در قالب ۳ هزار و ۶۳۴ محموله و ۲۵ هزار و ۱۲۱ تن نارنگی در قالب هزار و ۳۱۹ محموله از مبدأ مازندران صادر شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات در قالب ۴ هزار و ۹۵۳ محموله از استان صادرات داشتیم، گفت: ۲۴ هزار و ۲۰ تن کیوی نیز در قالب یک هزار و ۵۵ محموله صادرات انجام شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۱۰ هزار و ۲۵۶ تن کیوی با ۴۲۵ محموله طی سال گذشته از مازندران به کشور هند خبر داد.

مؤمنی با اشاره به اینکه سال قبل ۴۸ هزار و ۹۱۲ تن با ۲ هزار و ۴۵۱ محموله پرتقال از استان مازتدران صادرات انجام شد، ادامه داد: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۸۷ تن نارنگی با ۷۳۵ محموله صادر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید
  • ادامه گرمای هوا اواسط هفته در گیلان
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند