Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@07:14:40 GMT

کفی هوشمند برای جلوگیری از زخم پای دیابتی

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۷۵۷۵۱

کفی هوشمند برای جلوگیری از زخم پای دیابتی

به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو، از آنجا که افراد مبتلا به دیابت اغلب در اندام خود فاقد حس هستند، در پاهای خود مستعد ابتلا به زخم‌های پوستی‌اند، درمان این زخم‌ها بسیار دشوار است و گاهی به قطع عضو منجر می‌شود. با این حال، یک کفی جدید طراحی شده است تا در درجه اول از ایجاد این زخم‌ها جلوگیری کند.

این دستگاه، زمانی که Linh Le در مقطع دکتری رشته مهندسی شیمی در موسسه فناوری استیونز (Stevens Institute of Technology) در نیوجرسی مشغول به تحصیل بود، توسط وی طراحی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اکنون مدیرعامل شرکت بنبوتون (Bonbouton)، یک شرکت اسپین-آف است که موفق شده این فناوری را تجاری کند.

در داخل یک جفت کفش معمولی، مجموعه‌ای از دو کفی که هر کدام از آن‌ها از شبکه‌ای از حسگرهای مبتنی بر گرافن استفاده می‌کنند، پوشیده شده است تا تغییرات فشار و دمای پوست را در نقاط مختلف در امتداد کف پا اندازه‌گیری کنند.

اگر داده‌ها نشان دهند که التهاب موضعی در حال وقوع است، کفی مجهز به بلوتوث به طور خودکار هشداری را به برنامه iOS / Android تلفن هوشمند صاحب آن ارسال می‌کند و به او اطلاع می‌دهد که زخمی در حال شکل‌گیری است. این برنامه همچنین به کاربران بهترین اقدامات عملی را توصیه می‌کند، به علاوه می‌توان آن را برای هشدار دادن به افراد دیگر مانند پزشکان یا اعضای خانواده تنظیم کرد.

کفی‌ها با باتری‌های غیر قابل شارژ کار می‌کنند و گفته می‌شود قبل از نیاز به تعویض، چهار ماه دوام می‌آورند. یک نماینده فروش اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا یک سرویس اشتراک را با هزینه حدودی ۲۵ تا ۵۰ دلار در ماه ارائه کند که از سال آینده آغاز می‌شود.

این اولین کفی پیشگیری از زخم پا نیست که تولید شده است، پیش از این محققان موسسه فرانهوفر در آلمان موفق به تولید جوراب‌هایی شده‌اند که می‌تواند فشار را حس کند. استارتاپ سرین در سانفرانسیسکو جوراب‌های الکترونیکی می‌فروشد که امکان رصد دمای پوست در آن‌ها وجود دارد.

برچسب‌ها ستاد توسعه فناوری نانو دیابت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد توسعه فناوری نانو دیابت ستاد توسعه فناوری نانو دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۵۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ با وجود اعلام برخی از رسانه ها در فضای مجازی در بررسی به عمل آمده و گزارش خبر نگار ما از داروخانه های شهر هشتگرد انسولین به اندازه کافی در داروخانه ها موجود است و بیماران دیابتی می توانند نیاز خود را تامین کنند.

بعضی از نام هاي تجاری که اغلب وارداتی هستند در یه بازه زمانی توزیع آن به تعویق افتاد که مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرد ولی هم اکنون انسولین در اکثر دارو خانه های ساوجبلاغ یافت می شود.

یکی از پزشکان دارو ساز گفت: بعضی از بیماران دیابتی می توانند جایگزین کنند انسولین های ایرانی را ولی به لحاظ بعد روانی حاضر به تغییر نیستند.

وی گفت: بسیاری از شر کت های بیمه گر هم به تعهدات خود در قبال نسخ بیمه ای متعد نیستند و داروخانه های توان خرید انسولین و نگهداری آن را ندارند که باید این موضوع توسط مسئولین این حوزه درست شود.

دیگر خبرها

  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند